خانه و آشپزخانه

بررسی انواع ساعت دیواری از نظر کارکرد، جنس، مدل و اندازه

دکوراتیو در دیجی کالا

انواع ساعت دیواری جزو اکسسوری‌هایی می‌باشند که در دکوراسیون داخلی منزل یا دکوراسیون داخلی مراکز اداری و تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. هنگام مشاهده زمان، ساعت دیواری توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب می‌کند بنابراین بهتر است شما در زمان خرید این نوع اکسسوری حساسیت لازم را به خرج دهید.

امروزه ساعت های دیواری در انواع مختلف تولید می‌شوند که بهتر است شما با توجه به سلیقه شخصی و نیاز‌تان از بین آن‌ها ساعتی مناسب را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه انواع مدل‌ها و جنس‌های مختلف ساعت دیواری را مطالعه خواهید کرد.

check the types of wall clocks 3 1 انواع ساعت دیواری

یک ساعت دیواری خوب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

  1. داشتن خدمات پس از فروش:

اگر شما تمایل دارید ساعت گران‌قیمتی را برای خرید انتخاب نمایید بهتر است ساعتی را خریداری نمایید که دارای خدمات پس از فروش باشد.

  1. کاتالوگ و شناسنامه ساعت دیواری:

بعضی از برند‌های ساعت دیواری دارای شناسنامه هستند. در شناسنامه یا کاتالوگ ساعت دیواری اطلاعات خاصی نظیر سال تولید، کشور تولیدکننده، تعداد قطعات موجود در ساختار ساعت، شماره مرجع و … ذکرشده است.

  1. استفاده از متریال های باکیفیت در طراحی ساعت:

ساعتی را برای خرید انتخاب نمایید که در ساخت آن از متریال‌های با‌کیفیت استفاده‌شده باشد.

  1. ساعت بهتر است دارای عملکرد دوگانه باشد:

بهترین ساعت دیواری باید دارای دو خاصیت نمایش زمان و تزیین دیوار خانه باشد.

بررسی انواع ساعت دیواری

بررسی دسته‌بندی ساعت های دیواری

ساعت های دیواری به چند گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

ساعت دیواری ازنظر کارکرد

ساعت های دیواری ازنظر کارکرد به  دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ساعت دیواری کوارتز:

این نوع ساعت ها نسبت به ساعت‌های مکانیکی دقیق‌تر می‌باشند و برای کار نیاز به باتری دارند.

  • ساعت دیواری آنالوگ:

ساعت‌های آنالوگ جزو رایج‌ترین مدل‌های ساعت دیواری به شمار می‌روند. صفحه این مدل ساعت دارای نشانگر چرخان و شماره‌های ثابت می‌باشد. با چرخیدن نشانگر‌ها زمان ساعت نیز تغییر می‌کند.

  • ساعت دیواری مکانیکی:

این نوع ساعت ها برای کار نیاز به باتری ندارند و قسمت درونی آن‌ها پر از سیم‌پیچ و چرخ‌دنده‌های متحرک می‌باشد. دقت انواع ساعت مکانیکی نسبت به ساعت کوارتز کمتر است.

  • ساعت دیواری دیجیتال:

ساعت دیواری دیجیتال دارای عقربه، ثانیه شمار و اعداد نیست. نحوه نمایش این نوع ساعت به‌صورت دو عدد می‌باشد که این دو عدد توسط دو نقطه از یکدیگر جدا می‌شوند. این نوع ساعت‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می‌روند.

  • ساعت دیواری اتمی:

این نوع ساعت‌ قابلیت تنظیم زمان به‌صورت خودکار را دارد. بعد از خرید ساعت تنها کاری که شما باید انجام دهید تنظیم منطقه زمانی می‌باشد.

جدیدترین ساعت‌های دیواری در دیجی کالا

جنس ساعت دیواری

برای خرید ساعت دیواری، حتما مقاله راهنمای خرید ساعت دیواری + 9نکته طلایی را مطالعه کنید.

ساعت دیواری ازنظر جنس

انواع ساعت دیواری ازنظر جنس به گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌گردند:

  • ساعت دیواری فلزی:

انواع ساعت دیواری فلزی با توجه به ظرافتی که دارند برای دکوراسیون‌های مدرن و امروزی مناسب‌تر می‌باشند.

  • ساعت دیواری چوبی:

این نوع ساعت های دیواری جزو محبوب‌ترین ساعت ها به شمار می‌روند. برخی از مزایای استفاده از ساعت دیواری چوبی عبارت‌اند از:

  • ماندگاری طولانی
  • نگهداری راحت
  • این نوع ساعت‌ها ارزشمند هستند.
  • آرامش‌بخش بودن
  • طبیعی و گرم بودن چوب باعث می‌شود تا فضای منزل صمیمی‌تر به نظر برسد.

برای طراحی این نوع ساعت‌ها از چوب‌های طبیعی استفاده می‌شود به همین دلیل ساعت های دیواری چوبی جزو ساعت های گران‌قیمت به شمار می‌روند.

  • ساعت دیواری آینه ای:

اگر شما تمایل دارید فضای منزلتان زیبا و روشن‌تر به نظر برسد بهتر است از ساعت دیواری آینه ای استفاده کنید. ساعت دیواری آینه ای در انواع مدل‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌گردد.

  • ساعت دیواری مرمری:

این نوع ساعت جزو ساعت‌های ساده و درعین‌حال زیبا می‌باشند. ساختار ساعت دیواری مرمری به‌گونه‌ای است که دارای نقش و نگار‌های طبیعی می‌باشد به همین دلیل برای افراد باسلیقه خاص انتخابی مناسب به شمار می‌رود.

  • ساعت دیواری رزین:ساعت دیواری چوبی

برای طراحی این نوع ساعت ها از ترکیب رزین و چوب استفاده می‌شود. رزین به‌عنوان کاوری روی چوب قرار داده می‌شود یا از خود چوب نیز در کنار متریال رزین استفاده می‌گردد. این نوع ساعت دیواری برای دکوراسیون‌ها با سبک روستیک انتخابی مناسب می‌باشد. برخی از افراد نیز در دکوراسیون‌های تلفیقی و مدرن نیز از این نوع ساعت استفاده می‌کنند.

ساعت دیواری ازنظر مدل

انواع ساعت دیواری دارای مدل‌های متنوع زیر می‌باشند که هر یک از این مدل‌ها برای افراد باسلیقه خاص انتخابی مناسب به شمار می‌روند:

بررسی انواع مدل ساعت دیواری

  • ساعت دیواری دکوراتیو:

از این نوع ساعت های دیواری می‌توانید در فضای قسمت‌های مختلف منزل استفاده نمایید. ساعت دیواری دکوراتیو جزو اکسسوری‌های کاربردی و تزیینی به شمار می‌رود.

  • ساعت دیواری کودک:

ساعت دیواری کودک در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و شما می‌توانید با توجه به روحیات و جنسیت فرزند‌تان طرح و رنگ ساعت را انتخاب نمایید.

  • ساعت دیواری رسمی:

این نوع ساعت های دیواری اغلب دارای طرحی ساده می‌باشند و رنگ آن‌ها نیز بیشتر خنثی است. در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر فضا‌های اداری و تجاری در محیط منزل نیز از این نوع ساعت استفاده کنید.

ساعت دیواری ساده

  • ساعت دیواری مخصوص پذیرایی:

این نوع ساعت دیواری برای فضای پذیرایی یا اتاق نشیمن انتخابی مناسب می‌باشد. بهتر است شما در زمان خرید ساعت دیواری پذیرایی به سبک دکوراسیون، رنگ و طرح وسایل موجود در پذیرایی توجه داشته باشید.

از ساعت دیواری مدرن می‌توانید در دکوراسیون‌های مدرن و ساده استفاده کنید. مدل ساعت دیواری کلاسیک نیز برای استفاده در دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی انتخابی مناسب و ایده‌آل به شمار می‌رود.

انواع ساعت دیواری لاکچری نیز برای پذیرایی‌ها با دکوراسیون لاکچری و با‌شکوه انتخابی مناسب می‌باشند.

ارزان‌ترین ساعت‌های سیکو، کاسیو و سیتی‌زن در دیجی کالا

ساعت دیواری پذیرایی

  • ساعت دیواری فانتزی:

از این نوع ساعت های دیواری می‌توانید در دکوراسیون اتاق کودک، دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و … استفاده نمایید. انواع ساعت دیواری فانتزی دارای ابعاد مختلفی هستند و طرح و رنگ آن‌ها به‌گونه‌ای است که توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب می‌کند.

  • ساعت دیواری مخصوص اتاق خواب و آشپزخانه:

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید در فضای اتاق خواب و آشپزخانه نیز از ساعت استفاده نمایید بهتر است به سبک دکوراسیون این بخش‌های منزلتان توجه داشته باشید.

ساعت دیواری برای فضای اتاق خواب و آشپزخانه را می‌توانید از بین طرح‌های ساده یا فانتزی انتخاب نمایید.

بررسی انواع ساعت دیواری ازنظر اندازه و جنس

انواع برند های ساعت دیواری

  • ساعت دیواری با برند سیکو:

این مارک ساعت دیواری ژاپنی می‌باشد. ساعت دیواری با برند سیکو جزو انواع باکیفیت‌ترین و بهترین ساعت دیواری به شمار می‌رود. ساعت دیواری سیکو دارای رنگ و طرح‌های مختلفی می‌باشد.

  • ساعت دیواری با برند کاسیو:

کاسیو یکی از انواع تولید‌کنندگان معتبر ساعت دیواری به شمار می‌رود. ساعت‌های دیواری کاسیو دارای کارایی بی‌نظیری می‌باشند. ساعت دیواری کاسیو آنالوگ در دو طرح مختلف مربع و گرد موجود می‌باشد. ساعت دیواری کاسیو دیجیتال نیز به‌صورت مربع شکل طراحی می‌گردد.

  • ساعت روستایی:

اگر شما تمایل دارید ساعت دیواری با طراحی خاص و منحصربه‌فردی را خریداری نمایید ساعت دیواری روستایی می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

  • ساعت دیواری سفال:

این نوع ساعت دیواری جزو انواع بهترین ساعت دیواری به شمار می‌رود. این برند ساعت طیف گسترده‌ای از ساعت‌ها با طراحی عجیب و غربی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

  • ساعت دیواری آجانتا:

این نوع ساعت دیواری دارای عملکرد خوبی می‌باشد و در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

  • ساعت دیواری سیتیزن:

سیتیزن جزو بهترین مارک ساعت دیواری به شمار می‌رود. از زمان‌های گذشته تا به امروز این مدل ساعت توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است.

  • ساعت دیواری رولکس:

ساعت دیواری رولکس یکی دیگر از انواع بهترین مارک ساعت دیواری می‌باشد. این مدل ساعت دیواری نیز در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

ساعت دیواری ازنظر اندازه:

ساعت های دیواری در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. انتخاب اندازه ساعت دیواری به سلیقه شخصی و دیواری که قرار است ساعت دیواری را روی آن نصب کنید بستگی دارد. اگر شما تمایل دارید ساعت دیواری را به‌عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید بهتر است اندازه ساعت را بزرگ انتخاب کنید.

انواع ساعت دیواری کوچک برای استفاده در فضا‌های کوچک انتخابی مناسب و ایده‌آل به شمار می‌روند. بهتر است در فضای پذیرایی یا نشیمن با متراژ کوچک از ساعت دیواری کوچک استفاده نکنید.

شایان‌ذکر است که ساعت دیواری کوچک را می‌توانید روی دیوار کوچک یا باریک نصب کنید. روی دیوار بزرگ نیز بهتر است ساعت دیواری با اندازه‌ای بزرگ را نصب کنید.

ساعت دیواری خاص

چگونه می‌توان بهترین برند ساعت دیواری را خریداری کرد؟

با توجه به اینکه در طول روز ما چندین بار برای مشاهده زمان به ساعت نگاه می‌کنیم بنابراین بهتر است ساعتی را برای خرید انتخاب نماییم که از مشاهده آن نهایت لذت را ببریم و متناسب باسلیقه و نیاز شخصی ما باشد.

انتخاب بهترین ساعت دیواری کمی دشوار است. اگر شما بتوانید ساعت دیواری با طراحی شیک و بی‌نظیری را برای خرید انتخاب نمایید با نصب ساعت در مکانی مناسب زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی چند برابر می‌شود.

قبل از خرید ساعت دیواری بهتر است با ویژگی‌های بهترین مارک ساعت دیواری آشنا شوید. بعد از آشنایی با انواع ساعت دیواری باکیفیت می‌توانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید.

نکاتی برای نصب انواع ساعت دیواری

ساعت ها در انواع مدل‌های پایه‌دار (ایستاده) و دیواری طراحی می‌شوند. ساعت های پایه‌دار زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و شما می‌توانید این نوع ساعت ها را در اطراف مبلمان و … قرار دهید.

برای نصب انواع ساعت دیواری نیز به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. برای نصب انواع ساعت دیواری بهتر است مکانی مناسب را در نظر بگیرید.
  2. یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب ساعت، دیوار پشت مبلمان یا تخت خواب می‌باشد.
  3. در صورت تمایل می‌توانید ساعت دیواری را روی دیوار بالای شومینه نیز نصب کنید.
  4. درصورتی‌که قسمتی از پذیرایی یا نشیمن منزلتان را به‌عنوان اتاق غذا‌خوری در نظر گرفته‌اید بهتر است ساعت دیواری را روی نزدیک‌ترین دیوار به میز غذاخوری نصب کنید.
  5. یکی دیگر از فضا‌های مناسب برای نصب ساعت، دیوار بالای کنسول می‌باشد.

نکاتی برای نصب انواع ساعت دیواری

نتیجه‌گیری:

در این مطلب مدل‌ها و جنس‌های مختلف انواع ساعت دیواری را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و موردتوجه‌تان قرارگرفته باشد.

دکمه بازگشت به بالا