خانه و آشپزخانهسبک زندگی

هرآنچه که برای انتخاب یک آینه مناسب باید بدانید

دکوراتیو در دیجی کالا

برای هر فضا و هدفی یک آینه مناسب وجود دارد. فقط کمی خلاقیت لازم است تا بهترین تناسب را برای خانه خود پیدا کنید. آینه ها فقط برای حمام یا اتاق رختکن شما نیستند. یک آینه مناسب می‌تواند برای هر اتاقی نور و نیز سبکی خاص ایجاد کند. از آینه‌ها می‌توانید برای جلب توجه مهمانان در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید اتاقی را که ممکن است نور کمی در روز داشته باشد را روشن کنید.

 

نکات کلیدی قبل از خرید آینه مناسب

وقتی صحبت از دکوراسیون هر اتاقی به میان می‌آید، همه چیز به تناسب بین فضا و وسایلی که آن را تزئین می کند، برمی گردد.  آینه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک آینه مناسب می‌تواند به یک نقطه کانونی دکوراسیون دیوار اتاق شما تبدیل شود. اگر اینگونه باشد بنابراین شما باید بدانید با چه مقدار فضا از کل دکوراسیون دیوارهای منزلتان می‌خواهید کار کنید. براین اساس، اولین قدم اندازه‌گیری فضای موجود است که می‌خواهید در آن آینه را قرار دهید.

می توانید از نکات زیر برای تعیین محل نصب مناسب برای آینه استفاده کنید:

  • دیواری که قرار است آینه بر روی آن نصب شود را اندازه گیری کنید
  • به اندازه ی کنسول هایی که زیر آینه ها قرار دارد توجه کنید
  • میزان نزدیک بودن آینه به پنجره ها، درها، یا وسایل روشنایی را مدنظر قراردهید
  • به قفسه های ثابت یا پریزهای برقی که در طراحی دکور دیوار وجود دارد و شما به آنها نیاز دارید نیز توجه کنید.

درست است که اندازه و شکل دقیق یک آینه مناسب برای دکوراسون منزل به سلیقه شما بستگی دارد، اما اگر آنها در برابر یکدیگر تعادل و هارمونی فضایی نداشته باشند، فضا به هم ریخته یا نامرتب به نظر می‌رسد.

وقتی با اندازه‌ گیری فضای موجود شروع می‌کنید، به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا می‌خواهید آینه را به نقطه کانونی تبدیل کنید و همه چیز را در اطراف آن مرتب کنید، یا اینکه آینه قرار است به یک عنصر ثانویه تبدیل شود. چیدمان آن به شما بستگی دارد، بنابراین مفید خواهد بود قبل از انتخاب خود تا آنجا که ممکن است اطلاعات کسب کنید.

ویژگی های کمی اندازه یک آینه مناسب

ویژگی های کمی اندازه یک آینه مناسب

عرض مناسب برای آینه

یک آینه مناسب عرض آن باید حدود دو سوم تا سه چهارم اندازه کنسول زیر آن باشد. برای مثال اگر یک میز کنسول 180 سانتی‌متری دارید، یک آینه با عرض 120 سانتی‌متر می خواهید. البته آینه مناسب سرویس بهداشتی از این قاعده مستثنی هستند، آینه های سرویس بهداشتی فقط چند سانتی‌متر باریکتر از روشویی باشند کفایت می‌کند.

ارتفاع مناسب برای آینه

ارتفاع بسیار مهم است، زمانی که از آینه برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید باید به ارتفاع مناسب برای نصب آنها توجه کنید. بهترین  ارتفاع برای نصب آینه جایی است که مرکز آینه در سطح چشم قرار گیرد. آویزان کردن یا نصب آینه در این ارتفاع عالی به نظر می‌رسد. اگر شما بخواهید این کار را انجام دهید باید بدانید میانگین سطح چشم از سطح زمین حدود 1.5 متر است. بنابراین آویزان کردن آینه در ارتفاع 1.5 متری بسیار مناسب است. در واقع می توان از آن به عنوان یک قانون کلی بسیار خوب برای آویزان کردن سایر اشیا نیز استفاده کرد. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، این ارتفاع را کمی تغییر دهید.

تناسب اندازه آینه ومحل نصب آن:

یک آینه تک و خیلی کوچک روی یک دیوار بزرگ ظاهری نامناسبی دارد، بنابراین اگر می‌خواهید برای یک دیوار بزرگ که چیزی روی آن نصب نشده آینه مناسبی انتخاب کنید استفاده از یک آینه بزرگ بهترین گزینه است.

ویژگی های کیفی اندازه آینه مناسب

ویژگی های کیفی اندازه آینه مناسب

در انتخاب اندازه آینه مناسب تفاوت های زیادی وجود دارد. بنابراین توصیه می شود هنگام انتخاب سایز آینه به این موارد نیز فکر کنید:

جایی که آینه به آن تعلق د ارد

اندازه آینه ای که برای نصب در سرویس بهداشتی انتخاب می کنید با اندازه یک آینه مناسب اتاق خواب بسیار متفاوت است.

هدف از نصب آینه

آیا هدف از نصب آینه به عنوان بخشی از دکور منزل شما است یا اینکه از آن به عنوان وسیله‌ای برای چک کردن ظاهر خود هنگام خروج از منزل استفاده می کنید؟ باتوجه به هدفی که از نصب آینه داریم اندازه ی آن نیز متفاوت خواهد بود.

چقدر فضا برای نصب دارید

استفاده از یک آینه مناسب در دکوراسیون منزل بسیار گزینه خوبی است. توصیه می‌شود حتما فضایی برای نصب آینه در نظر بگیرید حتی آینه های کوچک هم می توانند به طور قابل توجهی فضا را روشن کنند. اما این بستگی به شما دارد که آیا می خواهید آینه تنها نقطه کانونی در اتاق باشد یا ترجیح می‌دهید همه چیز را با سایر عناصر تزئینی ترکیب کنید.

چه نوع آینه ای در فضای شما بهتر عمل می کند

چه نوع آینه ای در فضای شما بهتر عمل می‌کند

آینه های زیادی در اندازه و شکل های مختلف برای انتخاب شما وجود دارد، مانند آینه های دکوراتیو پذیرایی، آینه های دیواری، آینه چسبی متری و مدل های مختلف آینه های پذیرایی جدید و شیک. بنابراین مهم است که نوع آینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید از یک آینه مناسب استفاده کنید باید بدانید که هدف شما از انتخاب آینه چیست: آیا از آن به عنوان یک اثر هنری استفاده می کنید؟  یا برای اطمینان از برس کشیدن موهایتان قبل از خروج از خانه در صبح استفاده می شود؟ بهتر است قبل از شروع به انتخاب آینه، ایده ای در مورد آنچه می خواهید از آن استفاده کنید داشته باشید.

انواع مدل های آینه

آینه دیواری

آینه دیواری

یک آینه مناسب می‌تواند به هر فضایی عمق و نور ببخشد. آینه های دیواری نیز این قابلیت را دارند. این آینه ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند و معمولاً تزئینی هستند. آینه های دیواری می‌توانند دارای قاب و شکل، با جزئیات اریب یا حکاکی شده باشند. اگر ازاین آینه ها به عنوان یک قطعه برجسته استفاده می کنید، باید به اندازه و سبک آن توجه کنید.

برای خرید آینه، اینجا کلیک کن

از این نکات برای انتخاب آینه دیواری مناسب استفاده کنید:

  • اگر می خواهید قسمتی به یک نقطه کانونی پر نور تبدیل شود، آینه ای را انتخاب کنید که بزرگتر از هر عنصر تزئینی دیگری روی دیوار باشد.
  • اگر می‌خواهید آینه را به عنوان جزئی از دکور خود به دیوار اضافه کنید، آینه‌ای را انتخاب کنید که سبک‌های قاب آن با دیگر اجزای دکور شما مطابقت داشته باشد.

آینه سرویس بهداشتی

آینه سرویس بهداشتی

آینه مناسب برای سرویس بهداشتی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فضای بالای سینک شما را پر کند. برای سرویس بهداشتی آینه ای را انتخاب کنید که 5 تا 10 سانتی متر باریکتر از روشویی شما باشد. آینه را روی دیوار بالای روشویی نصب کنید، به طوری که پایین آینه روی لبه بالایی روکش روشویی قرار گیرد. برای آینه های بزرگ و قاب دار، آینه را روی دیوار با فاصله 15 سانتی متر بالاتر از لبه روشویی قرار دهید. این کار از آینه و قاب در برابر پاشیدن آب محافظت می‌کند.

انواع آینه برای سرویس بهداشتی

اگر با فضای کوچکی کار می‌کنید، یا شاید به دنبال تهیه یک آینه مناسب برای روشویی دوتایی هستید، طرح آینه ای را انتخاب کنید که برابر طول هر سینک روشویی باشد. با انتخاب یک آینه کمانی، دایره ای، بیضی یا مخصوص، یا انتخاب یک آینه مستطیلی یا مربعی استاندارد برای سرویس بهداشتی، در انتخاب اشکال خلاق باشید.

آینه تمام قد

آینه تمام قد

آینه های تمام قد که به عنوان یک آینه مناسب و بسیار کاربردی طراحی شده اند، برای اتاق نشیمن، سوئیت های اصلی و همچنین اتاق های دیگر گزینه مناسبی هستند. این آینه ها می‌توانند نور محیطی زیادی را فراهم کنند و هر فضایی را بزرگتر نشان دهند. اگر فضایی برای تکیه دادن آینه به دیوار دارید، آینه کج را انتخاب کنید، یا اگر ترجیح می دهید آینه را روی قابش بچرخانید و انعکاس آن را خودتان تنظیم کنید، یک آینه صاف را انتخاب کنید.

نکته بعدی اینکه یک آینه تمام قدی را انتخاب کنید که حداقل، نصف قد بلندقدترین فردی که از آن استفاده می‌کند باشد تا از عملکرد آن بهره کامل ببرید.

آینه جواهرات

آینه جواهرات

آینه های جواهرات در چندین سبک موجود هستند و انتخاب شما احتمالاً به فضایی که دارید بستگی دارد. اندازه این آینه ها می تواند آنقدر کوچک باشد که فقط فضای بالای کمد شما را اشغال کند و یا اینکه به اندازه ای بزرگ باشد که بتوان از آن به عنوان یک آینه تمام قد استفاده کرد. آینه های جواهرات نصب شده نیازی به رها کردن فضای کف ندارند و در اندازه های مختلف با گزینه های قاب بندی متعدد در دسترس هستند.

آینه آرایشی

آینه آرایشی

آینه‌های آرایشی که برای نماهای نزدیک و شخصی بسیارعالی هستند، می‌توانند روی یک بازوی چرخان به دیوار نصب شوند یا می‌توانند برای تحرک بیشتر به صورت آزاد بایستند. آینه‌های آرایشی با ویژگی‌هایی مانند بزرگ ‌نمایی و نورپردازی نیز در بازار موجود می‌باشند. شما با استفاده از آینه های آرایشی می‌توانید دقیقاً آنچه که باید ببینید را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آینه آرایشی و معرفی 6 آینه گریم


انتخاب بین اشکال آینه

پیدا کردن شکل آینه مناسب برای فضای شما ضروری است. زیبایی شناسی و عملکرد آینه، هر دو هنگام انتخاب یک شکل نقش دارند. بنابراین آینه ای را انتخاب کنید که مکمل اتاق شما باشد و در عین حال برای شما کارآیی داشته باشد. خواه این باشد که نور را اضافه کند یا مناظر بیرون از پنجره را منعکس کند و یا اینکه به شما کمک کند چهره خود را بهتر ببینید.
ما در این قسمت قصد داریم شما را با انواع اشکال آینه آشنا کنیم:

آینه های مستطیلی

آینه های مستطیلی

آینه های مستطیلی چشم را در امتداد یک صفحه می کشند، بنابراین می توانند عرض یا ارتفاع اتاق را برجسته کنند. آنها مکمل های ایده آلی برای طراحی سنتی و معاصر هستند. آینه های مستطیلی آینه مناسبی برای استفاده در حمام، اتاق نشیمن، اتاق خواب و راهرو می باشند.

آینه های مربعی

آینه های مربعی

آینه‌های مربعی وقتی در گالری قرار می‌گیرند یا در کنار آثار هنری قاب‌بندی شده یا عکس‌ها استفاده می‌شوند، قطعات برجسته‌ای را ایجاد می‌کنند. آنها تضاد شگفت انگیزی را در فضای خانه ایجاد می کنند، به ویژه زمانی که اتاق دارای مبلمان مجلل یا آثار هنری فراوان در قاب های گرد باشد.

آینه های گرد

آینه های گرد

آینه های گرد ترکیبی از زیبایی و ظرافت هستند و در اتاق های مدرن و امروزی به بهترین شکل جلوه نمایی می کنند. اگربه دنبال یک آینه مناسب هستید تا از آن به عنوان یک اثرهنری استفاده کنید، آینه های گرد گزینه مناسبی هستند. به خصوص زمانی که اتاقی را با اشکال هندسی و زوایای تیز تزئین می کنید.

آینه های بیضی شکل

آینه های بیضی شکل

آینه های بیضی روی یک روشویی کوچک، در اتاق رختکن یا در راهرو و یا در ورودی خانه، عالی به نظر می رسند. اگر قرار است فقط از آینه بیضی شکل استفاده کنید و برای آن کنسولی در نظر نگرفته‌اید بهتر است یک قاب مناسب برای این آینه انتخاب کنید. زیرا قاب هر چیزی را که آینه منعکس می کند بهبود می بخشد و جلوه گر می کند.

آینه های قوسی

آینه های قوسی

آینه های قوسی می توانند فوق العاده زیبا و در عین حال بسیار ساده باشند. این آینه ها که برای اضافه کردن سبک و بزرگتر نشان دادن فضای شما طراحی شده اند، به اندازه کافی کاربردی هستند تا در ورودی ها، اتاق خواب ها و طیف وسیعی از فضاها استفاده شوند.

آینه های هندسی

آینه های هندسی

آینه های هندسی، قطعات برجسته و نقاط کانونی عالی را ایجاد می کنند. این آینه ها می توانند به عنوان یک نقطه کانونی در یک راهرو، یک اتاق نشیمن یا ناهار خوری، یا یک گوشه از اتاق مطالعه استفاده شوند.

 

آینه های تخصصی

آینه های ویژه یا تخصصی آنهایی که اشکال هندسی استاندارد ندارند می توانند عناصر تزئینی شگفت انگیزی را در ورودی راهرو خانه، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، حمام یا اتاق خواب شما ایجاد کنند. این آینه ها بسته به اندازه ای که انتخاب می کنید می توانند بخش مرکزی طراحی شما باشند و با قاب و بدون قاب در دسترس هستند.

انتخاب آینه بر اساس سبک تزئینی

هنگامی که اندازه و شکل آینه خود را مشخص کردید، می توانید انتخاب های خود را با تمرکز بر سبک تزئینی خود محدودتر کنید. می‌توانید سبک همه‌کاره‌ای را انتخاب کنید که با اکثر دکورهای استاندارد مطابقت دارد، مانند سبک های سنتی، معاصر و غیره. یا می‌توانید با انتخاب سبک های آرت دکو، صنعتی یا لوکس، خاص‌تر باشید.

قرار دادن آینه بر روی میز کنسول

قرار دادن آینه بر روی میز کنسول

امروزه استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی منزل بسیار رواج دارد. یکی از نکات مهمی که در انتخاب آینه باید در نظر بگیرید این است که چگونه آن را در فضای خود متعادل کنید. آینه باید متناسب با میز کنسول شما باشد. قرار دادن یک آینه مناسب در بالای میز کنسول شما حس باز بودن و روشنایی را ایجاد می کند و این ترکیب را به یک نقطه کانونی عالی در هر قسمت از خانه شما تبدیل می کند.

بسته به سبک داخلی منزل شما، شکل آینه انتخابی می تواند با میز کنسول مطابقت یا تضاد داشته باشد. به عنوان مثال، آینه های گرد یا منحنی می توانند زوایای تیز میز کنسول را نرم کنند. در حالی که آینه های هندسی باعث ایجاد حس تقارن بصری می شوند زیرا خطوط کنسول را منعکس می کنند.

اندازه آینه مناسب برای میز کنسول نیز می تواند بر اساس ابعاد فضا باشد. آینه های دراز و بزرگ در اتاق هایی با سقف بلند عالی هستند زیرا به خوبی بر ویژگی های معماری آنها تأکید می کنند. فقط مطمئن شوید که پهنای آینه همچنان کوچکتر از عرض کنسول باشد.

خصوصیات ویژه برای انتخاب یک آینه مناسب

خصوصیات ویژه برای انتخاب یک آینه مناسب

اگر برای انتخاب یک آینه مناسب به دنبال نکات کلیدی و کاربردی هستید می توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • آینه ها به حرکت مستقیم چشم کمک می کنند، بنابراین یک آینه پهن برعرض دیوار و یک آینه بلند بر ارتفاع دیوار تأکید می کند.
  • آینه ای را انتخاب کنید که اندازه آن برابر یا دو سوم و یا حتی تا سه چهارم عرض مبلمان زیر آن باشد.
  • آینه‌های بزرگ ‌تر نقاط کانونی بهتری ایجاد می‌کنند، اما می‌توانید با یک آینه کوچک ‌تر که در یک قاب تماشایی قرار گرفته، به همان هدف برسید.
  • آینه‌ای که برای یک دیوار خالی خیلی کوچک است تنها و نامناسب به نظر می‌رسد، بنابراین یک آینه بزرگ انتخاب کنید یا آثار هنری و عکس‌هایی را به آن اضافه کنید.
  • آینه‌های بزرگ می‌توانند بخشی از پس ‌زمینه اتاق شما شوند. بنابراین اگر می‌خواهید آینه فضا را بدون جلب توجه به خود برجسته کند، یک آینه بزرگ و بدون قاب انتخاب کنید.

سخن آخر:

آینه ها عناصر کلیدی در طراحی داخلی منزل شما هستند. یک آینه مناسب علاوه بر هدف تزئینی، مزایای کاربردی نیز دارد از این رو، آنها برای رفاه شما و برای فضای خانه شما ضروری هستند. امیدواریم مطالعه این مطالب برای شما مفید بوده باشد و ایده های بیشتری درمورد نحوه استفاده از آینه به عنوان عنصری از دکوراسیون منزل، برای شما ایجاد کرده باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا