سبک زندگی

نکاتی برای خرید اینترنتی لباس – [سایز و اندازه گیری دقیق]

دکوراتیو در دیجی کالا

این روزها که خرید اینترنتی در میان تمام اقشار جامعه به یک روش محبوب برای خرید تبدیل شده است، آشنایی با نکات خرید اینترنتی لباس از همیشه ضروری‌تر به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از خریدهای اینترنتی خود پشیمان نشوید و با خیال راحت از سایت‌هایی که امکان تعویض و مرجوع ندارند خرید کنید، این مطلب را از دست ندهید.

چرا باید نکات خرید اینترنتی لباس را بشناسیم؟

برای بسیاری از افراد، خرید حضوری و پوشیدن لباس‌ها در فروشگاه کار راحتی نیست. برای این گروه امکان خرید اینترنتی مثل یک معجزه به نظر می‌رسد. با این حال، چطور می‌توانیم خرید آنلاین موفقی داشته باشیم؟

سایز و اندازه‌های خودتان را داشته باشید

وقتی در حال خرید از یک مغازه هستید، می‌توانید با پوشیدن لباس‌های مختلف سایز مناسب خودتان را پیدا کنید. با این حال، هنگام خرید آنلاین لباس تنها با داشتن اندازه‌های دقیق بدن خود می‌توانید سایز درست را سفارش دهید. داشتن این اندازه‌های بدن برای خرید اکثر لباس‌ها لازم است:

اندازه‌گیری دور سینه

برای این کار باید برجسته‌ترین قسمت سینه‌ی خود را اندازه بگیرید. همچنین اگر این اندازه را برای خرید لباس رو مانند بلوز یا کت استفاده می‌کنید، بهتر است یکی از سوتین‌های همیشگی خود را بپوشید تا اندازه‌ی دقیق‌تری به دست بیاورید.

اندازه‌گیری دور کمر

حواستان باشد که باریک‌ترین قسمت کمرتان را اندازه نگیرید! این که برای گرفتن اندازه‌ی دور کمر، متر را چطور دور خود بگیرید بستگی به نوع لباسی که قرار است بخرید دارد. به‌طور مثال محل قرارگیری کمر لباس در یک شلوار فاق کوتاه با نوع فاق بلند آن متفاوت است. شما باید قسمتی را اندازه‌گیری کنید که بخش کمر لباس درست همانجا قرار می‌گیرد.

اندازه‌گیری دور باسن

یکی از نکات خرید اینترنتی لباس، به‌خصوص زمانی که در حال خرید دامن، پیراهن یا شلوار هستید و اندام درشتی دارید، گرفتن اندازه‌های دقیق دور ران و باسن است. به‌طور کلی می‌توان گفت خرید اینترنتی شلوار یکی از پر ریسک‌ترین موارد در هنگام خرید آنلاین لباس محسوب می‌شود.

همچنین یکی دیگر از نکات خرید اینترنتی لباس این است که هنگام اندازه‌گیری دور کمر و باسن بنشینید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید که لباس جدیدتان هنگام نشستن به بدن شما فشار نمی‌آورد.

پارچه‌های مختلف را بشناسید

بسیاری از مشکلاتی که بعد از خرید آنلاین برایتان ایجاد می‌شود، تنها به دلیل عدم توجه به نکات خرید اینترنتی لباس است. اگر لباسی خریده‌اید که راحت نیست و به‌اندازه‌ی کافی کش نمی‌آید، به نوع پارچه‌ی لباس توجه کافی نشان نداده‌اید.

برای خرید اینترنتی لباس پارچه‌های مختلف را بشناسید

دقت به توضیحات پارچه‌ی لباس و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن یکی از مهم‌ترین نکات خرید اینترنتی لباس به حساب می‌آید. اگر پارچه‌ها را زیاد نمی‌شناسید، به کمد لباس خود سر بزنید و از روی لیبل لباس‌هایی که هیچوقت آن‌ها را نپوشیده‌اید مواد تشکیل‌دهنده و جنس پارچه را یادداشت کنید. حالا لیستی از پارچه‌های گوناگونی درست کرده‌اید که هیچوقت نمی‌خواهید لباس‌هایی که با آن‌ها دوخته شده‌اند را بخرید.

به قوانین تعویض و بازگشت لباس فروشگاه آنلاین توجه نشان دهید

قبل از نهایی کردن خرید خود، مطمئن شوید که همه چیز را در مورد قوانین تعویض و بازگشت لباس در فروشگاه مورد نظر خود می‌دانید. به‌طور کلی، مطالعه‌ی قوانین و شرایط ثبت سفارش فروشگاه اینترنتی پیش از خرید، یکی از پراهمیت‌ترین نکات خرید اینترنتی لباس به حساب می‌آید.

قیمت‌ها را مقایسه کنید

یکی از چالش‌های خرید اینترنتی این است که برای هر محصول قیمت‌های متنوعی در سراسر اینترنت وجود دارد. از سوی دیگر، ممکن است قیمت یک محصول در 3 سایت مختلف ثابت باشد ولی یکی از آن‌ها به شما کد تخفیف بدهد یا هزینه‌ی ارسال پایین‌تری را برای سفارشات در نظر بگیرد.

برای خرید اینترنتی لباس قیمت‌ها را مقایسه کنید

درست به همین دلیل، به‌عنوان یکی از نکات خرید اینترنتی لباس، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همیشه قبل از خرید قیمت‌ها را مقایسه کنید.

نظرات کاربران را بخوانید

در این بخش در مورد 2 نکته‌ی مهم از سری نکات خرید اینترنتی لباس صحبت می‌کنیم. حتما شما هم به سایت‌هایی برخورده‌اید که در صفحه‌ی محصولات خود به کاربرانی که قبلا کالا را خریده‌اند اجازه‌ی نقد و بررسی می‌دهند. خواندن نظرات کاربرانی که پیش از شما خرید یک محصول را تجربه کرده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد.

بسیاری از اوقات، به‌خصوص زمانی که در مورد خرید یک محصول شک دارید، خواندن نظرات سایر کاربران می‌تواند شما را منصرف یا از خرید مطمئن کند. البته در این میان باید حواستان به نظرات تقلبی که برخی فروشنده‌ها در مورد محصولاتشان می‌نویسند هم باشد. نوع پاسخ تا حدی می‌توانید به صداقت گوینده

مادر ادامه این مقاله قصد داریم مزایا و معایب خرید اینترنتی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا با توجه به نکات ذکر شده بتوانید خریدی موفق داشته باشید و از خرید خود لذت ببرید.

مزایای خرید اینترنتی

مزایای خرید اینترنتی

استفاده از رایانه یا دستگاه دیجیتال دیگر برای نیازهای خرید شما علاوه براین که بسیار راحت تر از خرید حضوری است و در زمان صرفه جویی می‌شود، گزینه‌های بیشتری را برای خرید به شما ارائه دهد و اطلات زیادی را به آسانی درمورد کالاهای مورد نیاز در اختیار شما قرار می‌دهد که ممکن است شخصاً در فروشگاه پیدا نکنید.

خریدی راحت

بزرگترین مزیت خرید اینترنتی لباس و یا دیگر اجناس، راحتی آن است. از طریق فضای دیجیتال، می توانید هر چیزی را که می خواهید از خانه خود خریداری کنید. شما مجبور نیستید خریدهای خود را بر اساس زمانی برنامه ریزی کنید که یک فروشگاه باز است و در دسترس شماست. از آنجایی که فروشگاه های آنلاین 24 ساعته در حال فعالیت هستند و از هر نقطه‌ای با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند، صرف نظر از اینکه چقدر مشغله دارید، به راحتی می‌توانید خرید آنلاین را در زندگی خود جای دهید

انتخابی متنوع‌تر

از آنجایی که محصولات آنلاین در فضای دیجیتال زندگی می‌کنند، خرده‌فروشان آنلاین محدود به قفسه‌ها نیستند و اغلب دارای موجودی بیشتری با انتخاب گسترده‌تری از محصولات هستند. همچنین، خرید اینترنتی به شما این امکان را می دهد که هر چیزی را از هر خرده فروشی خریداری کنید، صرف نظر از اینکه در کجا قرار دارید. برای مثال، اگر به دنبال یک لامپ جدید هستید، گزینه‌های بیشتری نسبت به زمانی که فقط از فروشگاه‌های منطقه خود خرید می‌کردید، در دسترس خواهید داشت.

دسترسی آسان به اطلاعات

هنگام خرید اینترنی، اغلب جزئیات بیشتری در مورد محصولات یک کسب و کار نسبت به فروشگاه های فیزیکی پیدا می کنید. به جای صحبت حضوری با یک یا دو نفر از همکاران فروش، می‌توانید توضیحات محصول، توصیه‌های محصولات مشابه، و نظرات سایر خریداران آنلاین را مطالعه کنید که ممکن است به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر برای خرید کمک کند.

خرده‌فروشان آنلاین معمولاً از طریق ایمیل عضویت دارند که به خریداران امکان دسترسی زودهنگام به فروش‌ها، انتشارات فصلی و رویدادهای دیگر را می‌دهد. به این ترتیب، می توانید یکی از اولین کسانی باشید که از پیشنهادات برندهای مورد علاقه خود مطلع می شوید.

معایب خرید اینترنتی

معایب خرید اینترنتی

خرید اینترنتی علاوه برا مزایا، معایب ومشکلات مربوط به خود را نیز دارد، از جمله افزایش قیمت پنهان، افزایش خطر تقلب، و ناتوانی در استفاده یا پوشیدن کالایی که بلافاصله خریداری کرده اید.

می‌تواند گران‌تر باشد

خرید اینترنتی به دلایل مختلفی ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد. حتی اگر بسیاری از خرده‌فروش‌های بزرگ آنلاین حمل و نقل رایگان را ارائه ‌دهند، معمولاً از شما می‌خواهند که حداقل دلایل واجد شرایط بودن آن را داشته باشید. علاوه بر این، خرده‌فروشان آنلاین ممکن است از چندین استراتژی برای تشویق شما به خرید اقلام بیشتر یا اقلام گران‌تر نسبت به خرید حضوری استفاده کنند.

بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین در تاکتیک‌های دیجیتالی شرکت می‌کنند تا خریداران را متقاعد کنند که خریدهای بیشتری انجام دهند، که اغلب به عنوان خریدهای فوری در نظر گرفته می شود. برخی شامل استفاده از پنجره‌های بازشوی فروش «مدت محدود» است که هر بار که کاربران صفحه را مجدداً بارگذاری می‌کنند، بازنشانی می‌شوند، توصیفات جعلی مشتری، یا پیام‌هایی که موارد با هزینه بالاتر را تبلیغ می‌کنند.

خطر تقلب را افزایش می‌دهد

متاسفانه کلاهبرداری های خرید آنلاین وجود دارد. همیشه برای پرداخت وجه از درگاه های معتبر استفاده کنید، و از فروشگاه های اینترنتی که معروف و معتبر هستند و دارای اطلاعات تماس جامع قبل از خرید هستند استفاده کنید. در این زمینه شما می‌توانید از تجریبات و نظرات دیگر خریدارن که معمولا در وب سایت های معتبر مطرح خواهد شد نیز استفاده کنید.

زمان انتظار طولانی تری دارد

هنگامی که از یک فروشگاه حضوری خرید می‌کنید، می‌توانید محصولی را که خریداری کرده‌اید استفاده می‌کنید و یا بلافاصله آن را بپوشید. اما خرید اینترنتی لباس و یا اقلام دیگر شما را مجبور می کند روزها، هفته ها یا حتی بیشتر برای رسیدن سفارش خود صبر کنید. اگر در تنگنای زمانی هستید و فوراً به محصولی مانند هدیه نیاز دارید، رفتن به یک فروشگاه حضوری ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

 

سخن پایانی

خرید اینترنتی لباس و یا دیگر اقلام مورد نیاز امروزه بسیار رایج شده است، ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که برای یک خرید اینترنتی به آن نیاز دارید را برای شما عزیزان بیان کنیم. امیدوارم مطالعه این مقاله براشما مفید بوده باشد.

همچنین به نظر شما چه نکات دیگری برای خرید اینترنتی لباس وجود دارد که ما به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

راستی توصیه می‌کنیم راهنمای خرید محصولات مراقبت پوست را نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

مزایای خرید آنلاین چیت؟

انجام یک خرید انترنتی علاوه براین که بسیار راحت تر از خرید حضوری است و در زمان صرفه جویی می‌شود، گزینه‌های بیشتری را برای خرید به شما ارائه دهد و اطلات زیادی را به آسانی درمورد کالاهای مورد نیاز در اختیار شما قرار می‌دهد که ممکن است شخصاً در فروشگاه پیدا نکنید.

چه محصولاتی را بصورت آنلاین بخریم؟

خرید آنلاین برخی از اقلام بهتر از موارد دیگر است، زیرا می‌توانید از نظرات، تخفیف‌ها یا معاملات دیگر مربوط به آن استفاده کنید. برای مواردی که به طور مرتب استفاده می کنید مانند لپ تاپ، شارژر تلفن، چمدان یا کتاب درسی، اینترنت ممکن است بهترین مکان برای مقایسه پیشنهادات باشد. برای چیزهایی که ارزش طولانی مدت دارند، مانند ماشین یا اقلامی که باید فوراً تهیه و مصرف شود، مانند مواد غذایی خرید حضوری گزینه مناسب‌تری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا