آرایشی و بهداشتی

درباره تاثیر ویتامین سی بر پوست در لوازم آرایشی چه می‌دانید؟

دکوراتیو در دیجی کالا

تاثیر ویتامین سی بر پوست بر کسی پوشیده نیست. همه می‌دانند که ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و سلامت بدن را به‌طورکلی حفظ می‌کند. اما ویتامین C نیز یک کمک اولیه واقعی برای زیبایی پوست و مو است. کمبود شدید آن می‌تواند منجر به ظهور التهاب در صورت و پیری زودرس شود.

ویتامین سی که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، یک اسید آلی و آنتی اکسیدان است. اسید اسکوربیک در سال 1912 کشف شد و برای اولین بار در سال 1933 به صورت مصنوعی تولید شد.

تاثیر ویتامین سی بر پوست در لوازم آرایشی

آنچه باید در مورد تاثیر ویتامین سی بر پوست بدانید

واقعیت این است که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به‌طور فعال رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. به دلیل تشکیل فعال فیبرهای کلاژن بازسازی بافت را تسریع می‌کند.

یک مورد دیگر از تاثیر ویتامین سی بر پوست محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش می‌باشد، به‌ویژه در برابر اشعه‌های طیف A است که باعث از بین رفتن الیاف پوست می‌شود. البته این تغییرات در نگاه اول نامحسوس است اما در آینده خود را نشان می‌دهد.

همچنین وقتی اسید اسکوربیک کافی در بدن وجود نداشته باشد، چین‌وچروک در پوست ایجاد خواهد شد و پوست نازک شده و بهبود زخم با کندی صورت می‌گیرد. البته که با کمبود ویتامین سی دیواره‌های رگ‌های خونی شکننده می‌شوند.

تاثیر ویتامین سی بر پوست در لوازم آرایشی

ویتامین سی C در بدن تولید نمی‌شود، بنابراین مهم است که کمبود آن را با کمک یک رژیم غذایی درست و نیز مشورت با پزشک جبران کنید. برای حفظ زیبایی پوست، می‌توانید مراقبت‌های معمول خود را با مواد آرایشی که حاوی ویتامین C هستند تکمیل نمایید.


بیشتر بخوانید: 5 مرحله آرایش پوست صورت، از پرایمر تا هایلایت


تاثیر ویتامین سی بر پوست صورت

موفق‌ترین زمان برای استفاده از لوازم آرایشی غنی‌شده با ویتامین سی C پاییز، زمستان و بهار است. بنابراین تاثیر ویتامین سی بر پوست در این فصول به خوبی خود را نشان می‌دهد. در این دوره‌ها، به دلیل تغییرات مداوم آب و هوایی و سایر عوامل منفی، پوست اغلب دچار خشکی و کدری بوده و خسته به نظر می‌رسد. مراقبت با ویتامین C به بهبود فرآیندهای متابولیک در سلول‌های پوست کمک می‌کند، رنگ صورت را یکنواخت می‌کند، طراوت و درخشندگی را به پوست بازمی‌گرداند.

می‌توانید ویتامین سی C را در محصولات لایه‌بردار، ماسک‌ها، سرم‌ها و کرم‌های صورت پیدا کنید. چنین محصولاتی اثر آنتی‌اکسیدانی خوبی دارند، با علائم پیری زودرس مبارزه می‌کنند و حتی سلول‌های آسیب‌دیده پوست را بازیابی می‌کنند.

تاثیر ویتامین سی بر پوست در لوازم آرایشی

تاثیر ویتامین سی بر پوست را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد.

  • ویتامین سی پوست را به خوبی مرطوب می‌کند و از دست دادن رطوبت جلوگیری می‌کند،
  • ویتامین سی سطح PH را تنظیم می‌کند
  • ویتامین سی ایمنی سلولی را تقویت می‌کند.
  • ویتامین سی رنگ صورت را روشن و یکنواخت می‌کند.
  • ویتامین سی به‌طور مؤثر با آثار پس از آکنه مقابله می‌کند.
  • ویتامین سی التهاب و تحریک را تسکین می‌دهد.
  • لوازم آرایشی و تاثیر ویتامین سی بر پوست صورت

برای تاثیر ویتامین سی بر پوست و استفاده خانگی، متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند محصولاتی با غلظت ویتامین سی C از 5 درصد تا 20 درصد انتخاب کنید. برای اینکه لوازم آرایشی باعث تحریک پوست نشود، بهتر است غلظت آن را به‌تدریج افزایش دهید.

صاحبان پوست‌های حساس باید از محصولات حاوی ویتامین C با دقت بیشتری آن‌ها را مورداستفاده قرار دهند. اسید موجود می‌تواند باعث خارش، قرمزی و سوزن سوزن شدن شود، بنابراین برای شروع، باید محصولاتی با محتوای کم ویتامین C در ترکیب را استفاده کنید.

تاثیر ویتامین سی بر پوست در لوازم آرایشی

توصیه می‌شود شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب از ویتامین C استفاده کنید. توجه داشته باشید که پس‌ازآن، در صبح استفاده از یک عامل محافظ برای جلوگیری از ایجاد رنگ‌دانه ضروری است، زیرا دارای اثر سفیدکنندگی و روشن‌کنندگی می‌باشد.

پس از شستشو و تونینگ، باید یک کرم یا چند قطره سرم ویتامین C روی صورت خود پخش‌کنید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا محصول جذب شود. البته مواظبت کنید تا با سایر مراقبت‌ها مغایرت نداشته باشد. اکنون می‌توانید استفاده از سایر محصولات آرایشی را شروع کنید.

سخن آخر

عوامل مختلفی بر پوست مؤثرند. تاثیر ویتامین سی بر پوست را از جهات مختلف در این مقاله بررسی کردیم. به صورت خلاصه ویتامین سی پوست شما را مرطوب می‌کند و ایمنی سلولی پوست را تقویت می‌کند. همچنین رنگ صورت شما با مصرف آن روشن و یکنواخت می‌شود. ویتامین سی مصرف کنید تا با بروز آکنه مقابله کرده و التهابات پوستی خود را تسکین دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا