آرایشی و بهداشتی

بهترین سشوار چه فاکتورهایی دارد؟

دکوراتیو در دیجی کالا

سشوار از جمله وسایل کاربردی خانه به شمار می‌رود که در امر خشک‌کردن و حالت‌دهی به موها بسیار به کار گرفته می‌شود. بسیاری از افراد بر این باور هستند که سشوار به مو آسیب می‌زند (البته این موضوع برای بهترین سشوارها صدق نمی‌کند) و نباید از آن استفاده کرد. این دسته از افراد موهای خود را در هوای آزاد خشک می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که خشک‌کردن مو در هوای آزاد به مو آسیب می‌زند و از زیبایی آن می‌کاهد.

همچنین این حرف که سشوار به مو آسیب می‌زند؛ مختص سشوارهای قدیمی است. امروزه سشوارها از فناوری و قابلیت‌هایی استفاده می‌کنند که نه‌تنها به موهای شما آسیب نمی‌زنند؛ بلکه باعث درخشش و زیباتر شدن آن هم می‌شوند. در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم که “برای خرید بهترین سشوار موجود در بازار باید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟”

سشوار یکی از پرکاربردترین وسایل خانه به‌حساب می‌آید

سشوار با موتور AC بهتر است یا موتور DC؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در حین خرید بهترین سشوار باید به آن توجه کرد؛ نوع موتور و میزان قدرت تولیدی آن می‌باشد. موتور سشوارها معمولاً به دودسته AC و DC تقسیم‌بندی می‌شوند.

  1. موتورهای AC: موتورهای AC قوی‌تر و بادوام‌ترین موتورهای موجود هستند. این موتورها قادر هستند تا به مدت 10 الی 15 دقیقه بدون وقفه به خشک‌کردن و دمیدن هوا بپردازند. سشوارهایی که از موتور AC بهره می‌برند؛ معمولاً دکمة تنظیم سرعت باد و دکمه تنظیم حرارت المنت آنها مستقل از یکدیگرند؛ بنابراین شما می‌توانید با حالت‌های متنوع (باد تند و میزان حرارت کم یا باد ملایم و میزان حرارت زیاد و…) موهای خود را خشک کنید و به آنها حالت دهید. همچنین قدرت و توان این‌گونه موتورها بسیار خوب و مطلوب است.
  2. موتورهای DC: سشوارهایی که از این موتور بهره می‌برند؛ صرفاً یک دکمه واحد برای تنظیم حرارت و میزان باد خروجی دارند. برای مثال باد ملایم این موتورها با میزان حرارت ملایم المنت همراه خواهد بود و اگر سرعت باد را افزایش دهید؛ مقدار حرارت المنت نیز زیاد می‌شود (به یکدیگر وابسته هستند).

در کل موتورهای AC نسبت به DC قدرت و توان بیشتری دارند. همچنین طول عمر موتورهای AC بیشتر است.

سشوارهای ارگونومیک بخرید

یکی از مشخصه‌های بهترین سشوار، رعایت اصول ارگونومی در ظاهر و طراحی آن است. گاهی اوقات بسیاری از آرایشگران به دلیل ارگونومیک نبودن سشوارها، دچار دست درد می‌شوند که بسیار آزاردهنده خواهد بود؛ بنابراین اگر از آن دسته افراد هستید که مدت طولانی از سشوار استفاده می‌کنید؛ حتماً به انطباق صحیح آن با دست خود توجه داشته باشید.

یونیزاسیون مو برای شما مهم است؟

امروزه در اکثر سشوارها فناوری جدیدی به وجود آمده است که طی آن سشوار یون‌های منفی را بر مو شما پرتاب می‌کند. این کار باعث می‌شود تا بارهای مثبت موجود بر روی موهای شما (که اغلب باعث معلق شدن تارهای مو در هوا می‌شود) خنثی شوند. این کار نه‌تنها ظاهر شما را منظم‌تر می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا آلودگی‌های محیطی جذب موی شما نشوند. همین امر باعث می‌شود تا موهای شما سالم‌تر بمانند و در برابر آسیب‌ها، مقاوم‌تر شوند.

از طرف دیگر بهترین سشوار با یونیزاسیون کردن موهای شما باعث می‌شود تا مولکول‌های آب بشکنند. شکستن مولکول‌های آب باعث می‌شود تا تبخیر آنها سریع‌تر صورت بگیرد. در واقع مو در این حالت، با دریافت حرارت کمتر، خشک می‌شود. همین موضوع آسیب‌رسانی به مو را بسیار کاهش می‌دهد.

یونیزاسیون مو برای شما مهم است؟

بهترین سشوارها دارای چه المنت‌هایی هستند؟

المنت، سیمی با مقاومت بالا است که گرمای سشوار از آن ناشی می‌شود. المنت‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. معمولاً المنت سشوارها از جنس نی کروم (نیکل و کروم) است اما در سشوارهای برتر و باکیفیت، از المنت سرامیکی استفاده می‌شود؛ زیرا این المنت‌ها حرارت بسیار بالای تولید می‌کنند و همچنین میزان ولتاژ مصرفی آن‌ها پایین است.

بنابراین اگر خواهان خرید بهترین سشوار بازار هستید؛ مطمئن شوید که جنس المنت از نوع سرامیکی باشد. چرا که این نوع المنت‌ها با مصرف کمتر برق، میزان حرارت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. از طرفی، در کنار مزیت‌های المنت سرامیکی باید بگوییم که این نوع المنت بسیار شکننده و ضعیف نیز است (در حین حمل آنها مراقب باشید).

لوازم جانبی سشوار را بررسی کنید

معمولاً در هنگام خرید بهترین سشوار، درون جعبه لوازم جانبی ای وجود دارد که بسیار پرکاربرد هستند. برای مثال اگر می‌خواهید به موهای خود حالت دهید، حتماً از متمرکزکننده (قطعات پلاستیکی یا فلزی ای که بر دهانه سشوار متصل می‌شوند و باد را بر یک ناحیه محدود متمرکز می‌کنند) استفاده کنید. همچنین وسیلة دیگری به نام دیفیوزر در جعبة سشوارها وجود دارد که مخصوص موهای فر و حالت دار می‌باشد.

در حین خرید بهترین سشوار، طول سیم را نیز در نظر بگیرید

اگر از سشوار در سالن آرایشگاه استفاده می‌کنید؛ حتماً مدل‌هایی را خریداری کنید که سیم آنها بلندتر از دو متر باشند. بلند بودن سیم سشوار این امکان را به شما می‌دهند که با آزادی عمل بیشتری به کار خود برسید. کوتاه بودن سیم سشوار شما را بسیار محدود می‌کند و باعث کلافه شدن شما می‌شود.

حین خرید بهترین سشوار، طول سیم را نیز در نظر بگیرید

پرفروش‌‌ترین سشوارها

سشوار از محصولات محبوب و کاربردی است و در زمان خرید باید به نکاتی که گفته شد توجه کنید تا خریدی مناسب داشته. تولید کنندگان با توجه به نیاز مصرف کنندگان محصولات مناسب و با کیفیتی را تولید می کنند تا پاسخگو نیاز همه افراد باشند. و علت تفاوت قیمت در سشوارها به دلیل تکنولوژی به کار رفته، گارانتی، برند، کیفیت و … است.

در انتهای این مقاله تعدادی از پرفروش‌ترین‌ سشوارها برای انتخاب و خرید آسان‌تر شما عزیزان آورده شده است.⮮

جمع‌بندی

اگر بخواهیم مطالب بالا را جمع‌بندی کنیم؛ باید بگوییم که چندین پارامتر در تعیین بهترین سشوار دخیل هستند. این پارامترها عبارت‌اند از موتور سشوار و توان تولیدی آن، رعایت ارگونومی در طراحی سشوار، وجود فناوری‌های جدید و به‌روز (یونیزاسیون)، جنس المنت، لوازم جانبی موجود در بسته‌بندی سشوار، طول سیم و… . حال باتوجه‌به این موارد، شما می‌توانید بهترین سشوار موجود در بازار را شناسایی کنید و به خرید آن بپردازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا