خانه و آشپزخانه

مشخصات بهترین مدل کمد لباس اتاق خواب: چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟

دکوراتیو در دیجی کالا

هیچ اتاق خوابی در یک آپارتمان یا خانه شخصی بدون کمد کامل نیست. کمد لباس اتاق خواب یکی از ویژگی های ضروری هر خانه ای است که به شما امکان می دهد وسایل شخصی، لباس های منزلی و لباس های بیرونی خود را تمیز و مرتب در آن نگه دارید.

کمد لباس اتاق خواب

کمد لباس اتاق خواب و محتوای آن

پر کردن داخل کمد اتاق خواب، اول از همه، بر اساس نیازها، الزامات، ترجیحات و سلیقه شخصی تعیین می شود. اما باید توجه داشته باشید که چندین مورد اساسی و شاید بتوان گفت اجباری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. بله، قفسه ها و کشوها را نمیتوان نادیده گرفت. علاوه بر این، انواع جای شلوار و پیراهن و یا شاید هم کراوات و همچنین سبد برای نگهداری کفش یا انواع لوازم کوچک مانند کیف، چتر، کلید و غیره را می توان در کمد تعبیه کرد.

البته همواره کمد لباس اتاق خواب، جای اختصاصی لباس  نیست. کابینت ها یا کمدهای گوشه ای بزرگ گاهی اوقات برای جاسازی بعضی لوازم خانگی مثل جاروبرقی یا تجهیزات ورزشی مانند دمبل هم مورد استفاده واقع می شود.

کمد لباس اتاق خواب و محتوای آن

مواد مورد استفاده برای کمد لباس اتاق خواب

بهترین کمد لباس اتاق خواب به انتخاب صحیح مواد اولیه برای تولید آن بستگی دارد نمای کمد لباس مدرن در اکثر موارد از ام دی اف و نیز فریم آن از چوب طبیعی یا لمینت می باشد. البته می توان از تخته چند لایه یا مواد کامپوزیتی هم در ساخت کمد لباس استفاده کرد.

بهترین کمد لباس اتاق خواب

برای تکمیل و تزئین کمد نیز از مواد و تکنیک های مختلفی استفاده می شود:

  • پوشش آینه ای یا چسباندن جداگانه آینه های براق،
  • شیشه های رنگی،
  • نقوش و تزئینات روی نمای آینه ای
  • سندبلاست یا پرینت سه بعدی

تکمیل و تزئین کمد اتاق خواب

طرح رنگ کمد اتاق خواب

هنگام تصمیم گیری در مورد ترجیحات رنگ برای انتخاب کمد، طراحان با تجربه توصیه می کنند روی چندین نکته مهم تمرکز کنید. ابتدا ببینید که سبک عمومی اتاق خواب شما می خواهد چگونه باشد و یا چگونه هست. سپس به فکر طرح و رنگ کمد اتاق خواب باشید. بنابراین، حتما متریال و طرح کابینت را با توجه به سبک و رنگ بندی کلی فضای داخلی اتاق خواب انتخاب کنید. همچنین سوال در مورد سلیقه شخصی و تأثیر رنگ کمد بر صاحبان آن بسیار مهم است. رنگ انتخاب شده قطعاً باید خوشایند شما بوده و تأثیری مثبت بگذارد و به هیچ وجه نباید آزاردهنده باشد.

طرح رنگ کمد اتاق خواب

سه مدل کمد لباس اتاق خواب

کمد لباس اتاق خواب در سه مدل اصلی ارائه شده است: مدل توکار، مدل کابینتی و  مدل گوشه ای.

کمد توکار معمولاً در یک اتاق خواب کوچک با اتاقچه هایی در دیوار نصب می شود و از هر سانتی متر اتاق، حداکثر استفاده را می کند.

کمد لباس مدل توکار

مدل های کابینتی به سلیقه شما بستگی دارد و شما در تعیین اندازه، محتوا، طراحی، ظرفیت و عملکرد آن موثرید. یک مدل کابینتی کمد لباس اتاق خواب در عکس زیر قابل مشاهده است.

کمد لباس مدل کابینتی

مدل گوشه ای، برای استفاده از فضا در یکی از گوشه های اتاق خواب گزینه ای عالی است. کابینت های گوشه ای جادار هستند. آنها می توانند بزرگترین سیستم ذخیره سازی را در یک اتاق خواب در خود جای دهند. مدل کمد لباس گوشه ای برای اتاق خواب های کوچک تا متوسط ​​عالی می باشند.

کمد لباس مدل گوشه ای

مدل توکار کمد لباس اتاق خواب

کابینت های توکار  در مدل های مختلفی ساخته می شوند. مثلا کابینت کاملاً پوشش داده شده از سقف تا کف و یا در طول کل دیوار. همچنین یک قسمت کابینت اصلی و ماژول های اضافی به شکل صندوق، میز آرایش، قفسه و غیره.

باید توجه داشت که کابینت ها بخشی از ست مبلمان تمام شده اتاق خواب هستند. اگر اتاق خواب شما بزرگ است می توانید کمد لباس توکار بسیار جادار با انواع قفسه ها و قسمت های مختلف برای جاسازی لباس هایتان تجهیز کنید.

مدل توکار کمد لباس اتاق خواب

مدل گوشه ای کمد لباس اتاق خواب

کمد دیواری با استفاده کامل از گوشه اتاق خواب، یک ایده عالی برای اتاق های کوچک است. معمولا کمد لباس مدل گوشه ای به صورت کمد لباس چوبی کشودار است و شکل ظاهری آن مستطیلی  و همچنین در موارد کمتر،  به شکل لوزی، مثلث و حتی ذوزنقه ارائه می شوند.

کمد لباس گوشه ای با جادار بودن شناخته می شود. از بخش های باز و جادار برای نگهداری ملافه ها و اهداف مختلف، از کشوها برای قرار دادن لباس های سبک و کتانی می توان استفاده کرد. همچنین نگهدارنده هایی برای نگهداری لباس های بیرونی در حالت عمودی در آن وجود دارد.

مدل گوشه ای کمد لباس اتاق خواب

آینه ها و کمد لباس اتاق خواب

کمد لباس اتاق خواب استاندارد با یک آینه بر روی درب آن واقعا در تاریخ باقی مانده است. امروزه نمای خارجی کمدها به طور کامل یا جزئی به صورت زیبایی تزئین می شوند. سطح آینه چندین مزیت غیرقابل انکار دارد. افزایش بصری فضا و افزایش نور اتاق خواب به دلیل قابلیت بازتابش یکی از این مزیت هاست. آینه در هر اتاق خوابی نفیس به نظر می رسد و به طرح داخلی اتاق فضایی دلنشین و چند بعدی می بخشد.

به هر حال، آینه ها یک عنصر دکوری کاملا مقرون به صرفه برای کمدها هستند. اغلب کمد ها دارای آینه، نور اضافی و بسیار زیبای را ایجاد می کنند. به آینه های نصب شده بر روی درب کمد لباس اتاق خواب زیر توجه کنید.


بیشتر بخوانید: هرآنچه که برای انتخاب یک آینه مناسب باید بدانید


آینه ها و کمد لباس اتاق خواب

کمد لباس ساده در اتاق خواب

یک کمد لباس ساده، سبک، نسبتاً مقرون به صرفه و راحت، بخش مهمی از فضای داخلی اتاق خواب بشمار می رود. داخل این کمد ها را می توان با قفسه های از پیش ساخته تجهیز کرد. یک کمد لباس اتاق خواب می تواند دارای یک، دو، سه یا چهار برگ در، انواع مختلف بازشو، عمودی و افقی، با قفسه های باز و نگهدارنده برای نگهداری انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرد.

کمد لباس ساده در اتاق خوابسخن آخر

امروزه طیف نسبتاً گسترده ای از کمد لباس برای هر اتاق خواب داریم: اندازه، چیدمان و طراحی داخلی کمد لباس اتاق خواب با توجه به مواد، پیچیدگی طراحی و هزینه محصول نهایی، در هر فرد متفاوت است. بنابراین، هر خانواده می تواند یک کمد جادار، کاربردی و شیک به سلیقه خود و با توجه به هزینه ای که قرار است صرف کند انتخاب کند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام
    کمد لباس اتاق خواب بهتر است مدل توکار باشد که هم مناسب اتاق خواب های کوچک و هم مناسب اتاق خواب های بزرگ است.

    1. سلام دوست عزیز.
      بله درسته کمدهای تو کار انتخاب مناسبی هستند که در همه فضاها با همه ابعاد قابل مصرف هستند.
      ممنون از نظر خوبت

دکمه بازگشت به بالا