خانه و آشپزخانهسبک زندگی

12 ویژگی برای خرید بهترین اتو بخار خانگی + قیمت

دکوراتیو در دیجی کالا

لباس‌های مرتب و بدون چروک چیزی است که در زندگی روزمره، در مناسبت‌های خاص یا هنگام ملاقات با دوستان به ما آرامش و اعتمادبه‌نفس می‌دهد. برای اینکه لباس‌ها مرتب به نظر برسند: به اتوی مناسب نیاز دارید. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد، اما سال اینجاست که کدام اتو برای شما مناسب است؟ در ادامه مقاله در مورد برخی از عملکردها و ویژگی‌های بهترین اتو بخار خانگی توضیحات بیشتری ارائه‌شده است.

بهترین اتو بخار خانگی

اتوها در دو مدل بخار و معمولی تولید می‌شوند، منظور از اتوهای خانگی معمولی، بدون تولید بخار است که البته باید بدانید این مدلهای معمولی قدیمی شده و دیگر تولید نمی شوند.

برای اینکه بهترین اتو بخار خانگی را انتخاب کنید باید به معیارهای زیادی توجه کنید. اگرچه همه این معیارها ضروری نیستند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه قدرت، جنس کفی، وزن و … در استفاده و طول عمر اتو شما اثر دارند.

اتو بخار بهترین اتو بخار خانگی

انتخاب در بین صدها مدل از اتوها کار ساده‌ای نیست. برای انتخاب بهترین اتو بخار خانگی باید در ابتدا نحوه و میزان مصرف خود را در نظر بگیرید. در ادامه نکات مهم را متذکر می‌شویم:

فولاد ضدزنگ

به‌راحتی روی پارچه حرکت می‌کند و گرما را به‌طور یکنواخت در سراسر صفحه پخش می‌کند. فولاد ضدزنگ سطحی صاف و صیقلی دارد.

سرامیک

جایگزین خوبی برای فولاد ضدزنگ است زیرا سطحی نچسب دارد و گرما را به‌خوبی پخش می‌کند. برخی از مدل‌های موجود در بازار دارای روکش دولایه سرامیکی نچسب هستند.

ویژگی مهم اتوبخار با کف سرامیکی این است که از آسیب دیدن لباس‌های شما در اثر گرمای بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند و در هنگام اتو کشیدن روی لباس‌ها می‌لغزد. این پوشش نیاز به مراقبت دقیق دارد: در صورت افتادن یا ضربه زدن، ممکن است تراشه، ترک و خراش ظاهر شود و دستگاه ممکن است از کار بیفتد.

همچنین یک زیره سرامیکی -فلزی وجود دارد که ازنظر خواص مشابه زیره سرامیکی است که در برابر آسیب و سقوط مقاوم است، اما وزن آن بسیار بیشتر است.

اتو پرس خانگی

آلومینیوم

ممکن است به‌مرورزمان “چسبنده” شود که باعث ایجاد چین‌وچروک یا آسیب به لباس شود.

زیره تفلون

ویژگی‌های آن شبیه روکش آلومینیومی است البته با این تفاوت که: مقاوم در برابر رسوبات، دوام، حرکت آسان، اما در برابر خراش و آسیب مقاوم نیست.

زیره تیتانیوم

از همه نظر بی‌عیب و نقص است و قیمت این مدل‌ها معمولاً بالاست. ویژگی‌ها: سطح بالای توزیع گرما، بادوام، مقاوم در برابر آسیب و طراحی زیبا.

قدرت

میزان گرمایش و سطح گرمایش آهن به قدرت و عنصر گرمایش بستگی دارد. این برای هر اتویی که بخرید صدق می‌کند و در مورد اتوبخار، وات نیز میزان بخار تولیدی را تعیین می‌کند. هر چه قدرت بالاتر باشد، عملکرد اتو بهتر است. قدرت از 220 وات تا بیش از 3000 وات متغیر است. برای مصارف خانگی به‌طور متوسط ​​2000 وات کافی است.

کنترل دما

ازآنجایی‌که شما پارچه‌های مختلفی را اتو می‌کنید، انعطاف‌پذیری در کنترل میزان دمای اتوبخار بسیار مهم است.

اتویی را انتخاب کنید که دمای آن به‌راحتی قابل‌کنترل باشد. معمولاً شش حالت مختلف برای انتخاب وجود دارد: جین، نایلون، کتان، پنبه، ابریشم و پشم. دما را می‌توان با توجه به پارچه تنظیم کرد تا بیش‌ازحد گرم نشود و به پارچه آسیبی نرسد.

اتو مخزن دار خانگی

انعطاف‌پذیری سیم اتو

برای حرکت بدون مانع در هنگام اتو کردن، به یک سیم برق از نوع مناسب نیاز دارید. سیم‌های جمع شونده راحت‌تر از سیم‌های معمولی هستند.

برخی از اتوها دارای سیم چرخشی 360 درجه برای حرکت نرم و استفاده راحت هستند. انعطاف‌پذیری سیم، سبب کاهش مدت‌زمان اتو کردن می‌شود؛ زیرا می‌توانید آن را در همه جهات حرکت دهید.

وزن اتوبخار خانگی

درحالی‌که یک اتو سنگین چین‌وچروک‌ها را سریع‌تر از اتوهای سبک‌تر از بین می‌برد، همچنین می‌تواند باعث ناراحتی شود. اتوی تا وزن 1.5 کیلوگرم برای از بین بردن چین‌وچروک لباس ایده آل است.

ظرفیت مخزن آب اتوبخار

مخزن آب باید با ظرفیت بالا انتخاب شود که نیازی به پر کردن مکرر آب نداشته باشید و بتوانید به‌راحتی لباس‌های زیادی را اتو کنید. یک اتوبخار با ظرفیت مخزن حداقل 200-300 میلی‌لیتر انتخابی مناسب است

به‌جای مخازن آب تیره یا مات، اتوی با مخزن شفاف بخرید که بررسی مقدار آب مخزن راحت باشد.

سیستم ضد رسوب در اتوبخارهای خانگی

همه اتوها دارای یک دستگاه ضد رسوب هستند: میله ضد رسوب، کارتریج یا شیر، جمع کننده رسوب، شوک حرارتی… همه آن‌ها ایجاد رسوب را به تعویق می‌اندازند، اما بازهم نیاز است که طور دستی و منظم آن را تمیز کنید.

خاموش شدن خودکار اتوبخار

برخی از مدل‌های اتوبخار، اگر برای مدتی دست‌نخورده بماند، معمولاً پس از 8 دقیقه عدم فعالیت در حالت عمودی و 30 ثانیه در حالت افقی، به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام خروج از اتاق فراموش می‌کنید اتو را خاموش‌کنید، مدلی با این عملکرد انتخاب کنید!

نتیجه

بنابراین، هنگام انتخاب اتو، باید ویژگی‌های فوق را در نظر بگیرید و البته روی بودجه خود تمرکز کنید تا بهترین اتو بخار خانگی را انتخاب کنید. آن‌وقت می‌توانید سریع و آسان یک کوه لباس را بعد از شستن اتو نمایید.

جدیدترین اتو بخار خانگی برندهای تفال، فیلیپس، پارس خزر و کنوود به همراه قیمت

جدیدترین اتو بخار خانگی برندهای تفال، فیلیپس، پارس خزر و کنوود به همراه قیمت در زیر آمده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا