خانه و آشپزخانه

بهترین ماشین ظرفشویی [مقایسه 4 برند خارجی]

دکوراتیو در دیجی کالا

داشتن بهترین ماشین ظرفشویی در هر آشپزخانه‌ای نیاز است. در دنیای کنونی با توجه به مشغله بسیار زیاد در طول روز بهتر است از وسایلی که برای راحتی ما ساخته‌شده است استفاده کنیم تا بتوانیم در زمان صرفه‌جویی کرده و به کارهای مهم‌تری برسیم.

البته استفاده از ماشین ظرفشویی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، سبب صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می‌شود؛ و یک عامل مهم دیگر که باید به آن توجه کرد این است که برای پاک شدن ظروف باید از مواد پاک‌کننده قوی استفاده کرد که به پوست دست آسیب می‌رساند.

ماشین ظرفشویی زمانی به‌عنوان یک وسیله لوکس در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه به یک وسیله ضروری آشپزخانه به‌خصوص در خانواده‌های پرجمعیت تبدیل‌شده است.

قیمت هر ماشین ظرفشویی تا حد زیادی تحت تأثیر ظرفیت و ویژگی‌های خاص آن مانند خاموش شدن خودکار، هشدار خطا، هشدار بار و غیره است. ماشین‌های ظرفشویی به‌راحتی، سخت‌ترین چربی‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برند، درحالی‌که از حداقل آب و انرژی استفاده می‌کنند.

اگر قصد خرید بهترین مدل ماشین ظرف‌شویی را دارید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید یک ماشین ظرف‌شویی در نظر بگیرید.

برای دیدن ویژگی ها و قیمت بهترین ماشین ظرفشویی خارجی به انتهای مقاله بروید

انواع مدل‌های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی توکار

این مدل برای آشپزخانه‌هایی با دکوراسیون مدرن مناسب است؛ که علاوه بر منطبق بودن با سایر وسایل فضای کمتری را اشغال می‌کند. این ماشین ظرفشویی‌ها در زیر سینک ظرفشویی یا بین 2 کابینت نصب می‌شود نیاز به فضای زیادی نخواهند داشت.

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی مناسب برای خانواده‌های کوچک است که تعداد ظرف کمتری مصرف می‌کنند؛ و همچنین مناسب افرادی است که آشپزخانه کوچک دارند. علاوه بر این موارد که گفته شد، این نوع ماشین ظرفشویی‌ها قیمت کمتری نیز دارند.

ماشین ظرفشویی رو میزی

ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله

اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا اهل مهمانی دادن این گزینه انتخاب بهتری برای شما خواهد بود؛ زیرا ماشین ظرفشویی ایستاده بزرگ‌تر است و تعداد ظرف بیشتری در آن جای می‌گیرد.

ارزانترین‌ ماشین ظرفشویی

یک نوع دیگر از دسته‌بندی ماشین ظرفشویی بر اساس ظرفیت آن است:

6تا8 نفره

همان ماشین‌های ظرفشویی رومیزی هستند که حداقل 72 پارچه ظرف را خود جای می‌دهند. بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی حداکثر 104 پارچه ظرف در آن‌ها جای می‌گیرد. این ماشین‌های ظرفشویی برای خانواده‌های 3 الی 4 نفر مناسب است.

12 نفره

تا 144 پارچه در آن‌ها جا می‌شود و به همین دلیل مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.

14 نفره

ماشین‌های ظرفشویی 14 نفره، 160 پارچه ظرفیت دارد؛ و نکته مهم‌تر این‌که در ماشین ظرفشویی 14 نفره می‌توانید دیگ و قابلمه هم جای دهید.

بهترین ماشین ظرفشویی خارجی

ماشین ظرفشویی بوش(Bosch)

ماشین‌های ظرفشویی بوش، از بهترین مدل ماشین ظرفشویی موجود در بازار هستند؛ و شاید تنها نکته‌ منفی درباره آن‌ها، قیمت بالاست که البته طبیعی است زیرا هر کالایی که نسبت به رقبا کارایی و کیفیت برتری داشته باشد، درنتیجه قیمت بیشتری دارند.

ماشین‌های ظرفشویی بوش با توجه مدل‌های متنوع زیادی که دارد، ولی طراحی ظاهری آن‌ها خیلی با یکدیگر متفاوت نیست و هر مدل در 2 رنگ سفید و نقره‌ای تولید می‌شود. ماشین‌های ظرفشویی 14 نفره رایج‌ترین انتخاب در بین خریداران است.

  • ظرفیت ملاکی برای انتخاب یک برند خاص نیست زیرا تمامی برندها ماشین‌های ظرفشویی را با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کنند.

در ماشین‌های ظرفشویی بوش برای این‌که بتوانید وسایل بزرگ‌تر مثل قابلمه یا گلدان و … را جای دهید این امکان را دارید که فاصله بین قفسه پایین و بالا را تنظیم کنید. علاوه بر فاصله بین 2 قفسه، اهرم‌های داخل هر قفسه نیز قابل‌تغییر هستند.

ماشین ظرفشویی بوش

مهم‌ترین موضوع در زمان خرید ماشین ظرفشویی، فرآیند شست و شوی ظروف است. در ماشین ظرفشویی بوش برای جلوگیری از شوک دمایی به ظروف از مبدل حرارتی استفاده می‌شود؛ یعنی آب را پیش از شست‌وشو در مخزن گرم می‌کند.

پرفروش‌ترین‌ ماشین ظرفشویی های بوش

فناوری دیگری که در ماشین‌های ظرفشویی بوش استفاده‌شده «تشخیص بار» است. به این معنی است که میزان ظرفی که در آ گذاشته‌شده را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن مقدار آب مصرفی را مشخص می‌کند و مانع از هدر رفتن آب می‌شود.

برای افرادی که به تمیزی ظرف‌های خود حساسیت زیادی دارند ماشین ظرفشویی Bosch می‌تواند بهترین انتخاب باشد زیرا در بین برنامه‌های مختلفی که برای شست‌وشو دارد، یک برنامه شست‌وشوی بهداشتی به نام HygienPlus دارد که دمای آب را تا 70 درجه سانتی‌گراد می‌رساند و می‌تواند در کنار دیگر برنامه‌های شست‌وشو فعال باشد.

برنامه‌های دیگر شست‌وشو شامل:

  • شست‌وشو 40 درجه: برای ظرف‌های شیشه‌ای و نازک کاربرد دارد.
  • شست و شوی خودکار: برای افرادی است که آشنایی با عملکرد برنامه‌ها ندارند.
  • شست‌وشو در سکوت: یکی از مهم‌ترین معیارهای شما در انتخاب ماشین ظرف‌شویی بی‌صدا بودن آن است، بهترین گزینه ماشین ظرف‌شویی Bosch است.
  • قابلیت شست‌وشو با تأخیر: اگر بدانید چه زمان میزان مصرف آب و برق کمتر است، می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را تنظیم کنید تا عملیات شست‌وشو را در آن زمان شروع کند.
  • در بین بهترین ماشین‌های ظرف‌شویی خارجی، برند بوش از فناوری‌های بسیاری بهره می‌برد تا بی‌صداترین ماشین ظرف‌شویی را تولید کند. به‌طوری‌که نیازی نیست شما پیش از رفتن به رختخواب آن را روشن کنید تا صدای آن مزاحم استراحت شما نشود.

برای درک بهتر میزان صدای ماشین ظرف‌شویی بوش، صداهایی که شنیده‌اید و با آن‌ها آشنا هستید در تصویر زیر با ماشین ظرف‌شویی مقایسه شده‌اند:

صدای ماشین ظرفشویی

قابلیت جذاب بعدی که در ماشین‌های ظرفشویی بوش وجود دارد PerfectDry است. این قابلیت باعث می‌شود پس از پایان شست‌وشو رطوبت به هوای گرم تبدیل شود و درنتیجه وسایل شسته شده به‌سرعت خشک می‌شوند.

پس از اتمام شست‌وشو اگر قطعات ماشین ظرفشویی شما طولانی‌مدت خیس بمانند، به‌مرورزمان ممکن است دچار زنگ‌زدگی شوند، در ماشین‌های ظرفشویی بوش از قابلیتی به نام زئولیت استفاده‌شده که پس از پایان برنامه شست‌وشو قطعات ظرفشویی همانند ظرف‌های شسته شده به‌سرعت خشک می‌شوند.

ماشین ظرفشویی سامسونگ(Samsung)

برای خرید لوازم‌خانگی باید بودجه قابل‌توجهی را در نظر بگیرید به همین دلیل باید به دنبال وسیله‌ای باشید که هم کارایی و هم قیمت مناسبی داشته باشد. بدون شک یکی از برندهایی که می‌توانید انتخاب کنید سامسونگ است.

ماشین ظرفشویی Samsung با کارایی و کیفیتی که ارائه می‌کند، نسبت به دیگر برندهایی که در بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند قیمت مناسب‌تری دارد. علاوه بر قیمت مناسب باید به طراحی مدرن و زیبایی که در ساخت محصولات استفاده می‌شود، اشاره کرد.

سامسونگ برای ماشین‌های ظرفشویی خود 6 یا 7 برنامه مختلف دارد که می‌توانید نوع شست‌وشو را بر اساس ظروفی که در آن گذاشته‌اید تنظیم کنید. یکی از دیگر از مهم‌ترین امکاناتی که در این برند به چشم می‌خورد استفاده از فناوری WaterWall است.

این فناوری بازوهای جت اسپری متحرکی است که می‌تواند آب را باقدرت 4 برابر نسبت به ظرفشویی‌های دیگر که از فناوری StormWash (بازوهای جت اسپری تعبیه‌شده در کف ماشین ظرفشویی که آب را به‌صورت عمودی پخش می‌کند) به‌صورت خطی رها کند.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

گاهی ظرفشویی شما به‌طور کامل پر نشده اما می‌خواهید که آن را روشن کنید، می‌توانید گزینه Half Load را انتخاب کنید؛ اما نگران شست و شوی ظروف خود نباشید به همان شکل همیشگی تمیز خواهند شد و فقط با این گزینه، ماشین ظرفشویی شما مقدار بار موجود را تشخیص می‌دهد و در حد نیاز از آب مصرف می‌کند.

 

یک قابلیت کاربردی دیگر برای ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ، Speed Booster است. شما گاهی به ظروف کثیف داخل ماشین احتیاج فوری دارید. این قابلیت، عمل شست‌وشو را سرعت می‌بخشد و به کمتر از 1 ساعت می‌رساند.

دیگر ویژگی‌های بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ:

  • باز شدن درب ماشین پس از اتمام برنامه شست‌وشو (کمک به زودتر خشک شدن ظروف)
  • تنظیم قفسه‌های ماشین ظرفشویی (قفسه بالایی 5 سانتی‌متر جابه‌جا می‌شود و در قفسه پایین فضای بیشتری دارید)
  • مصرف انرژی بسیار کم
  • اتصالات هوشمند (ماشین‌های ظرفشویی هوشمند سامسونگ به وای فای متصل می‌شوند و شما با نصب برنامه ظرفشویی روی گوشی خود می‌توانید از راه دور آن را کنترل کنید)
  • سنسور نشت دیجیتال آب (به‌وسیله سنسورهایی که در ماشین ظرفشویی استفاده‌شده است، اگر در حین کار درجایی دچار نشت آب‌شده باشد به‌طور خودکار خاموش می‌شود)
  • تقریباً همه مدل‌ها دارای وان فولادی ضدزنگ هستند

بعد از ماشین‌های ظرف‌شویی بوش، بهترین ماشین ظرف‌شویی بی‌صدای موجود در بازار متعلق به برند سامسونگ است.

ماشین ظرفشویی الجی (LG)

یکی دیگر از برندهای معروف ماشین ظرفشویی در بازار متعلق به ال‌جی است؛ که در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. طراحی ظاهری ماشین‌های ظرفشویی LG همانند سامسونگ از جذاب‌ترین انتخاب‌ها هستند. بارزترین ویژگی ماشین ظرفشویی ال‌جی ترکیب شدن آن با دکوراسیون شماست.

الجی همانند رقبا در طراحی قفسه‌ها از تنظیم ارتفاع بین قفسه پایین و بالا بهره برده و به شما این امکان را می‌دهد تا قفسه دوم را 5 سانتی‌متر بالا بیاورید و در قفسه اول ظرف‌های بزرگ‌تر مانند گلدان و قابلمه بگذارید. علاوه بر این می‌توانید اهرم‌های داخل قفسه‌ها را بر اساس نیاز خود جابه‌جا کنید.

ماشین‌های ظرفشویی الجی در طی عملیات شست‌وشو صدایی تولید نمی‌کند و میزان صدای آن حدود 48 دسی‌بل است. در مدل‌های مختلف مقداری تغییر می‌کند. بعد از ماشین‌های ظرفشویی بوش و سامسونگ، ماشین ظرفشویی LG رتبه سوم را در میزان تولید صدا دارد.

ماشین ظرفشویی الجی

مهم‌ترین بخش برای خرید ماشین ظرفشویی نحوه شست و شوی آن است، در ماشین‌های ظرفشویی الجی از فناوری TrueSteam استفاده می‌شود که از بخار برای خیساندن پیش از شست‌وشو بهره می‌برد که این کار به پاک شدن راحت‌تر، سرسخت‌ترین لکه‌ها کمک می‌کند.

جدیدترین‌ ماشین ظرفشویی های الجی

مورد بعدی استفاده از فناوری DualZone است که شما با خیال راحت می‌توانید ظروف شیشه‌ای خود را با در آن بشویید. با استفاده از این فناوری میزان فشار آب در قفسه‌ها کنترل می‌شود، مثلاً در قفسه پایین که معمولاً ظروف بزرگ و محکم مانند قابلمه گذاشته می‌شود فشار آب بیشتر از قفسه بالا است زیرا ممکن است در اثر فشار زیاد آب ظرف‌های ظریف و حساس شکسته شوند.

بازوهای جت اسپری که در کف ظرفشویی‌های ال‌جی نصب‌شده است، با پرتاب باقدرت آب و چرخش دورانی بازوها عملیات شست‌وشو را انجام می‌دهد؛ و بدین‌صورت آب در همه قسمت‌ها پخش می‌کند. پس از پایان عملیات شست‌وشو درب ماشین ظرفشویی باز می‌شود تا با ورود هوا ظرف‌ها خشک‌شده و بخار داخل ظرفشویی خارج شود.

ویژگی‌های دیگر ماشین ظرفشویی LG:

  • اتصالات هوشمند (کنترل از راه دور با استفاده از گوشی)
  • صرفه‌جویی در مصرف آب (ماشین‌های الجی در هر بار مصرف بین 10 تا 15 لیتر آب مصرف می‌کنند)

ماشین ظرفشویی آ.ا.گ (AEG)

AEG یکی از برندهای بزرگ تولیدکننده وسایل الکتریکی در جهان به شمار می‌آید و متعلق به کشور آلمان است و علاوه بر ماشین ظرفشویی، یخچال، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و … نیز تولید می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی ااگ دارای ظاهری زیبا، برنامه‌های شستشوی مختلف و … می‌باشند.

بازوهای جت اسپری نصب‌شده بر روی ماشین‌های ظرفشویی ااگ به شما این اطمینان را می‌دهد که آب به‌طور کامل در همه قسمت‌ها پخش خواهد شد؛ همچنین با توجه به داشتن برنامه ProZone شما می‌توانید تنظیمات متفاوتی از شست‌وشو را برای سبدهای بالا و پایین انتخاب کنید.

قابلیت بعدی ماشین‌های ظرفشویی آاگ TimeSaver Function است که می‌توانید در مواقعی که عجله دارید از این برنامه شست‌وشو استفاده کنید تا ظروف شمارا سریع‌تر بشوید در این حالت، قدرت و فشار آب دستگاه را افزایش می‌دهد.

AEG dishwasher

برخی از ویژگی‌های مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی این برند در زیر آورده شده است:
– این برند ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت‌های 6، 13 و 15 نفره تولید می‌کند.
– میزان مصرف انرژی در مدل‌های مختلف، متفاوت است ولی در همه مدل‌ها دارای رتبه A است.
– ماشین‌های ظرفشویی AEG در هر بار شست‌وشو بین 6.5 تا 10.2 لیتر آب مصرف می‌کنند.
– 6 الی 9 برنامه مختلف برای شستن ظروف دارد.
– میزان صدای ماشین ظرفشویی‌های آاگ بین 37 تا 50 دسی‌بل است.
– از استیل ضدزنگ برای ساخت بدنه استفاده‌شده است.
– دارای برنامه شست و شوی سریع ( به‌طور پیش‌فرض روی برنامه شست‌وشو Eco تنظیم‌شده است)
– آب‌کشی پیش از شست‌وشو
برای انتخاب راحت‌تر شما بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی AEG در زیر آورده شده است:
• ماشین ظرفشویی 15 نفره AEG: مدل F99709MOP
• ماشین ظرفشویی 13 نفره AEG: مدل FSILENCEM2P و مدل FSILENCEW2P
• ماشین ظرفشویی رومیزی آاگ (6نفره): مدل F56202W0 و مدل F56202S0

سخن پایانی

شایان‌ذکر است که اکثر ماشین‌های ظرفشویی، ازجمله مدل‌های ارزان‌قیمت، کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. تفاوت اصلی در مدل‌ها که بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد ظرفیت، شرایط دمایی متفاوت برای شستن ظروف و ویژگی‌های اضافی مانند خشک شدن سریع و موارد دیگر است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی، باید به بودجه خود نگاه کنید تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید.

بهترین ماشین ظرفشویی خارجی برند بوش و الجی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا