خانه و آشپزخانه

بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراتیو در دیجی کالا

سرویس کارد از جمله مهم‌ترین وسایل آشپزخانه می‌باشد. بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که برای خرید باید از آنها اطلاع داشته باشیم. سرویس کارد باید همه انواع کاردهای موردنیاز از کوچک تا بزرگ را داشته باشد تا در هنگام آشپزی برای هر کاری از کارد مخصوص به آن استفاده کنیم.

در صورتی که به دنبال سرویس کارد آشپزخانه جدید هستید، باید بدانید که چه معیارهایی برای خرید وجود دارد که در نهایت یک سرویس کارد خوب را می‌سازد. این مسئله که مارک کارد بسیار مهم است، کاملا درست است اما کیفیت خوب آن در آخر بستگی به مواد اولیه، طراحی شیک و البته نگهداری خوب آن دارد.

بهترین مواد اولیه در تولید سرویس کارد آشپزخانه

بهترین مواد اولیه در تولید سرویس کارد آشپزخانه چیست؟

انواع بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه جنسی از فلز دارند اما بعضی دیگر هم وجود دارند که از سرامیک ساخته شده‌اند. به طور کلی سرویس چاقوی آشپزخانه و یا سرویس کارد آشپزخانه از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که شامل موارد زیر هستند.

1_فولاد کربن

سرویس کارد سرآشپز معمولا از جنس فولادکربن تولید می‌شوند. کربن موجود در فولاد باعث می‌شود تا استحکام آن بسیار بیشتر شود. همچنین از دوام بالاتری برخوردار باشد. به این دلیل نسبت به سایر فلزها، به‌آسانی دچار خم‌شدگی نمی‌شود و برای مدت طولانی‌تری تیزی خود را نگه می‌دارد. این نوع کاردها برای آشپزهای حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند بسیار مناسب و محبوب هستند. اما مسئله‌ای که در این نوع کاردها وجود دارد و تنها نقطه ضعف آنها می‌باشد این است که نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند زیرا احتمال زنگ‌زدگی در آنها وجود دارد.

2_فولاد دمشق

این جنس از کارد به سختی جنس فولادکربن می‌باشد اما در کنار آن از انعطاف‌پذیری هم برخوردار است. فولاد دمشق هسته کربنی دارد بدین صورت که علاوه بر استحکام، دوام بالایی هم دارد. فولاد دمشق جنسی ضدزنگ دارد و این یکی از مزیت‌های آن است.

3_فولاد ضد زنگ

این نوع فولاد از متداول ترین عناصری است که در بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه وجود دارد. در واقع فولاد ضدزنگ جنسی ارزان‌تر در میان انواع سرویس کارد می‌باشد. این نوع هنوز هم در آشپزخانه‌ها جایگاه خود را دارد. این جنس به‌آسانی تیز می‌شود و برش پرقدرتی دارد و به نسبت جنس فولاد کربن به‌آسانی زنگ نمی‌زند. فولاد ضدزنگ جنسی نرم دارد و احتمال خم‌شدگی در آن وجود دارد؛ البته نیاز به تی شدگی بیشتری هم دارد.

بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه از چه کاردهایی برخوردار است؟

4_سرامیک

سرویس کارد آشپزخانه سرامیکی در بعضی از نقاط از سایر رقبای خود محبوب‌تر است. این جنس از کارد بسیار سبک با قیمتی ارزان است. البته که از تیزی فوق العاده‌ای هم برخوردارند. ازاین‌رو نیاز آنها به تیز کردن بسیار کم است و زنگ زدنی در آنها بوجود نمی‌آید. اما باید گفت که از سرامیک باید نگهداری بیشتری کنید زیرا دوام کمی دارد. به‌راحتی می‌توانند خرد یا شکسته شوند و البته تیزکردن آنها دشوار است. کاردهایی با ابعاد کوچک‌تر ممکن است در جنس سرامیک به‌خوبی عمل کنند، اما بهتر است برای کاردهای بزرگ از جنس فلز استفاده کنید!

بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه شامل چه ابزارهایی است؟

بهترین سرویس کارد آشپزخانه باید از یک مجموعه کامل برخوردار باشد تا نیاز شما را در هر زمینه‌ای رفع کند.

  • بهترین سرویس کارد آشپزخانه باید دارای کارد همه‌کاره باشد. این کارد اندازه‌ای 13 سانتی‌متری دارد و برای انواع غذاها استفاده می‌شود. به همین دلیل از آن به‌عنوان کارد همه‌کاره یاد می‌شود.
  • کارد سرآشپز با اندازه 20 الی 23 سانتی‌متری خود برای خردکردن، برش‌دادن و جداکردن انواع موادغذایی استفاده می‌شود.
  • کارد سبزیجات و به اصطلاح کارد پوست‌کن، اندازه‌ای 8 سانتی‌متری دارد و برای پوست‌کندن، برش‌دادن و میوه‌آرایی از آن استفاده می‌شود.
  • کارد مخصوص نان که دندانه‌دار است و برای برش دادن نان، کیک، میوه، گوجه‌فرنگی و … استفاده می‌شود.
  • ساطور هم در واقع از مهم‌ترین انواع کارد در سرویس کارد آشپزخانه می‌باشد که وجود آن در هر مجموعه کاردی الزامی است. از ساطور برای برش‌دادن گوشت و مواد غذایی سخت استفاده می‌شود. همچنین از مدل کوچکتر آن برای خردکردن گیاهان سخت و … بهره برده می‌شود.
  • کارد فیله درصورت وجود در سرویس کارد، مخصوص فیله‌ کردن ماهی و مرغ می‌باشد. وجود کارد فیله، شما را در این امور بسیار کمک می‌کند.
  • وجود کارد تیزکن و تیغ تیزکن سنگی یا برقی در بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه باید موجود باشد. تا در هنگامی که کارد شما دچار کندی می‌شود بتوانید از وسیله مخصوص سرویس خود برای این امر استفاده کنید.

بسیاری از انواع سرویس های کارد آشپزخانه، همه موارد ذکر شده در بالا یا تعدادی از آنها را شامل می‌شوند. صد البته واضح است که بهترین سرویس کارد آشپزخانه باید اغلب این کاردها را داشته باشد تا شما در آشپزی دچار مشکل نشوید.

ویژگی بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه چیست؟

ویژگی بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه چیست؟

زمانی که به‌دنبال بهترین سرویس کارد آشپزخانه هستید باید بدانید که جنس آنها مهم‌ترین دلیل برای خرید نیست. عوامل دیگری هم در خرید موثر هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به وزن کارد سرویس آشپزخانه دقت کنید.

یک سرویس کارد آشپزخانه خوب نباید وزنی بسیار سنگین و یا خیلی سبک داشته باشد. وزن زیاد کارد خسته‌کننده خواهد بود و به شما اجازه درست کارکردن نمی‌دهد. از طرفی دیگر وزن بسیار سبک هم ایراداتی مانند شکننده‌بودن و دوام پایین دارد که باید به آن توجه شود.

تعادل را در خرید سرویس کارد آشپزخانه رعایت کنید.

باید بین دسته کارد و تیغه آن وزن یکسانی استفاده شده باشد. اگر در سرویس کارد آشپزخانه‌ای، تعادل در بین دسته و تیغه رعایت نشده بود و به‌طور مثال دسته نسبت به تیغه از وزن بیشتری برخوردار بود، در صورت استفاده بعد از مدتی شما را اذیت خواهد کرد.

در خرید سرویس کارد راحتی را اولویت خود قرار دهید.

در تولید برخی از سرویس کاردهای باکیفیت، تیغه، دسته یا هردو آنها از فولاد استفاده شده است. با توجه به اینکه براق هستند اما به‌راحتی نمی‌توان از آنها استفاده کرد. این مورد هم بخاطر وزن زیاد این جنس می‌باشد. استفاده از سرویس کارد آشپزخانه معمولا به طور روزانه می‌باشد. از این رو درصورتی که قدرت دست کمی دارید از این نوع کارد استفاده نکنید.

کلام آخر

در هنگام خرید بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه به میزان فولاد استفاده شده در کارد و اینکه در کجای آن به کار رفته است توجه داشته باشد. درصورتی که تیغه کارد به دسته آن اتصال پیدا کرده بود و یا جوشکاری شده بود از خرید آن امتناع کنید زیرا امکان شکنندگی آن بسیار است. کاردهایی با قیمت ارزان‌تر به طور معمول از تیغه نازکی در آنها استفاده شده است. اما به طور کلی بهترین کاردها یک تکه ساخته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا