خانه و آشپزخانه

ابزارهای تهیه سالاد _ 12 ابزار کاربردی

دکوراتیو در دیجی کالا

داشتن لوازم خانگی کاربردی و درست برای تهیه سالاد می‌تواند چندین برابر در زمان شما صرفه‌جویی کند. تنوع محصولات ممکن است باعث شود که مجبور شوید بیش از آن چه برنامه‌ریزی کرده بودید خرج کنید. ابزارهای تهیه سالاد که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم هم برای طرز تهیه سالاد کاهو و نیز تهیه سس سالاد مناسب هستند هم برای تهیه کردن خود سالاد. با این وسایل دیگر قرار نیست روزهای پر مشغله را بدون سالاد محبوب یا رژیمی خود بگذرانید.

معرفی مهم‌ترین ابزارهای تهیه سالاد

حتی اگر اهل خوردن سالاد به‌صورت روزانه نباشید، امکان ندارد که هنگام پذیرایی از مهمان درست‌کردن سالاد را فراموش کنید. درست به همین دلیل، داشتن ابزارهای درست کردن سالاد برای هر آشپزخانه‌ای ضروری است. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین ابزارهای تهیه سالاد را مرور کنیم.

معرفی مهم‌ترین ابزارهای تهیه سالاد

پوست‌کن

به نظر می‌رسد پوست‌کن، جزو اولین ابزارهای تهیه سالاد باشد. همه‌ی ما می‌دانیم که اولین قدم برای تهیه‌ سالاد پوست‌کندن صیفی‌جات و سپس رشته‌کردن و خردکردن است. انواع مختلفی از پوست‌کن در بازار پیدا می‌شود که هرکدام از آن‌ها بسته به انتظار شما کارایی‌های متفاوتی دارند. برای مثال نوع عادی پوست‌کن برای کندن پوست صیفی‌جات با بافت محکم مانند خیار و هویج مناسب است و این محصول همه‌ جا وجود دارد. پوست‌کن رشته‌کن می‌تواند خیار و هویج را برای شما رشته‌رشته کند. نوع دیگری از پوست‌کن نیز برای گرفتن پوست مواد غذایی نرم‌تر مانند هلو و گوجه مناسب است که تیغه‌های بسیار تیزی دارد.

چاقوی سرآشپز

هنگام استفاده از ابزارهای تهیه سالاد، کاری لذت‌بخش‌تر از خرد‌کردن غذا با چاقوی مناسب وجود ندارد. یک چاقوی سرآشپز دارای دسته‌ی ارگونومیک مناسب و ساخته‌شده از استیل ضد زنگ، می‌تواند رضایت شما را برای مدتی طولانی جلب کند. این چاقوها برای خورد کردن سبزیجات سالاد بسیار مناسب هستند. پیشنهاد می‌کنیم از مقاله بهترین سرویس چاقو آشپزخانه نیز دیدن کنید.

تخته‌ی چوب بامبو

در میان ابزارهای تهیه سالاد، تخته‌ی ساخته‌شده از چوب بامبو نه‌تنها برای خردکردن سبزیجات مناسب است، بلکه برای تکه‌تکه کردن گوشت نیز کاربرد دارد. جنس بامبو با داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال، به شما اطمینان می‌دهد که مواد غذایی باقی‌مانده در تخته باعث ابتلا به بیماری و آلودگی نمی‌شود. همچنین این تخته‌ها کیفیت مناسبی دارند و می‌توانید سال‌های زیادی از کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

بهترین ابزارهای تهیه سالاد

سالادساز

اگر خیلی طرفدار خردکردن غذا با چاقو نیستید، می‌توانید از سالادسازهای دستی یا برقی استفاده کنید. تیغه‌های متفاوت این سالادساز‌ها تنوع زیادی دارند و برای خلال‌کردن، رشته‌کردن، حلقه‌کردن، نگینی‌کردن و انواع دیگر برش‌ها و حتی پوست‌کندن مناسب هستند. در سالادسازهای دستی شما فقط باید ماده‌ی غذایی مورد نظرتان را روی تیغه قرار دهید و با فشار دادن اهرم، آن‌ها را یک‌دست و تمیز خرد کنید.

ظروف نگهدارنده

ما همیشه وقت کافی برای تهیه سالاد نداریم و در این شرایط ترجیح می‌دهیم که از مواد غذایی که قبلا ذخیره کرده‌ایم استفاده کنیم. ظروف نگهدارنده‌ای که انتخاب می‌کنید می‌توانند طول عمر مواد غذایی شما را بسیار بیشتر کنند. ظرف‌های خوب رطوبت را از مواد غذایی شما دور نگه می‌دارند و از گندیدگی و کپک‌زدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

سبزی خشک کن

ممکن است به دلیل سختی خشک کردن هر برگ کاهو یا سبزی، از تهیه سالاد سبزیجات منصرف شوید اما وسیله جالبی به نام سبزی خشک کن وجود دارد که در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. برخی از آن‌ها ظرفی در زیر خود دارند که برای سرو نهایی سالاد نیز مناسب هستند.

ظرف سالاد

نهایتا اگر زمان کافی برای تزیین سالاد را ندارید، با خرید ظرف و یا کاسه‌ای زیبا برای سالاد در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید. از کاسه‌های بزرگ شیشه‌ای می‌توانید در مناسبت‌های خاص و یا زمانی که سالاد را برای خودتان تزیین کرده‌اید استفاده کنید و وعده غذایی زیبای شما، جلوه خود را حفظ کند.

انبر فلزی سالاد

می‌توانید از انبر سالاد برای سرو یا برای مخلوط کردن مواد غذایی استفاده کنید. هیچ چیز بدتر از برگ‌های گارنیش نخورده یا جمع شدن گارنیش در یک گوشه‌ی غذا نیست. انبری را استفاده کنید که استیل و ضد زنگ باشد. همچنین دسته‌ی آن دست شما را به درد نیاورد.

قاشق سرو چوبی از ابزارهای تهیه سالاد

قاشق سرو چوبی

به غیر از الگوهای طبیعی و زیبای چوب، قاشق‌های چوبی با وعده‌ی گیاهی شما هماهنگی خاصی دارند و به شما و مهمانانتان احساس خوبی می‌دهند. فقط دقت کنید که قاشق شما به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد و یا بیش از حد کوچک نباشد وگرنه برای برداشتن سبزیجات با مشکل مواجه خواهید شد.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه سس سالاد

بیشتر سالادها دارای مواد اولیه مشابه هستند و آنچه یک سالاد حرفه‌ای را از یک سالاد معمولی متمایز می‌کند، سس یا درسینگ آن است. به همین دلیل، استفاده از ابزارهای تهیه سالاد در این مرحله نیز ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه با تعدادی از ابزارهای تهیه سس سالاد آشنا می‌شویم:

دستگاه آبلیموگیر

یکی از مواد اولیه که استفاده‌ی زیادی در سالاد دارد آبلیمو است. بنابراین تعجبی ندارد که داشتن دستگاه آبلیموگیری از اولویت‌های تهیه سالاد باشد. انواع مختلفی از دستگاه آبلیموگیری وجود دارد. برای مصارف بالا و مهمانی‌ها می‌توانید آب مرکبات گیری برقی تهیه کنید و برای مصارف روزانه یک آبلیموگیری دستی نیز کافی است.

آب مرکبات گیری پارس خزر مدل Limonade

آب مرکبات گیری پارس خزر مدل Limonade

مشخصات

  • طول سیم
    0.8 سانتی متر
  • توان
    20 وات
  • ظرفیت مخزن آبمیوه
    1
  • تعداد سری آب مرکبات گیر
    2
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • امکانات ظاهری
    پایه ضد لغزش
  • پوشش محافظتی
    درپوش ضد گرد و غبار
  • قابلیت‌ها
    تنظیم مقدار پالپ
  • محفظه
    محفظه جمع‌آوری سیم برق
  • مخزن دستگاه
    مخزن آبمیوه
  • امکانات آماده سازی غذا
    آبگیری مرکبات با سایز کوچک
  • جنس صافی
    پلاستیک
  • جنس مخزن آبمیوه
    پلاستیک
  • شناسه کالا
    2901295900403
1,090,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا

سیر له‌کن

اگر سس سالاد شما سیر نداشته باشد، نهایتا مزه خاصی نخواهد داشت. احتمالا همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم که تکه‌های نگینی و بزرگ سیر را زیر دهانمان احساس نکنیم و به همین دلیل به سیر له‌شده نیاز داریم. با کمک با یک دستگاه سیر له‌کن باکیفیت، می‌توانید بدون فشار و سختی خاصی سیر‌ها را برای اضافه‌شدن به سس آماده کنید. کمااینکه بعضی از افراد سیر له‌کن را جزو ابزارهای تهیه سالاد نمی‌دانند. شاید برای این باشد که اصلا سیری استفاده نمی‌کنند تا به سیر له‌کن احتیاج داشته باشند.

مخلوط‌ کن سس سالاد

در نهایت، برای داشتن یک سس سالاد حرفه‌ای، مواد باید به‌خوبی ترکیب شوند. برای ترکیب یک‌دست سس، شما به این دستگاه احتیاج دارید. البته این کار را می‌توان دستی هم انجام داد اما برای یکنواختی بیشتر درسینگ سالاد و حرفه‌ای به‌نظر رسیدن آن، بهتر است از مخلوط کن استفاده کنید. با کمک این دستگاه می‌توانید سس آماده شده را در همان ظرفی که مخلوط کرده‌اید ذخیره کنید و در یخچال نگه‌دارید. 

ابزارهای مورد نیاز تهیه سوس سالاد

سخن آخر

امیدواریم آشنایی با این ابزارهای تهیه سالاد به شما در درست کردن انواع سالاد کاهو، انواع سالاد رژیمی و خلاصه یک سالاد حرفه‌ای کمک کند. شما چه ابزارهای دیگری برای تهیه سالاد می‌شناسید؟ نظرات خود را در انتهای همین صفحه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سولات متداول

از چه ابزارهایی برای تهیه سالاد استفاده می‌شود؟

به جای اینکه مدت زمان طولانی را صرف تهیه ساده کنید با انتخاب ابزارهای مناسب برای تهیه سالاد می توانید هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم سالادی باکیفیت آماده کنید. این ابزارها شامل پوست کن، چاقوی سرآشپز، تخته چوب و …. می باشد. در این مقاله از سایت مرجی بطور کامل در مورد ابزارهای مورد نیاز در تهیه سالاد و کارآیی آنها بیان شده است.

چرا استفاده از ابزارها در تهیه و پخت غذا مهم هستند؟

تجهیزات آشپزخانه کمک بزرگی به حفظ نظم در آشپزخانه می کند. برخی از این تجهیزات می تواند به آشپز کمک کند تا مواد خام را به راحتی خرد کرده و یا برش بدهد. در واقعه استفاده از ابزارهای کاربردی در آشپزخانه بر روی سرعت عمل و کیفت غذای آشپز بسیار تاثیر می‌گذارد و یک همراه خوب برای سرآشپز محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا