آرایشی و بهداشتی

روتین پوستی چیست؟-روتین روزانه مراقبت از پوست خانم ها

دکوراتیو در دیجی کالا

داشتن یک پوست صاف، روشن، سالم و شاداب یکی از ارکان مهم سلامت فرد است. پوست یکی از مهم‌ترین عضو‌های بدن انسان است که در معرض دید و نمایانگر و سازنده مهم‌ترین ویژگی‌های سلامتی و ظاهری افراد است. لذا داشتن یک پوست سالم و شاداب به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ی افراد تبدیل‌شده است. علاوه‌‌براین داشتن یک پوست شاداب و سالم در افزایش اعتمادبه‌نفس افراد در روابط اجتماعی بسیار تأثیرگذار است. برای رسیدن به این هدف و داشتن پوستی سالم، شاداب و زیبا توجه به این نکته که روتین پوستی چیست و چطور می‌توان یک روتین پوست مناسب داشت بسیار مؤثر باشد.

پوست مانند هر قسمت دیگری از بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. علاوه بر آن ازآنجایی‌که پوست در معرض انواع آلودگی‌ها است رسیدگی به آن ‌را ضروری‌تر می‌کند. شاید برای‌ شما سؤال باشد چگونه دیگران پوستی شاداب، شفاف و سالم دارند؟ شاید فکر کنید این نعمتی خدادادی است و داشتن پوست خوب برای همه امری ناممکن. اما حقیقت این است که باوجوداینکه پوست سالم درصد کمی از افراد به خاطر ژنتیکشان است، بخش زیادی از داشتن یک پوست سالم و شاداب به مراقبت و رسیدگی و داشتن روتین پوست مناسب خود افراد برمی‌گردد. در این مقاله اصلی‌ترین سؤال این است که روتین پوستی چیست؟ و چطور می‌توانیم اقداماتی صورت دهیم تا به شادابی و سلامتی دلخواه پوستمان برسیم.

روتین پوستی چیست؟ (نکات عمومی)

علاوه‌براینکه ما باید به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای اینکه بدانیم روتین پوستی چیست باشیم باید به نکات عمومی روتین پوست که بسیار مهم هستند و تأثیر عمده‌ای بر سلامت و شادابی پوست دارند نیز توجه کنیم. در ادامه با سایت مرجی همراه باشید تا این موارد را مرور کنیم.

1. نوشیدن آب

پوست مانند سایر ارگان‌های بدن از سلول‌های مختلفی ساخته‌شده ‌است. نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست و رساندن ریزمغذی‌های موردنیاز سلول‌های پوستی بسیار مهم است. هرچه از اهمیت نوشیدن آب بر سلامت و شادابی پوست بگوییم کم گفته‌ایم. نوشیدن روزانه حداقل 8 تا 10 لیوان آب با حفظ تعادل رطوبت پوست باعث پیشگیری از ایجاد خطوط عمیق در بخش‌های حساس و نازک پوست مانند ناحیه زیر چشم، پیشانی و خط خنده می‌شود. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و دفع سموم بدن کمک می‌کند و درنتیجه باعث افزایش درخشش و لطافت پوست می‌شود. پس حتماً نوشیدن مقدار کافی آب را در روتین مراقبت پوستی خانگی قرار دهید.

2. خواب و استراحت کافی

نداشتن خواب کافی و باکیفیت تأثیر قابل‌توجهی روی پوست دارد. یک مطالعه‌ی علمی در سال 2017 نشان داده است که کمبود خواب برای فقط دو روز، به شکل محسوسی بر زیبایی و شادابی پوست افراد شرکت‌کننده تأثیر نامطلوب داشته است. مدت‌زمانی که می‌خوابیم بدن به ترمیم و بازسازی کل بدن ازجمله پوست می‌پردازد. در تاریکی شب و به‌دوراز عوامل آسیب‌رسان نظیر اشعه ماوراءبنفش و آلودگی‌های محیطی دیگر، پوست فرصت پیدا می‌کند تا خود را بازسازی کند. پس اهمیت داشتن خواب کافی و باکیفیت در سلامت و شادابی پوست را هرگز دست‌کم نگیرید.

3. تغذیه مناسب

زیبایی و شادابی پوست مؤثر از دو عامل بیرونی و درونی است. داشتن تغذیه مناسب ازجمله عوامل درونی است. آنچه می‌خوریم بیش از هر چیزی اهمیت دارد. خوردن مقدار کافی میوه و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید هستند. در مقابل خوردن بیش‌ازحد تنقلات، چیپس و پفک و شکلات که دارای مقدار زیادی چربی هستند به پوست آسیب می‌رساند و باعث به وجود آمدن جوش‌های پوستی می‌شود.

4. مشکلات هورمونی

اگر مشکلات پوستی وجود دارد ممکن است به خاطر مشکلات هورمونی باشد. هورمون‌ها علاوه بر اینکه بر خلق‌وخو تأثیر می‌گذارند، برخی مشکلات هورمونی ممکن است در پوست خودش را نشان دهد. به‌عنوان‌مثال مشکلات هورمونی که درنتیجه‌ی کم‌کاری تیروئید به وجود می‌آید می‌تواند موجب خشکی پوست شود. بنابراین برای داشتن پوست سالم و شاداب باید به این مسئله نیز توجه کنیم.

پس از انجام این مراحل و نکات عمومی برای سلامت پوست نوبت به رسیدگی‌های بیرونی می‌رسد. پوست ‌‌ما در طول شبانه‌روز در معرض انواع آلودگی‌ها و آسیب‌های ریز و درشت است. لذا لازم است برای حفظ سلامت و شادابی آن روتین مراقبت از پوست ترتیب دهیم. برای دانستن در مورد مراحل اینکه روتین پوستی چیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
همچنین ممکن است از مقاله عادت‌های ساده برای حفظ شادابی پوست نیز خوشتان بیاید!

روتین پوست

روتین مراقبتی انواع پوست

روتین پوستی چیست؟ قبل از پاسخ به این سؤال و شروع کردن روتین پوست مناسب لازم است نوع پوست خود را تشخیص دهیم و مواد شوینده ترمیمی و مراقبتی مناسب با پوست خود را استفاده کنیم تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. در کل انواع پوست را می‌توانیم به چهار دسته‌ زیر تقسیم‌بندی کنیم.

  • پوست خشک
  • پوست نرمال
  • پوست مخلوط
  • پوست چرب

روتین پوست خشک

اگر پوست شما در طول روز، به‌خصوص بعد از شستشو حالت کشیدگی و خارش داشته باشد یا به‌عبارت‌دیگر به‌ندرت احساس داشتن رطوبت کافی روی پوستتان داشته باشید، نوع پوست شما خشک است. در این صورت شما نباید از محصولاتی که حاوی الکل و سولفات هستند در روتین پوست استفاده کنید زیرا باعث از بین رفتن چربی‌های پوست می‌شوند.

روتین پوست نرمال

این نوع از پوست کاملاً یکدست است؛ چربی، خشکی یا جوش آن زیاد نیست یا به‎‌ندرت دیده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر چهره شما متعادل به نظر می‌رسد. هرچند به نظر می‌رسد پوست نرمال نیازی به مراقبت ندارد اما این تصور اشتباهی است زیرا پوست نرمال خیلی زود علائم پیری را در خودش نشان می‌دهد، پس لازم است استفاده‌ از محصولات آب‌رسان و ضد پیری را در روتین پوست نرمال قرار دهیم.

روتین پوست مختلط

پوست مختلط معمولاً شامل دو یا چند نوع پوست به‌صورت هم‌زمان است. در این نوع از پوست معمولاٌ قسمت‌هایی از صورت خشک و قسمت‌های دیگر چرب و براق هستند. پوست مختلط معمول‌ترین نوع پوست میان افراد است و مراقبت از آن کمی مشکل‌تر است. این پوست معمولاً در ناحیه پیشانی و بینی و چانه ظاهر چرب و براق دارند و در بقیه نقاط دارای پوست خشک هستند. برای روتین پوست مخلوط باید از محصولاتی استفاده کنید که چربی نواحی چرب پوست را افزایش ندهند و همچنین باعث خشکی بیشتر نواحی خشک نشوند.

روتین پوست چرب

در این حالت پوست براق است و مقدار زیادی چربی روی صورت، بینی، شانه‌ها و درمواردی کمر وجود دارد. وقتی غدد چربی پوست تحت تأثیر عوامل ژنتیکی چربی مازاد تولید می‌کنند پوست شما چرب می‌شود. برای روتین پوست چرب توصیه می‌شود از محصولات پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و مواد آرایشی بر پایه روغن استفاده نکنید. این نوع از پوست تنها می‌تواند مقدار کمی رطوبت را جذب کند و بقیه آن روی سطح پوست باقی می‌ماند.

یک نکته بسیار مهم: قبل از آن‌که بدانید روتین پوستی چیست لازم است ابتدا نوع پوست خود را بشناسیم و سپس متناسب با آن از محصولات مراقبتی و ترمیمی روتین پوست که در ادامه معرفی می‌شوند استفاده کنیم تا به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنیم.

روتین پوستی چیست؟

همان‌طور که گفته ‌شد پوست ‌ما در شبانه‌روز در معرض انواع آلودگی‌ها و آسیب‌ها است. بنابراین لازم است طی مراحلی اقدام به پاک‌سازی، متعادل کردن، مرطوب کردن و ترمیم پوست کنیم. پوست اندامی بسیار مهم و البته آسیب‌پذیر است و اگر به آن رسیدگی نشود باید منتظر از دست‌دادن شادابی و سلامتی آن باشیم به‌طورکلی مهم‌ترین مراحل برای پاسخ به این سؤال که روتین پوستی چیست به سه قسمت عمده‌‌ای که در ادامه می‌آید تقسیم می‌شود.

  • پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و مواد آرایشی (شستشوی پوست صورت)
  • متعادل‌سازی پوست صورت (با استفاده از تونر)
  • آب‌رسانی و نرم کردن پوست (مرطوب کردن)

نکته: اینکه ما بدانیم روتین پوستی چیست و سعی کنیم آن را انجام دهیم کافی نیست، بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که ما از روتین پوستی استفاده کنیم که برای پوستمان مفید باشد، حال این روتین می‌تواند شامل مراحل ساده باشد و یا اینکه نیاز به مراقبت‌های بیشتر داشته باشد.

What is a skin routine

روتین پوستی چیست؟ (مراقبت روزانه)

نکته‌ی بسیار مهمی که در مورد روتین روزانه مراقبت از پوست بسیار شایان توجه است مداومت و منظم بودن در انجام دادن است. زیرا تنها با مداومت در طولانی‌مدت، روتین مراقبت‌ از پوست اثرات خودش را نشان می‌دهد. پس لازم است به‌طور منظم روزانه دومرتبه انجام شود. همچنین لازم است به این نکته توجه کنیم که پوست یک موجود زنده و تغییرپذیر است و بعدازاینکه به نتیجه دلخواه و پوستی شاداب رسیدیم برای ‌اینکه بتوانیم این سلامتی و شادابی را حفظ کنیم، نباید فراموش کنیم که روتین پوستی چیست، بلکه بایدطبق برنامه ریزی درست روتین پوست خود را ادامه دهیم.

1. پاک‌سازی پوست

اولین مرحله در پاسخ به این سؤال که روتین پوستی چیست، پاک‌سازی است. در طول شبانه‌روز پوست ما در معرض انواع آلودگی‌های محیط، گردوغبار و همچنین مواد آرایشی قرار دارد که می‌توانند به پوست بسیار آسیب برسانند، بنابراین لازم است این آلودگی‌ها را پاک‌سازی کنیم.

در این مرحله اگر مواد آرایشی از قبیل کرم پودر، سایه چشم و… روی پوستتان هست ابتدا باید برای پاک‌سازی آن‌ها اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از میسلار واتر، شیرپاک‌کن یا روغن‌های پاک‌کننده مواد آرایشی استفاده کنید. مقداری از این مواد را کف دستتان بریزید و دست‌هایتان را به هم بمالید تا در کف دستتان احساس گرمی کنید سپس با دست آغشته صورتتان را ماساژ دهید تا مواد آرایشی در این مواد حل شوند. سپس با مقداری آب ولرم باقی مواد آرایشی را از روی صورتتان پاک‌کنید.

یک نکته بسیار مهم: هنگام ماساژ دادن و پاک‌سازی مواد آرایشی دقت کنید به‌آرامی و ملایمت این ‌کار را انجام دهید تا به پوست صورتتان آسیب نرسد.

پس ‌از پاک کردن مواد آرایشی از روی پوستتان و همچنین اوقاتی که مواد آرایشی روی صورت‌ نیست برای پاک ‌کردن آلودگی‌ها و چرک باید پوست را با شوینده مناسب پوستتان به‌صورت ملایم شستشو دهید. در این مرحله از روتین پوست لازم است توجه کنیم پوست صورت را با پاک‌کننده‌های آسیب‌رسان که ممکن است لایه خارجی را از بین ببرند شستشو ندهیم. شوینده‌های مناسب برای این مرحله شامل فوم، ژل و پن‌های پاک‌کننده هستند که متناسب با نوع پوست، از چرب تا خشک تولید می‌شوند و در بازار موجود هستند.

یک‌ نکته مهم دیگر: برای شستشوی چشم‌ها از شامپو‌های مخصوص چشم که سازگار با این ناحیه حساس هستند استفاده کنید و همچنین از ماساژ ناشیانه و محکم این ناحیه خودداری کنید.

facial- فیشیال

می‌توانید برای پاک‌سازی عمیق‌تر از ماسک‌های صورت استفاده کنید. این ماسک‌ها بیشتر برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند، می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک‌هایی مثل ماسک خاک ‌رس، ماسک زغال، ماسک حبابی و … برای پاک‌سازی عمیق‌تر پوست صورتتان استفاده کنید.

2. متعادل‌سازی پوست

بعدازآن‌که پاک‌سازی پوستتان به پایان رسید نوبت به متعادل‌سازی پوست می‌رسد. متعادل‌سازی پوست به‌وسیله تونرها انجام می‌شود. استفاده از تونر اختیاری است اما برای بازگرداندن تعادل و شادابی به پوستتان و همچنین متعادل کردن ph پوست بسیار کاربردی است. اگر دارای پوست خشک هستید از تونر آب‌رسان استفاده کنید و اگر پوستتان دارای جوش است از تونر حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا با جوش‌ها مقابله کنید. تونر را به پنبه یا به کف دستتان آغشته کنید و از آن در روتین‌ پوست استفاده کنید.

3. ترمیم پوست با سرم و آمپول

سرم‌ها و آمپول‌ها برای ترمیم و درمان آسیب‌دیدگی‌های پوستی استفاده می‌شوند. سرم‌های مختلفی برای درمان خشکی پوست، ترمیم جای جوش و عفونت، از بین بردن لک‌ها و کک‌و‌مک‌ها استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید پوستی شفاف‌تر، درخشان‌تر و بدون لک داشته باشید استفاده از سرم‌های حاوی ویتامین C می‌تواند انتخاب مناسبی باشند. همچنین اگر می‌خواهید از ایجاد چین‌وچروک جلوگیری کنید یا چین‌وچروک پوستی را از بین ببرید سرم‌های حاوی هیالورنیک اسید و کلاژن را در روتین پوست خود قرار دهید.

4. آب‌رسانی و نرم کردن پوست

بعد از پاک‌سازی و درمان آسیب‌دیدگی‌های پوست لازم است از آبرسان در روتین پوست استفاده کنیم تا رطوبت لازم را به پوست برسانیم. برای روتین روزانه مراقبت از پوست توصیه می‌شود از مرطوب کننده‌های آب‌رسان سبک‌تر استفاده کنید تا به‌سرعت جذب شوند و آرایش را به هم نریزند. کرم‌ها و ژل‌های آب‌رسان انتخاب مناسبی برای انجام این مرحله از روتین مراقبت ‌از پوست هستند. همچنین برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید از یک اسپری آب‌رسان استفاده کنید.

5. کرم دور چشم

اگر تیرگی و پف‌کردگی زیر چشم دارید استفاده از کرم دور چشم را در روتین پوست خود قرار دهید. با انگشت کوچک‌تر‌تان مقداری کرم‌ دور چشم را به‌صورت ضربه‌ای و ملایم بر روی استخوان گونه‌ها و زیر ابرو بمالید. به این نکته توجه کنید ازآنجایی‌که این ناحیه بسیار حساس است بهتر است زیاد از کرم دور چشم استفاده نکنید و همچنین مواظب باشید این مواد وارد چشمتان نشوند.

معرفی و خرید بهترین کرم‌های دور چشم

6. ضد آفتاب

یکی از ضروری‌ترین مراحل روتین پوستی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت استفاده ‌از کرم ضد آفتاب یکی از ضروری‌ترین مراحل روتین پوست است. نور آفتاب ممکن است به پوست آسیب برساند و باعث ایجاد پیری و چروکیده شدن زودرس پوست شود. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از چین‌وچروک، آسیب‌های بافتی و حتی سرطان پوست، حتی وقتی‌که در خانه هستید از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید. زیرا اشعه‌ی یو وی UV آفتاب از شیشه‌ی پنجره عبور می‌کند.

روتین پوست صورت

روتین پوستی چیست؟ (مراقبت شبانه)

روتین پوست شبانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بعد از یک روز طولانی و سخت برای پوست، در شب پوست فرصت می‌یابد خود را بازسازی کند. بنابراین می‌توانیم با انجام اقداماتی در روتین شبانه مراقبت از پوست به این بهبود و بازسازی کمک کنیم.

یک نکته بسیار مهم: اولین و مهم‌ترین کار برای مراقبت شبانه روتین پوستی چیست؟ وقتی بعد از یک روز کاری سخت، خسته به خانه می‌رسید این خیلی وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد که با همان آرایش‌ها به رختخواب بروید. اما به‌هیچ‌وجه این کار را انجام ندهید که بسیار زیاد به پوستتان آسیب می‌رساند. بنابراین اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید پاک‌سازی مواد آرایشی از پوست است. برای پاک کردن مواد آرایشی می‌توانید از محصولاتی مثل دستمال مرطوب، میسلاواتر و پنبه و… استفاده کنید.

شستشوی پوست با شوینده مناسب با نوع پوست:

بعدازآن یک شوینده مناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید و با استفاده از فیس‌براش یا اسفنج‌های مخصوص صورتتان را شستشو دهید. دقت کنید اسفنج‌ها را قبل از استفاده بخیسانید تا به پوستتان آسیب نرسانند. همچنین این اسفنج‌ها را در فضای باز قرار ندهید زیرا احتمال کثیف‌شدن و جمع شدن باکتری‌های آسیب‌رسان پوست روی آن‌ها وجود دارد.

استفاده از تونر برای متعادل‌سازی پوست:

بعد از پاک‌سازی پوست نوبت به متعادل‌سازی پوست می‌رسد. استفاده از یک تونر مناسب پوستتان، باعث می‌شود منافذ پوست به‌طور کامل پاک‌سازی‌شده، پوست‌ صورت شاداب‌تر و سرحال‌تر به نظر آید.

ماساژ صورت با روغن:

ماساژ دادن صورت با روغن بسیار برای سلامت و شادابی پوست مفید است. می‌توانید برای انجام ماساژ صورت از انواع روغن‌های گیاهی و ارگانیک استفاده کنید. ماساژ صورت با روغن اگر به‌صورت مداوم و حداقل هفته‌ای دو تا سه بار انجام شود. بعد از گذشت چند ماه شاهد طراوت و شادابی پوستتان خواهید بود.

روتین روزانه پوست صورت

استفاده از آب‌رسان:

یکی از مراحل مهم مراقبت شبانه روتین پوستی چیست؟ استفاده از آب‌رسان یکی از مهم‌ترین مراحل روتین شبانه مراقبت از پوست است. استفاده از آب‌رسان مناسب باعث می‌شود سطح پوست به‌خوبی آب‌رسانی شود و برای استفاده سایر مواد و کرم‌های درمانی و ترمیمی آماده شود.

برای خرید انواع مختلف آب‌رسان اینجا کلیک کن

ماسک مناسب:

یکی از موارد مهم مراقبت خانگی روتین پوستی چیست؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت استفاده از یک ماسک مناسب است که بسیار زیاد به شادابی و کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید برای روتین پوستی خانگی از ترکیب خاک رس با گلاب یک ماسک ساده درست کنید و نیم ساعت آن را روی پوست خود قرار دهید و سپس پوستتان را شستشو دهید. این ماسک علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی، در طولانی‌مدت باعث روشن شدن پوست‌ شما می‌شود.

مراقبت از پوست بخشی از یک سبک زندگی سالم

سلامت عمومی شما بسیار مهم است. اگر از آن مراقبت کنید، باعث می شود زندگی سالم تر و بهتری داشته باشید. به همین دلیل داشتن یک برنامه روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است و ارزش صرف وقت و انرژی را دارد.

حتی اگر امروز پوست شما درخشان و زیبا باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا نیز چنین باشد، به این دلیل که سلول های پوست شما به طور روزانه در حال ریزش هستند. پوستی که در آینده آشکار می شود می تواند کدر و پر از نقص باشد مگر اینکه از یک روال مراقبت از پوست مناسب استفاده کنید

روتین پوستی خانم ها

کسانی که صبح و شب برای شستن صورت خود وقت می گذارند، احتمالاً در طول روز انتخاب های سالمی دارند. مراقبت از پوست را می توان با مراقبت کامل از دندان ها و مراقبت از مو ترکیب کرد. انجام همه این کارها ممکن است به انگیزه شما برای بهتر غذا خوردن و همچنین ورزش کردن کمک کند. همه اینها شما را شادتر و سالم تر می کند.

این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که وقتی بهتر به نظر می رسید احساس بهتری خواهید داشت. اگر بتوانید پاسخ مناسبی برای این سوال که روتین پوستی چیست؟ بیابید و طبق برنامه روزانه از پوست خود مراقبت کنید بهترین ظاهر خود را خواهید داشت.

سوالات متداول

روتین پوستی چیست؟ (مرحله لایه‌برداری)

لایه‌برداری، تکنیکی است که لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند تا آن را صاف‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر نشان دهد. بااین‌حال طبق نظرسنجی که انجام شد تقریباً نیمی از خانم‌ها مرحله لایه‌برداری را در روتین مراقبت پوست خود نادیده می‌گیرند. سه نوع اصلی لایه‌برداری وجود دارد که هرکدام عملکردهای متفاوتی دارند و با توجه به نوع پوست و نیازهای آن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لایه‌بردارهای فیزیکی روتین پوستی چیست؟

لایه‌بردارهای فیزیکی که به‌عنوان لایه‌بردارهای مکانیکی نیز شناخته می‌شوند، شامل پارچه‌های شستشو و برس های پاک‌کننده و همچنین اسکراب های صورت با ذرات ساینده است که با اصطکاک پوست مرده را از بین می‌برد. این نوع لایه‌بردار برای پوست‌های خشک یا حساس بهترین گزینه است.

لایه‌بردارهای شیمیایی روتین پوستی چیست؟

این لایه‌بردار شامل درمان‌هایی ازجمله لایه‌بردارها و پاک‌کننده‌های صورت، حاوی اسیدها یا آنزیم‌هایی مانند AHAs و BHAs است که پیوندهای بین سلول‌های مرده پوست را شل می‌کند تا بتوان آن‌ها را از جای خود جدا کرد. لایه‌بردارهای شیمیایی برای کسانی که پوست بالغ یا مستعد آکنه دارند بهترین است.

لایه‌بردارهای ترکیبی روتین پوستی چیست؟

لایه‌بردارهای ترکیبی حاوی مواد لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی در یک محصول هستند. این نوع لایه‌بردار بهترین گزینه برای کسانی است که پوست چرب دارند.

لایه‌بردارهای فیزیکی را می‌توان دو تا سه بار در هفته صبح یا عصر بعد از پاک‌سازی استفاده کرد. لایه‌بردارهای شیمیایی را می‌توان یک‌بار در هفته، صبح یا عصر بعد از پاک‌سازی، برای پوست‌های حساس یا خشک و حداکثر سه بار در هفته برای سایر انواع پوست استفاده کرد. لایه‌بردارهای ترکیبی را می‌توان به‌صورت هفتگی تا روزانه استفاده کرد.

چرا مراقبت از پوست مهم است؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، شکی نیست که پیشگیری آسان تر از رفع مشکل است. با انجام یک برنامه ریزی درست ما می توانیم عادت هایی را ایجاد کنیم که برای سلامتی پوستمان مفید هستند، از ورزش و رژیم غذایی گرفته تا انتخاب محصول مناسب براساس نوع پوست.

چگونه می توانیم از پوست صورت خود مراقبت کنیم؟

بهترین راه برای مراقبت از پوست صورت داشتن یک روتین مراقبتی مناسب با توجه به نوع پوست شما است. علاوه براین انجام کارهایی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب، شستن روزانه صورت و استفاده از یک مرطوب کننده خوب جنبه عمومی مراقبت از پوست است که تمامی افراد باید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

داشتن یک پوست صاف، روشن، سالم و شاداب یکی از ارکان مهم سلامت فرد است. پوست یکی از مهم‌ترین عضو‌های بدن انسان است که در معرض دید است و نمایانگر و سازنده مهم‌ترین ویژگی‌های سلامتی و ظاهری افراد است. داشتن یک پوست شاداب و سالم در افزایش اعتمادبه‌نفس افراد در روابط اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

پوست مانند هر قسمت دیگری از بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. برای رسیدن به پوستی سالم، شاداب و زیبا توجه به این نکته که روتین پوستی چیست؟ و داشتن یک روتین پوست مناسب می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مرور آنچه در این مطلب بررسی شد باعث می‌شود درک روشن‌تری در پاسخ به این سؤال که روتین پوستی چیست داشته باشید و بتوانید اقدامات لازم برای ایجاد یک روتین پوست متناسب با نوع پوستتان را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا