سبک زندگی

ایده‌هایی برای بهبود طراحی ورودی خانه در فضای کوچک

دکوراتیو در دیجی کالا

تفاوتی ندارد که در آپارتمان زندگی می‌کنید یا خانه‌ی ویلایی، اغلب طراحی ورودی خانه به‌صورتی انجام می‌شود که در این بخش فضایی باریک و کوچک داشته باشید. از طرفی، شما نمی‌توانید این فضا را کاملا خالی نگه دارید. پس از یک روز کاری، اولین مکانی که در آن قدم می‌گذارید راهروی خانه‌تان است و با طراحی ورودی خانه به‌شکلی کاربردی که در آن میز، صندلی و سبدهای متفاوت قرار داشته باشد، می‌توانید خستگی خود را دم در خانه‌تان جا بگذارید، در حالی که وسایل شما مرتب است و برای روز بعد نیز همه‌چیز دسته‌بندی شده. در ادامه‌ی این مطلب به شما نکاتی را معرفی می‌کنیم که برای طراحی ورودی خانه به روشی بهینه کاربردی هستند. پس برای دکوراسیون داخلی منزل خود با مرجی همراه باشید.

چه نوع میزی برای طراحی ورودی منزل مناسب است؟

میز کنسول یکی از گزینه‌های هیجان‌انگیز برای طراحی دکوراسیون ورودی خانه‌ی شما است. یک میز کوچک به شما اجازه می‌دهد که کلید‌ها و کیف پول خود را در مکان مناسبی قرار دهید، یادداشت خریدهای خود را روی میز بگذارید و مدارک مورد نیازتان را در دسترس نگه دارید. در طراحی ورودی خانه، سبدهای کوچک نیز می‌توانند مناسب باشند به شرطی که سر راهتان قرار نگیرند.

خرید به روزترین آینه و کنسول مناسب ورودی خانه


بیشتر بخوانید: آینه و کنسول چیست و چه کاربردی در دکوراسیون منزل دارد؟ + معرفی 7 آینه کنسول


جزئیات را از یاد نبرید

می‌توانید از ظرفی کوچک برای قرار دادن کلید‌ها، خودکار، کیف پول و مدارک خود استفاده کنید. اگر همین وسایل کوچک بدون دسته‌بندی بمانند، می‌توانند دکوراسیون ورودی خانه شما را آشفته کنند. وسایل‌ خود را در جای ثابتی قرار دهید تا مجبور نشوید یک‌سره به دنبال وسایل خود باشید.

آینه را فراموش نکنید

آینه را فراموش نکنید

از یک قفسه آینه دار استفاده کنید تا ورودی خانه خود را بزرگ‌تر و بازتر از آن‌چه واقعا هست نشان دهید. یک آینه‌ی چند کاره با قفسه‌ها و آویزهای کوچک به شما اجازه می‌دهد که کلید‌ها یا دیگر خرده‌ریزهای خود را در جای ثابتی آویزان و هر بار قبل از خروج از خانه، ظاهر خود را برای بار آخر چک کنید.

به فکر تامین نور کافی باشید

مطمئن شوید که ورودی خانه‌ی شما نور کافی دریافت می‌کند تا هر روز با روشنی از شما استقبال شود. ترکیب چراغ دیوارکوب کوچک به همراه حباب لامپی مینیمال می‌تواند دکوراسیون ورودی خانه‌ی شما را زنده کند.

کفش‌های خود را در بیاورید

همه می‌دانیم که پس از یک روز سخت کاری هیچ چیز به اندازه‌ی درآوردن کفش‌ها حال آدم را جا نمی‌آورد. یک قفسه‌ی کفش یا جاکفشی کوچک می‌تواند به کفش‌های شما نظم و ترتیب دهد.

جدیدترین جا کفشی‌ها را ببینید و بخرید

از قلاب‌های دیواری استفاده کنید

ما در آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و جای‌جای خانه از قلاب‌های دیواری استفاده می‌کنیم و ورودی خانه هم از این قاعده مستثنی نیست. برای ورودی‌های بزرگ، قفسه‌ای از قلاب‌های دیواری ایده‌آل است اما در فضای کوچکتان نیز می‌توانید از قلاب‌های جدا از هم استفاده کنید.

در دکوراسیون ورودی منزل خود صندلی یا نیمکتی کوچک قرار دهید

در دکوراسیون ورودی منزل خود صندلی یا نیمکتی کوچک قرار دهید

یک صندلی کوچک در ورودی خود قرار دهید تا بتوانید به کمک آن کفش و جوراب خود را بپوشید یا کیف و کوله خود را روی آن قرار دهید. همچنین می‌توانید آن را با کوسن‌های کوچک تزئین کنید تا برای مدیتیشن روزانه‌ی خود فضای مناسبی داشته باشید.

تعدادی گل و گیاه را به طراحی ورودی خانه‌ی خود اضافه کنید

گلدانی کوچک روی میز بگذارید یا پیچکی را دور آینه‌ی دیواری قرار دهید. فراموش نکنید به گیاهان خود آب دهید تا هر روز با فضای زنده و شادی روبه‌رو شوید.

چترتان را در دسترس نگه دارید

اگر محلی که در آن زندگی می‌کنید بارندگی زیادی دارد، حتما می‌دانید که داشتن چتر از ضرورت‌های هر روزه‌ی شما است. سبدی کوچک کنار در ورودی خود قرار دهید تا چتر و یا چوب‌های گلف خود را در آن بگذارید.

قاب عکس را از یاد نبرید

چه چیزی بهتر از قاب‌ عکس‌های خانوادگی یا تابلوهایی با آثار مورد علاقه شما می‌تواند طراحی ورودی خانه را زیبا کند؟ عکس عزیزانتان، منظره‌های زیبا، اثری از نقاشی معروف یا نقاشی فرزند دلبندتان می‌تواند روز شما را بسازد. اگر برای طراحی ورودی خانه به تزئینات لطیف‌تری علاقه دارید، می‌توانید تابلو فرش یا آویز بافته شده خود را نیز در دکوراسیون ورودی منزل خود قرار دهید.

خرید و دیدن قاب عکس های متنوع در دیجی کالا 

به وسایل قدیمی خود سری بزنید

لازم نیست برای طراحی ورودی خانه وسایل جدید بخرید. به دنبال میز، صندلی یا استندهای آنتیک و قدیمی خود باشید که قبلا آن‌ها را که کنار گذاشته‌اید. به همراه گلدانی چینی و آینه‌ می‌توانید برای بخش کوچکی از خانه‌ی خود ترکیبی کلاسیک بسازید.

فقط به این دلیل که فضای کوچکی دارید، مجبور نیستید که از تزئینات ساده استفاده کنید. یک قالی رنگارنگ بیندازید و روی میز را با مجسمه‌ها یا گل‌های رنگی تزیین کنید. کتاب‌ها و مجلات خود را در طبقه‌ی دوم میز قرار دهید و فضای پذیرایی خود را بزرگ‌تر و خالی‌تر کنید.

از کمد دیواری نزدیک به در ورودی استفاده کنید

از کمد دیواری نزدیک به در ورودی استفاده کنید

به کمد طبقه‌های متفاوتی برای قرار دادن چند ردیف کفش اضافه کنید. قلاب‌های دیواری را در ارتفاعات متفاوت نصب کنید و ژاکت، کت، مانتو، کوله و کیف خود را روی آن‌ها آویزان کنید. می‌توانید جلوی کمد یک پادری کوچک نیز قرار دهید تا کمد خود را بیش از پیش شخصی‌سازی کنید.

سخن پایانی

در نهایت، اگر در خانه‌ی شما مستقیما به راه‌پله باز می‌شود، احتمالا هنگام طراحی ورودی خانه، فضای زیادی برای تزئین و یا قرار دادن نیمکت و طبقات در راهروی شما وجود ندارد. با این حال می‌توانید یک صندلی در فضای پایین پله‌ها قرار دهید تا بتوانید کفش خود را راحت در بیاورید و کیفتان را در گوشه‌ای قرار دهید. یک پادری نیز می‌تواند زمین را پاکیزه نگه‌ دارد و با رنگ‌های جدید یا الگوهای متفاوتش هیجان جدیدی به خانه شما بدهد.

شما چه ایده‌هایی را برای طراحی ورودی خانه می‌شناسید؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا