آرایشی و بهداشتیسبک زندگی

5 ترفند برای حالت دادن به مو فر و مجعد

دکوراتیو در دیجی کالا

روزهایی که مو حالت اصلی و همیشگی خود را ندارد و یا به عبارتی روز بدی برای مو است بسیار ناخوشایند هستند؛ و می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس افراد اثرگذار باشد.

حالت دادن به مو و حفظ آن در هر شرایطی سبب می‌شود حال خوبی داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما برای داشتن موهایی زیبا و خوش‌حالت کمک کنیم…

ترفندهایی برای حالت دادن به مو فر و مجعد و نگهداری

هرکسی که موهای مجعد و فر داشته باشد حتماً این جمله را بارها شنیده است: «موهای تو خیلی زیبا هستند و کاش من هم موهای مجعد داشتم!» اما واقعیت امر این است که داشتن موهای زیبا و خوش‌حالت چه برای افرادی با موهای صاف و چه موهای مجعد و فر کار ساده‌ای نیست.

به‌خصوص برای موهای مجعد و فر که قابل پیش‌بینی نیستند و روزهایی پیش می‌آید که موها حالت نمی‌گیرند و به عبارتی غیرقابل‌کنترل هستند. در ادامه روش‌هایی، برای داشتن موهایی زیبا را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

hair styling

گره خوردن موهای فر و مجعد

گره خوردن موها امری طبیعی است و ممکن برای هرکسی پیش بیاید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند شانه کردن موهای گره‌خورده از بالا به پایین است؛ درصورتی‌که باید از انتهای مو شانه کنید. بهتر است از یک شانه با دندانه‌های بزرگ برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید.

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو از زیبایی آن کم می‌کند، اگر می‌خواهید مو ظاهری سالم و شاداب داشته باشید بهتر است هر 6 تا 8 هفته یک‌بار انتهای مو را مرتب کنید.

ترکیب سرم مو، انواع روغن و ژله‌ای حالت‌دهنده موهای مجعد و فر

برای حالت دادن به مو و نگهداری آن می‌توانید از ترکیب چند محصول مثل سرم مو، موس برای فر، روغن نارگیل و ژل‌های حالت‌دهنده مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و به عبارتی کوکتل مناسب موهای خود را بسازید.

پرفروش ترین سرم مو در مو تن رو + قیمت و تخفیف

15 برند پربازدید سرم مو در خانومی + قیمت و تخفیف

سرم و آبرسان مو

آب‌رسان یا سرم مو

اگر ساخت و تهیه کوکتل کار سخت و هزینه بری است می‌توانید تنها از یک آب‌رسان و یا سرم مو مناسب استفاده کنید؛ که فرم موهایتان را حفظ کند و جلوی وز شدن و شکنندگی آن‌ها گرفته شود.

آب‌رسان یا سرم مو را به موهایتان که هنوز مرطوب است بزنید؛ کافی است مو را با مقدار مناسبی از مواد با نوک انگشتان ماساژ دهید و البته تمرکز بیشتری را در نقاط انتهایی مو داشته باشید.

حفظ حالت فر مو در زمان خواب

برای حفظ فر موها می‌توانید آن‌ها را در بالاترین نقطه سر، جمع کنید تا حالت طبیعی مو حفظ شود. برای براق ماندن مو در فاصله دو حمام و جلوگیری از شکستن موها باید از کش‌هایی از جنس ابریشم و همچنین رو بالشتی‌های ابریشمی استفاده کنید.

Curly Hair

صاف کردن موی مجعد

اگر شما هم مدام به دنبال راه‌هایی برای تغییر ظاهر خود هستید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که موهای فر و وز شده خود را صاف کنید. موهای فر و مجعد هم بسیار زیباست اما گاهی نیاز به تنوع دارید.


بیشتر بخوانید:  چگونه بهترین مارک اتو مو را انتخاب کنیم + ارزان‌ترین اتو


حالت دادن به مو فر و مجعد هم کار سختی است و هم لذت‌بخش، زیرا با تنوعی که در ظاهر شما ایجاد می‌کند سبب می‌شود که چهره جدیدی از شما نشان داده شود، صاف کردن موهایی که اکثر مواقع فر هستند می‌تواند تنوع خاصی به چهره و ظاهر شما ببخشد.

برای صاف کردن موها در ابتدا مو را کاملاً خشک‌کنید به‌خصوص اگر موهای فر داشته باشید بهترین کار این است که موهای خود را با سشوار تا حدودی صاف کنید و سپس با اتو، موهای خود را کاملاً صاف کنید.

موی فر و مجعد

اگر فقط موهای مجعد دارید می‌توانید به‌طور طبیعی در هوا خشک‌کنید بدون استفاده از گرمای اضافی که خود آسیب زیادی به موها می‌رساند و سپس از اتو مو برای صافی کامل مو کمک بگیرید.

برای صاف کردن مو از محصولاتی که مبتنی بر روغن هستند استفاده نکنید زیرا استفاده طولانی‌مدت از این روغن‌ها به مو آسیب می‌رساند؛ بهتر است محصولاتی را تهیه کنید که روغن کمتری دارند.

همچنین اگر عادت دارید که به‌طور روزانه موهای خود را صاف کنید برای حفظ سلامت و شادابی آن‌ها بهتر است از محصولات محافظ حرارتی استفاده کنید.

 

سخن پایانی

حالت دادن به مو و حفظ حالت مناسب و زیبا یکی از کارهایی است که اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد، برای داشتن موهایی زیبا و خوش‌حالت بهتر است مواردی را که در بالا ذکرشده رعایت کنید تا موهای فر و مجعد شما در همیشه در زیباترین حالت خود باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا