خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید ساعت دیواری ➕ 9 نکته طلایی

دکوراتیو در دیجی کالا

ساعت دیواری از انواع اکسسوری‌های موردنیاز در هر خانه‌ای می‌باشد. از ساعت دیواری علاوه بر محیط منزل در مکان‌های اداری، آموزشی، هتل‌ها و … نیز استفاده می‌شود. ساعت های دیواری علاوه بر اعلام زمان دارای جنبه تزیینی نیز می‌باشند. به همین دلیل بهتر است شما در زمان خرید ساعت دیواری حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

راهنمای صفر تا صد خرید ساعت دیواری

امروزه ساعت‌های دیواری در انواع مدل‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند و ممکن است همین تنوع زیاد کار انتخاب طرح ساعت دیواری را کمی دشوار کند. در ادامه نکاتی برای خرید ساعت دیواری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

معرفی انواع ساعت دیواری

معرفی انواع ساعت دیواری

ساعت‌های دیواری دارای طرح و رنگ متنوع می‌باشند. در ادامه مطلب به معرفی انواع ساعت دیواری خواهیم پرداخت:

ساعت دیواری کلاسیک:

این مدل ساعت‌ها برای خانه‌ها با دکوراسیون کلاسیک انتخاب مناسب و ایده آل می‌باشند.

ساعت دیواری مدرن و ساده:

این طرح ساعت‌ها دارای رنگ‌هایی خنثی و سرد هستند همچنین ساعت دیواری ساده برای خانه‌ها با دکوراسیون مدرن و امروزی انتخابی مناسب می‌باشد. از ساعت دیواری مدرن می‌توانید در مکان‌های اداری، آموزشی، منازل و … استفاده نمایید.

قیمت ساعت دیواری مدرن و شیک با توجه به طرح، رنگ، اندازه، ویژگی‌های ساعت، برند ساعت و … سنجیده می‌شود. هرچقدر ساعت دارای طرحی ساده و اندازه کوچک‌تر باشد قیمت آن نیز ارزان‌تر است.

ساعت دیواری فانتزی:

ساعت دیواری فانتزی یکی دیگر از انواع ساعت دیواری خاص می‌باشد. برای طراحی این نوع ساعت دیواری از ایده‌های خلاقانه استفاده می‌شود.

 

ساعت دیواری با طرح سلطنتی:

اگر شما طرفدار سبک‌های اشرافی و تجملاتی هستید بهتر است ساعت دیواری سلطنتی را برای خرید انتخاب نمایید.

ساعت دیواری چوبی

ساعت دیواری چوبی:

ساعت دیواری چوبی امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. خرید این نوع ساعت دیواری دارای مزایای زیر می‌باشد:

  1. این مدل ساعت دیواری بادوام می‌باشد.
  2. نگهداری آسان و راحت
  3. به‌مرور ارزشمند‌تر می‌شود.
  4. قابل بازیافت
  5. دیدن ساعت دیواری چوبی آرامش‌بخش می‌باشد.
  6. سازگاری با محیط‌زیست

نحوه انتخاب ساعت دیواری با طرح چوب

در زمان خرید ساعت دیواری چوبی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. تعیین محل نصب ساعت:

نصب ساعت دیواری در مکانی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. قبل از خرید بهترین ساعت دیواری محل نصب آن را انتخاب نمایید. مدل و رنگ ساعت دیواری را بهتر است با توجه به دکوراسیون داخلی منزل، رنگ و فرم دیوار‌ها و … انتخاب نمایید.

اگر دیواری که تمایل دارید ساعت را روی آن نصب کنید باریک می‌باشد بهتر است ساعت دیواری باریکی را برای نصب روی دیوار انتخاب کنید. اگر دیوار پهن است از خرید ساعت دیواری کوچک و باریک خودداری نمایید.

  1. نوع ساعت دیواری:

ساعت دیواری چوبی در انواع مدل‌های آنالوگ و دیجیتال طراحی می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی‌تان نوع ساعت را انتخاب نمایید.

  1. مدل ساعت دیواری:

این مدل ساعت‌ها همچنین به‌صورت طرح‌های فانتزی و ساده، کلاسیک و مدرن موجود می‌باشند. اگر دکوراسیون منزل شما مدرن و امروزی می‌باشد می‌توانید طرح ساعت دیواری چوبی را مدرن، ساده یا فانتزی انتخاب نمایید.

قیمت ساعت دیواری مدرن و شیک متنوع است. قیمت این نوع ساعت‌ها اغلب با توجه به مدل ساعت، اندازه ساعت، رنگ و طرح ساعت سنجیده می‌شود.

ساعت دیواری کلاسیک چوبی نیز برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک و سنتی انتخابی مناسب به شمار می‌رود. قیمت این نوع ساعت‌ها اغلب نسبت به ساعت دیواری مدرن و ساده بیشتر است.

جدیدترین ساعت دیواری در دیجی کالا

خرید ساعت دیواری

نکات طلایی برای خرید ساعت دیواری

در زمان خرید ساعت دیواری به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید:

نوع ساعت دیواری:

برای خرید ساعت دیواری به نوع ساعت دیواری توجه داشته باشید. ساعت‌های دیواری به دو دسته کوارتز و مکانیکی تقسیم‌بندی می‌گردند. ساعت‌های کوارتز برای تغذیه به باتری نیاز دارند و دقیق‌تر از ساعت‌های مکانیکی می‌باشند. ساعت‌های مکانیکی پر از سیم‌پیچ و چرخ‌دنده‌های متحرک می‌باشند و برای کار نیز به باتری نیازی ندارند.

ساعت دیواری همچنین در انواع ساعت دیواری دیجیتال و آنالوگ موجود می‌باشند. ساعت دیواری دیجیتال به‌صورت اعداد کامپیوتری می‌باشند و عدد‌ها به کمک دو نقطه از یکدیگر جدا می‌شوند.

ساعت‌های آنالوگ نیز دارای سه عقربه می‌باشند و اعداد در اطراف عقربه‌ها قرار دارند. هرکدام از این مدل ساعت‌های دیواری باید به‌صورت دستی تنظیم گردند. ساعت‌های اتمی نیز به‌صورت خودکار کار می‌کنند و بعد از واردکردن منطقه زمانی ساعت تنظیم می‌شود.

نکاتی برای خرید ساعت دیواری

جنس ساعت دیواری:

برای ساخت ساعت دیواری از متریال‌های مختلف نظیر چوب، شیشه، مرمر، فلز، اکریلیک و … استفاده می‌شود. جنس ساعت دیواری را بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب نمایید.

محل نصب ساعت دیواری:

قبل از خرید ساعت دیواری باید برای انتخاب محل نصب ساعت دیواری تصمیم‌گیری کنید. ساعت دیواری را می‌توانید در مکان‌های مختلف نصب نمایید و هیچ محدودیتی برای نصب ساعت دیواری وجود ندارد. مدل ساعت دیواری را با توجه به مکانی که قرار است ساعت را در آنجا نصب کنید انتخاب نمایید.

سبک دکوراسیون داخلی:

در زمان خرید ساعت دیواری به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان توجه داشته باشید. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن و ساده می‌باشد بهتر است ساعت دیواری جدیدی را برای خرید انتخاب نمایید. برای دکوراسیون‌های کلاسیک نیز می‌توانید از ساعت‌های بزرگ چوبی استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما سلطنتی و لوکس می‌باشد ساعت دیواری با طرح لاکچری و خاص می‌تواند برایتان انتخابی مناسب باشد.

اندازه ساعت دیواری:

برای تعیین اندازه ساعت دیواری بهتر است به‌اندازه دیوار توجه داشته باشید. اگر شما تمایل دارید نمای کلی اتاق بیشتر به چشم مهمان‌ها بیاید بهتر است ساعت دیواری با اندازه کوچک را برای خرید انتخاب نمایید. اگر تمایل دارید ساعت دیواری بیشتر در دید باشد می‌توانید سایز ساعت دیواری را بزرگ انتخاب نمایید.

اگر تمایل دارید بخش زیادی از دیوار توسط ساعت پوشش داده شود بهتر است ساعت‌های چندتکه یا پازلی را برای خرید انتخاب نمایید.

ساعت ایستاده و آویز:

در زمان خرید ساعت دیواری بهتر است به سبک طراحی دیواری یا ایستاده بودن ساعت نیز توجه داشته باشید.

ساعت‌های دیواری را می‌توانید به‌راحتی در بخش مناسبی از دیوار نصب نمایید. ساعت‌های ایستاده نیز امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده‌اند. این ساعت‌ها را می‌توانید در اطراف شومینه، مبلمان، کتابخانه و … قرار دهید.

رنگ ساعت دیواری:

قبل از خرید ساعت دیواری به رنگ آن توجه داشته باشید. رنگ ساعت را بهتر است با توجه به رنگ سایر وسایل منزلتان انتخاب نمایید. در صورت تمایل می‌توانید رنگ ساعت را متضاد با رنگ سایر وسایل منزلتان انتخاب کنید. اگر تمایل دارید رنگ ساعت به‌راحتی با رنگ سایر وسایل ست شود بهتر است رنگ آن را از بین رنگ‌های خنثی انتخاب نمایید.

ساعت تیک دار یا بی‌صدا:

در زمان خرید ساعت دیواری به صدای تیک‌تاک ساعت توجه داشته باشید. برخی از ساعت‌های آنالوگ دارای صدای تیک‌تاک ملایمی هستند و برخی دیگر نیز صدای تیک‌تاکشان آزاردهنده می‌باشد.

انتخاب صدای ساعت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که با کوچک‌ترین صدا عصبی می‌شوید بهتر است از خرید ساعت‌هایی که صدای تیک‌تاک بلندی دارند اجتناب کنید.

ساعت دیواری شیک و جدید

عمر باتری و دقت ساعت:

اغلب افراد در زمان خرید ساعت دیواری به عمر باتری و دقت ساعت توجه زیادی ندارند. درصورتی‌که این کار نادرست است زیرا ساعت زمانی زیبا به نظر می‌رسد که کار کند. زیبا‌ترین ساعت‌ها اگر کار نکنند هیچ جذابیتی ندارند. بهتر است شما در زمان خرید ساعت دیواری ابتدا به‌دقت ساعت توجه کنید سپس زیبایی را در اولویت قرار دهید.

بهترین مارک ساعت دیواری

برند‌های معتبر زیادی وجود دارند که سال‌ها درزمینهٔ تولید ساعت دیواری در حال فعالیت می‌باشند. اگر شما تمایل دارید ساعت کیفیت خوبی داشته باشید بهتر است از خرید بهترین مارک ساعت دیواری غافل نشوید.

برخی از انواع برندهای معروف ساعت دیواری عبارت‌اند از:

  1. سیکو
  2. کاسیو
  3. سیتی زن
  4. رولکس

ساعت‌های دیواری که دارای قیمت بالا هستند بادوام‌تر می‌باشند. بهتر است شما با توجه به بودجه‌ای که دارید ساعتی را خریداری نمایید که بتوانید مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

ارزان‌ترین ساعت‌های سیکو، کاسیو و سیتی‌زن در دیجی کالا

قیمت ساعت دیواری چگونه تعیین می‌شود؟

عوامل زیادی روی قیمت ساعت دیواری تأثیرگذار هستند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جنس ساعت
  2. متریال مورداستفاده در ساخت ساعت دیواری
  3. نوع ساعت دیواری
  4. برند ساعت
  5. ابعاد ساعت

معرفی برندهای معروف ساعت دیواری

نکات طلایی برای نصب ساعت دیواری

بعد از خرید ساعت دیواری بهتر است مکان مناسبی را برای نصب آن انتخاب نمایید. برای نصب ساعت دیواری بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. در یک فضا از نصب کردن ساعت دیواری به تعداد زیاد خودداری کنید.
  2. ساعت را بیش‌ازحد اندازه بالا یا پایین نصب نکنید. ساعت باید به‌گونه‌ای روی دیوار نصب شود تا در افق دید باشد و برای نگاه کردن آن شما مجبور نشوید تا گردنتان را خیلی بالا یا پایین بیاورید.
  3. درصورتی‌که شما در منزلتان حیوانات خانگی یا کودک دارید بهتر است از خرید ساعت دیواری پایه‌دار یا ایستاده خودداری کنید. اگر هم قصد خرید این نوع ساعت را دارید باید آن را در مکانی امن قرار دهید.

نکاتی برای نصب ساعت دیواری

نتیجه‌گیری:

در این مطلب نکاتی برای خرید ساعت دیواری را مطالعه کردید. امیدواریم این مطلب موردتوجه شما همراهان عزیز و گرامی قرارگرفته باشد.

  • نحوه نمایش محصول ها
ساعت دیواری رویال ماروتی مدل MAN-6007

ساعت دیواری رویال ماروتی مدل MAN-6007

مشخصات

  • ابعاد
    قابل تنظیم میلی‌متر
  • وزن
    0.3 کیلوگرم
  • قطر صفحه
    120 سانتی متر
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نمایش زمان
    خطی
  • تکنولوژی ساخت
    الکترونیکی (کوارتز)
  • سایر توضیحات
    - ساعت دیواری زیبا با قطر 120 سانتی متر - موتور کوارتز تایوانی اصل - موتور بی صدا و آرام گرد -جنس: پلکسی گلس مقاوم
96,800 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت دیواری ولدر مدل 530

ساعت دیواری ولدر مدل 530

مشخصات

  • ابعاد
    425x425x60 میلی‌متر
  • وزن
    1.6 کیلوگرم
  • قطر صفحه
    35 سانتی متر
  • جنس قاب
    پلاستیک
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نوع باتری
    قلمی AA
  • نمایش زمان
    عددی - خطی
  • تکنولوژی ساخت
    اتوماتیک
650,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت دیواری رویال ماروتی مدل NET-6007 سایز بزرگ

ساعت دیواری رویال ماروتی مدل NET-6007 سایز بزرگ

مشخصات

  • ابعاد
    قابل تنظیم میلی‌متر
  • وزن
    0.3 کیلوگرم
  • قطر صفحه
    120 سانتی متر
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نمایش زمان
    خطی
  • تکنولوژی ساخت
    الکترونیکی (کوارتز)
  • سایر توضیحات
    - ساعت دیواری زیبا با قطر 120 سانتی متر - موتور کوارتز تایوانی اصل - موتور بی صدا و آرام گرد - نحوه نمایش عقربه ای - دارای سه رنگ طلایی، نقره ای و مشکی - اندازه اعداد حدود 10 سانتی متر و ضخامت هر عدد حدود 1 سانتی متر - بسته بندی زیبا و کم حجم - قابلیت نصب به اشکال و مدل های مختلف (مربع، دایره، لوزی و یا به صورت به هم ریخته) - اعداد و هسته مرکزی از جنس پلکسی - مناسب برای محیط های منزل، محل کار و فروشگاهها - هدیه ای زیبا و مدرن - نصب آسان با توجه به راهنما و خط کش مدرج داخل جعبه - قابلیت جدا کردن آسان اعداد از روی دیوار با سشوار
125,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت دیواری اِلِنسی مدل Grand

ساعت دیواری اِلِنسی مدل Grand

مشخصات

  • ابعاد
    800x800x20 میلی‌متر
  • وزن
    6.5 کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها
    قطر 80 سانتی متر
  • قطر صفحه
    80 سانتی متر
  • جنس قاب
    MDF
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نوع باتری
    قلمی AA
  • نمایش زمان
    رومی
  • تکنولوژی ساخت
    الکترونیکی (کوارتز)
  • سایر توضیحات
    امکان نصب روی کلیه سطوح صاف دارای راهنمای نصب و تمیز کردن سطح آینه دارای موتور کوارتز تایوانی اصل عقربه ها و موتور روی ساعت مونتاژ شده و آماده به نصب ارسال می شود
2,100,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت ایستاده لوتوس مدل MFC-9124-ROMERO

ساعت ایستاده لوتوس مدل MFC-9124-ROMERO

مشخصات

  • ابعاد
    560x560x1730 میلی‌متر
  • وزن
    6 کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها
    ترکیب زیبای چوب و فلز دارای پاندول متحرک
  • قطر صفحه
    42 سانتی متر
7,300,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت رومیزی لوتوس مدل TC-806-EL MONTE

ساعت رومیزی لوتوس مدل TC-806-EL MONTE

مشخصات

  • ابعاد
    430x60x40 میلی‌متر
  • وزن
    2.3 کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها
    کیفیت بالای پرداخت فلز کیفیت ویژه رنگ آبکاری طلایی طرح سنگ ماربل در بدنه چوبی
  • قطر صفحه
    39 سانتی متر
مشاهده محصول در دیجی کالا
ساعت ایستاده لوتوس مدل FC-900-DORTMUND

ساعت ایستاده لوتوس مدل FC-900-DORTMUND

مشخصات

  • ابعاد
    350x350x1700 میلی‌متر
  • وزن
    10 کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها
    پرداخت با کیفیت فلز کیفیت بالای آبکاری آنتیک ترکیب چوب و فلز اعداد لاتین
  • قطر صفحه
    30 سانتی متر
  • جنس قاب
    چوب
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نمایش زمان
    عدد
4,398,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
مجموعه ساعت دیواری و قاب آینه اِلِنسی مدل سهیل

مجموعه ساعت دیواری و قاب آینه اِلِنسی مدل سهیل

مشخصات

  • ابعاد
    1800x1040x30 میلی‌متر
  • وزن
    6 کیلوگرم
  • سایر ویژگی‌ها
    از جنس آینه های تراش دار براق
  • قطر صفحه
    80 سانتی متر
  • جنس قاب
    MDF
  • نحوه نمایش
    عقربه‌ای
  • منبع انرژی
    باتری
  • نوع باتری
    قلمی AA
  • نمایش زمان
    رومی
  • تکنولوژی ساخت
    الکترونیکی (کوارتز)
  • سایر توضیحات
    دارای دو عدد گوشواره ست بهمراه ساعت دیواری از جنس آینه های شیشه ای براق بدنه ام دی اف 8 میلی متری موتور ساعت ساخت کمپانی معروف و معتبر Young Town تایوان (دومین برند معتبر موتور ساعت های دیواری در جهان) کلیه ابزار مورد نیاز نصب درون بسته محصول قرار دارد دارای راهنمای نصب فارسی و دستورالعمل تمیز کردن آینه
3,500,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
دکمه بازگشت به بالا