سبک زندگی

چطور استایل شخصی خودمان را پیدا کرده و بسازیم؟ 8 نکته.

دکوراتیو در دیجی کالا

همه ما دوست داریم جذاب و منحصربه‌فرد باشیم. شاید بعضی از ما ندانیم که وقتی به مکانی وارد می‌شویم، پوشش و استایل شخصی ما اولین چیزی است که نظر دیگران را به خود جلب می‌کند. استایل شخصی ما معرف شخصیت، علایق و سلایق ماست! استایل شخصی آن‌چنان مهم است که بیشتر سلبریتی‌ها حاضرند میلیاردها تومان بابت آن هزینه کرده و از کارشناسان مد و فشن کمک بگیرند.

البته برای ساخت استایل شخصی نیازی به صرف هزینه‌های میلیونی نیست. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چطور با صرف کمترین هزینه، استایل منحصربه‌فرد خود را پیدا کرده و در تمامی جمع‌ها و دورهمی‌ها، خاص و شیک جلوه کنید. با ما همراه باشید.

به جزئیات استایل شخصی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید

از سلبریتی‌ها و خوش‌پوش‌ها الهام بگیرید

یکی از بهترین روش‌ها برای کشف استایل شخصی‌تان، الهام گرفتن از سلبریتی‌ها و افراد خوش‌پوش است. البته لازم نیست استایل خود را از یک فرد خاص الهام بگیرید. در واقع می‌توانید به استایل افراد مختلف نگاهی بیندازید و از هر یک از آن‌ها نکته‌ای بیاموزید. کافی است به گوگل عزیز سری بزنید و اسامی سلبریتی‌ها، مدل‌ها و … را جستجو کنید.

البته دقت داشته باشید که باید از چیزی نکته‌برداری کنید که می‌خواهید آن را در استایل شخصی خودتان به کار ببرید. به عنوان مثال، ممکن است از نوعی کلاه زنانه شیک و خاص خوشتان بیاید، اما دوست نداشته باشید آن را بپوشید. پس میان آنچه دوست دارید با آنچه می‌خواهید باشید، تمایز ایجاد کنید.

اگر کمی سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید که چطور می‌توانید از استایل  افراد دیگر الهام بگیرید، می‌توانید سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

آیا لباسی مشابه با استایل شخصی مدل مورد علاقه‌ام دارم؟

آیا دلم می‌خواهد استایل خود را مانند سلبریتی مورد علاقه‌ام تعیین کنم؟

آیا این سبک پوشش به من می‌آید؟

چرا جذب این پوشش و استایل شده‌ام؟

آیا این پوشش برایم جذاب است یا بازتاب‌دهنده یکی از ویژگی‌های خاص من است؟

استایل شخصی منحصربه‌فردتان را تعریف کنید

 

حالا که از استایل شخصی سلبریتی‌ها و افراد خوش‌پوش الهام گرفته‌اید، دیگر وقت آن است که استایل اختصاصی خودتان را تعریف کنید. از خودتان بپرسید که آیا جواهرات ظریف دوست دارید یا برجسته؟ دوست دارید چه نوع کفشی بپوشید؟ از چه رنگی بیشتر خوشتان می‌آید؟ دوست دارید رنگ چه آیتم‌هایی را با هم سِت کنید؟

با پاسخ به این پرسش‌ها، استایل غالبتان مشخص می‌شود. استایل کلاسیک را ترجیح می‌دهید یا مدرن؟ یا شاید هم دوست داشته باشید ترکیبی از استایل‌های مختلف را امتحان کنید! راحت باشید و با ذهنی آزاد، چیزهایی را که دوست دارید بپوشید، مشخص کنید.

به کمد لباس‌هایتان نگاهی بیندازید

کمد لباس‌هایتان یکی از مهم‌ترین منابع الهام‌بخش استایل شخصی شماست. کمد لباس‌هایتان را کمی زیر و رو کنید و ببینید از کدام لباس‌ها می‌خواهید در استایل خود استفاده کنید. با نگاه به کمد لباس‌هایتان راحت‌تر می‌توانید برای تعیین سبک پوشش خودتان تصمیم‌گیری کنید.


بیشتر بخوانید: برای یک خرید اینترنتی لباس رضایت‌بخش، این موارد را در نظر بگیرید


استایل شخصی خود را تمرین کنید

حالا که استایل شخصی خودتان را تعیین کرده و کمد لباس‌هایتان را نیز بررسی کردید، دیگر وقت آن است که استایل‌های مورد علاقه‌تان را امتحان کنید. هیچ‌چیز بیشتر از پوشیدن لباس‌ها، شما را از بابت سبک مورد نظرتان مطمئن نمی‌کند! تا جایی که می‌توانید، آیتم‌های مختلف را با هم ترکیب کرده و نتیجه نهایی را در آینه بررسی کنید.

از استایل شخصی مورد علاقه‌تان کلکسیون بسازید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از بهترین استایل‌های خود عکس بیندازید و آن‌ها را برای همیشه در گالری گوشی‌تان ذخیره کنید. این‌گونه می‌توانید کلکسیونی جذاب از بهترین استایل‌های خود بسازید و در مواقع ضروری به آن رجوع کنید. از کلکسیون استایل شخصی‌تان می‌توانید برای ساخت استایل‌های آینده‌تان نیز الهام بگیرید.

از همه این‌ها گذشته، وقتی کلکسیونی از استایل‌های شخصی خود می‌سازید، زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید، دیگر سردرگم نمی‌شوید. بسیاری از افراد هنگام خروج از خانه نمی‌دانند چه بپوشند! اما شما با ایجاد کلکسیون استایلی‌تان، به‌راحتی می‌توانید استایل شخصی خود را انتخاب کرده و با حس زیبایی و غرور از خانه خارج شوید.

استایل شخصی شما مانند امضای شماست

استایل شخصی شما مانند امضای شماست

هر چه کلکسیون جامع‌تری از استایل‌های خود جمع‌آوری کرده و لباس‌های بیشتری را امتحان کنید، زودتر می‌توانید مُد و استایل شخصی‌تان را توسعه دهید.

وقتی عکس‌های کلکسیون استایل منحصربه‌فرد خود را ورق می‌زنید، گاهی می‌بینید که از بعضی آیتم‌ها در بیشتر استایل‌های خود استفاده کرده‌اید. به عنوان مثال ممکن است ساعتی خاص، دستبندی ظریف یا کیفی شیک را با لباس‌های دیگرتان همراه کرده باشید. این آیتم به نوعی امضای شخصی شما محسوب می‌شود و معنایش این است که دیگران با دیدن این آیتم، به‌صورت ناخودآگاه به یاد شما می‌افتند!

داشتن آیتم خاص در استایل شخصی، یادآور سلیقه و شخصیت شماست. البته باید دقت داشته باشید که لازم نیست آیتم عجیب و غریبی را انتخاب کرده و از آن به عنوان امضای شخصی خود استفاده کنید! کافی است خودِ واقعی‌تان باشید و هر چیزی را که فکر می‌کنید به نوعی معرف شماست، به عنوان امضای شخصی‌تان در نظر بگیرید.

برای ساختن استایل شخصی کلیک کن

نقاط قوت استایل شخصی خود را تقویت کنید

ببینید بیشتر به خاطر چه چیزهایی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرید؟

هنگامی که استایل خود را به‌خوبی تعیین کردید و از آن رضایت داشتید، کم‌کم می‌توانید روی نقاط قوت و بهترین ویژگی‌های استایل شخصی خود تمرکز کرده و آن‌ها را نیز تقویت و برجسته کنید. به عنوان مثال اگر دیگران مرتب به شما می‌گویند چه پاهای بلند و زیبایی دارید، شاید به پوشیدن شلوارهایی علاقه‌مند شوید که زیبایی پاهایتان را بهتر نشان می‌دهند. یا ممکن است به خاطر اندام ساعت‌شنی زیبایی که دارید، همیشه مورد تعریف و تمجید قرار گیرید.

بنابراین تصمیم بگیرید کمربندهای زیبایی را به استایل شخصی‌تان اضافه کنید تا این ویژگی شما را برجسته‌تر نشان دهند. با تقویت کردن نقاط قوت استایل شخصی‌تان، اعتماد به نفستان را نیز افزایش می‌دهید.


بیشتر بخوانید: استایل پاییزی: اصولی برای خوش‌پوشی در پاییز


به جزئیات استایل شخصی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید

 

اگر می‌خواهید استایل شخصی کامل و منحصربه‌فردی داشته باشید، لازم است از جزئیات غافل نشوید و به ریزه‌کاری‌ها نیز دقت کنید. روی مدل موهایتان، طرح لاک ناخنتان و انتخاب جواهراتتان وقت بگذارید. جزئیات استایل شخصی‌تان، شما را خاص و منحصربه‌فرد جلوه می‌دهند. اگر به این جزئیات به‌خوبی دقت کنید، راحت‌تر می‌توانید سبک شخصی خود را به امضای شخصی و به‌یادماندنی خود تبدیل کنید.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مطلب، چگونگی تعیین استایل شخصی را آموخته باشید. با سبک پوشش منحصربه‌فرد خود می‌توانید خودِ واقعی‌تان را به دنیا معرفی کنید. منتظر چه هستید؟ همین حالا بروید و استایل اختصاصی خود را بسازید. ما را نیز از تجربیات و دیدگاه‌های ارزشمندتان بهره‌مند کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا