سبک زندگی

✔️آینه و کنسول چیست؟ + نکات کاربردی در دکوراسیون

دکوراتیو در دیجی کالا

آینه و کنسول از انواع میز‌‌های دکوری لوکس و شیک می‌باشد که دارای کاربرد‌های بسیار زیادی است. شما می‌توانید به کمک میز کنسول چیدمان جذاب و متفاوت‌تری را در دکوراسیون داخلی منزلتان داشته باشید.

بررسی کاربرد آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی منزل

امروزه استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون منزل افزایش پیداکرده است به همین دلیل آینه و میز کنسول در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌گردد. در ادامه این مطلب به معرفی انواع آینه و میز کنسول و مزایای استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت.

آینه کنسول چیست؟

آینه کنسول چیست؟

آینه و میز کنسول به شکلی شیک و مجلل تولید می‌شوند و شما می‌توانید به کمک میز کنسول و یک آینه مناسب جذابیت دیزاین داخلی منزلتان را تکمیل نمایید. در زمان‌های گذشته از میز کنسول برای نگهداری مدارک و لوازم باارزش استفاده می‌شد. امروزه از آینه کنسول برای ایجاد تغییر مثبت در طراحی داخلی منزل استفاده می‌شود. از میز کنسول می‌توانید برای نگهداری ظروف در اتاق پذیرایی استفاده نمایید همچنین می‌توانید وسایل یادگاری‌تان را در فضای داخلی یا کشو و قفسه‌های این میز قرار دهید.

آینه و کنسول‌ها در انواع طرح‌های پایه‌دار و دیواری طراحی می‌شوند. اگر شما در منزلتان فضای مناسبی را در اختیاردارید بهتر است از آینه و میز کنسول پایه‌دار استفاده کنید. آینه کنسول دیواری نیز زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد و برای منازل با متراژ کوچک انتخابی مناسب به شمار می‌رود.

مزایای استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون منزل

مزایای استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون منزل

استفاده از آینه و میز کنسول در فضای منزل دارای مزایای زیادی است که این مزایا عبارت‌اند از:

ایجاد فضای داخلی شیک:

استفاده از آینه کنسول با ابعاد مختلف باعث می‌گردد تا فضای داخلی منزل شما شیک و خاص‌تر به نظر برسد.

عمق دهی به فضای اتاق‌های منزل:

استفاده از آینه باعث عمق بخشیدن به فضای منزل می‌شود و اگر منزل شما دارای متراژ کوچکی می‌باشد بهتر است از میز کنسول دیواری به همراه آینه استفاده کنید.

جدیدترین آینه و کنسول‌

معرفی انواع مدل‌های آینه کنسول

آینه و کنسول دارای انواع مختلفی است که از پرطرفدار‌ترین مدل‌های آینه و میز کنسول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آینه کنسول چوبی اسپرت:

اگر به استفاده از وسایل چوبی در فضای منزلتان علاقه‌مند هستید مدل آینه و کنسول چوبی می‌تواند برایتان انتخابی مناسب باشد. توجه داشته باشید که آینه و کنسول چوبی دارای تناسب با سایر وسایل چوبی منزل است به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است.

آینه و میز کنسول اسپرت فلزی:

آینه کنسول فلزی اسپرت برای خانه‌ها با دکوراسیون مدرن و امروزی انتخابی مناسب و ایده‌آل به شمار می‌رود.

آینه و میز کنسول اسپرت فانتزی:

اگر شما تمایل دارید در فضای منزلتان از وسایل فانتزی استفاده نمایید، آینه کنسول جدید فانتزی می‌تواند برایتان انتخابی مناسب باشد. این مدل آینه و میز کنسول برای منازل با دکوراسیون جدید و امروزی انتخابی ایده‌آل به شمار می‌رود.

آینه و میز کنسول اسپرت با ترکیب فلز و چوب:

فلز و چوب در کنار یکدیگر جذابیت بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند. اگر شما تمایل دارید در فضای منزلتان از آینه و کنسول با طرح خاصی استفاده کنید بهتر است این مدل آینه و میز کنسول را خریداری نمایید.

آینه و میز کنسول اسپرت مشکی:

مشکی جزو رنگ‌هایی است که با اغلب رنگ‌های روشن و تیره به‌راحتی ست می‌شود. آینه کنسول مشکی برای افراد باسلیقه خاص انتخابی مناسب به شمار می‌رود.

آینه کنسول رنگ روشن:

آینه و میز کنسول با رنگ روشن برای خانه‌های کوچک انتخابی مناسب می‌باشد. در صورت شما می‌توانید رنگ آینه و میز کنسول از بین رنگ‌های روشن نظیر کرم، صدفی، سفید و … انتخاب نمایید.

آینه کنسول رنگ روشن

مدل آینه و کنسول چوبی

آینه و کنسول چوبی از انواع طرح‌های شیک و پرطرفدار به شمار می‌رود. برای ساخت این مدل آینه و میز کنسول از چوب قهوه‌ای و چوب سفید استفاده می‌شود.

چوب‌های قهوه‌ای دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و این رنگ چوب‌ها هرگز از مد نمی‌افتند. روی این نوع چوب‌ها می‌توان به‌راحتی منبت‌کاری‌های زیبایی را انجام داد.

چوب سفید و چوب‌هایی که دارای رنگ روشن هستند باعث می‌شوند تا ظرافت و زیبایی در طرح آینه و کنسول ایجاد شود. روی آینه و میز کنسول با رنگ سفید نیز می‌توان منبت‌کاری‌هایی را انجام داد.

آینه و کنسول چوبی را می‌توانید در قسمت‌های مختلف منزل نظیر پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و راهروی ورودی قرار دهید. راهروی بین اتاق‌ها نیز مکانی مناسب برای قرار دادن آینه و میز کنسول چوبی به شمار می‌رود.

مدل آینه و کنسول چوبی

بررسی کاربرد آینه و میز کنسول در پذیرایی و اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی منزل شما دارای متراژ بزرگی است می‌توانید آینه و میز کنسول بزرگی را در فضای این بخش از منزلتان قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید میز کنسول را به‌عنوان نقطه کانونی در فضای نشیمن و پذیرایی در نظر بگیرید سپس با توجه به این نقطه کانونی مبلمان را در فضای نشیمن یا پذیرایی بچینید.

در صورت تمایل می‌توانید آینه و میز کنسول را نزدیک میز پذیرایی قرار دهید. برای تزیین میز کنسول نیز می‌توانید از شمع، شمعدان، ظروف پذیرایی و … استفاده نمایید. شایان‌ذکر است که میز کنسول به‌تنهایی نقش بوفه، درآور و میز دکور را در فضای پذیرایی یا نشیمن ایفا می‌کند.

کاربرد آینه و میز کنسول در پذیرایی و اتاق نشیمن

بررسی کاربرد آینه و کنسول در فضای اتاق خواب و راهروی بین اتاق‌ها

از آینه کنسول به دلیل طراحی چشم‌نوازی که دارد می‌توان در قسمت‌های مختلف منزل استفاده کرد. اتاق خواب و راهرو‌های منزل مکانی مناسب برای قرار دادن میز کنسول می‌باشند.

در صورت تمایل شما می‌توانید به‌جای میز آرایش از میز کنسول در فضای اتاق‌خوابتان استفاده کنید. برخی از افراد نیز از میز کنسول در فضای اتاق خواب یا اتاق مطالعه به‌عنوان یک میز مطالعه لاکچری استفاده می‌کنند.میز کنسول کشو‌دار برای فضای اتاق خواب مناسب‌تر است زیرا از فضای کشو‌ها می‌توانید برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید.

چگونه می‌توان آینه و میز کنسول را با وسایل منزل ست کرد؟

این سؤال ممکن است در زمان خرید آینه و میز کنسول ذهن شما را درگیر کند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بهتر است شما در زمان انتخاب آینه و میز کنسول به سبک دکوراسیون منزلتان توجه داشته باشید. از میز کنسول کلاسیک و سلطنتی می‌توان در دکوراسیون‌های سنتی و سلطنتی استفاده کرد. آینه و کنسول جدید و فانتزی نیز برای استفاده در دکوراسیون‌های امروزی و ساده انتخابی مناسب به شمار می‌روند.

رنگ آینه کنسول را نیز بهتر است با توجه به رنگ سایر وسایل چوبی منزل انتخاب کنید. اگر تمایل دارید رنگ آینه و میز کنسول را به‌راحتی با رنگ سایر وسایل منزل ست کنید بهتر است رنگ آن را از بین رنگ‌های خنثی نظیر سفید، کرم، قهوه‌ای روشن و … انتخاب کنید.

آینه و کنسول جذاب

قیمت آینه و میز کنسول

آینه و کنسول‌ها در انواع قیمت‌های مختلف در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود آینه و کنسول ارزان قیمت یا گرانی را برای خرید انتخاب نمایید. موارد زیر روی قیمت آینه و میز کنسول تأثیرگذار هستند:

  1. جنس میز کنسول و قاب آینه
  2. کیفیت آینه و میز کنسول
  3. ابعاد و اندازه آینه و میز کنسول
  4. سبک طراحی
  5. رنگ و مدل آینه و میز کنسول
طرح زیبا آینه کنسول

سخن آخر:

قبل از خرید آینه و کنسول بهتر است میزان بودجه خود را در نظر بگیرید سپس با توجه به میزان بودجه‌تان اقدام به خرید آینه و میز کنسولی مناسب کنید. در زمان خرید این وسیله کاربردی بهتر است به جنس، سبک طراحی، رنگ و اندازه آینه و میز کنسول نیز توجه داشته باشید.

 

سوالات متداول:

میز کنسول چیست؟

کنسول در مبلمان ، نوعی میز است که کنار دیوار قرار می‌گیرد و معمولاً ثابت است. میز کنسول فقط در جلوی آن به پایه‌ها یا سایر تکیه‌گاه‌های تزئینی نیاز دارد. ازآنجایی‌که فقط از جلو یا کناره‌ها دیده می‌شود، بنابراین پشت آن بدون تزئین باقی ماند. سطح روی آن اغلب از سنگ مرمر پوشیده می‌شود کما اینکه این مورد سلیقه‌ای است. در قرن هفدهم در ایتالیا، آینه و کنسول یکی از جلوه‌های اصلی مبلمان محسوب می‌شد.

میز کنسول چیست

اندازه آینه روی میز کنسول چقدر باید باشد؟

آینه‌ای که روی میز کنسول قرار می‌گیرد باید نیم تا سه‌چهارم عرض میز باشد. ارتفاع آینه بهتر است 70 تا 110 سانتیمتر باشد. یک آینه پهن‌تر میز کنسول را به‌ظاهر کوچک نشان می‌دهد. یک آینه بلندتر از حالت عادلی، تعادل آینه و کنسول را به هم می‌زند و به سقف نزدیک می‌شود و این جالب به نظر نمی‌آید. لبه پایینی آینه باید حدود 15 سانتیمتر بالاتر از میز کنسول باشد.

میزهای کنسول باید در کجا قرار گیرند؟

شاید نتوان پاسخ درست و قانع‌کننده‌ای برای این سؤال ارائه کرد. اما به چند مورد از کاربردهای میز کنسول اشاره می‌کنیم. یکی از کاربردهای قدیمی برای میز کنسول در راهرو وردی خانه است. با قرار گرفتن در این روش، میز کنسول یک قطعه مهم مبلمان منزل شماست زیرا اولین چیزی است که هنگام ورود به خانه دیده می‌شود. در این حالت از وسایل تزئینی بر روی آن و یا آویزان کردن در بالای آن استفاده می‌شود.

همچنین اتاق پذیرایی یکی دیگر از کاربردهای میز کنسول است. در این مورد معمولاً آینه و کنسول باهم استفاده می‌شود تا دکوراسیون خود را کامل کنید. البته توجه کنید که کنسول و آینه با دکوراسیون موجود پذیرایی شما مطابقت داشته باشد. بعضی از افراد از میز کنسول در اتاق‌خواب نیز استفاده می‌کنند به‌شرط اینکه اتاق‌خواب بزرگی داشته باشید.

کنسول چیه؟

کنسول نوعی میزه که در کنار دیوار قرار میگیره و معمولاً هم ثابته و از کلمه فرانسوی consolide گرفته شده. میزهای کنسول فضایی را برای چراغ‌های رومیزی و نمایش وسائل تزئینی و آثار هنری فراهم می‌کنن، از میزهای کنسول در سالن‌، ورودی‌ خانه و یا در اتاق‌های نشیمن و غذاخوری استفاده می‌شود، و معمولا از این میز ها برای جاهایی ماننده آینه سرویس بهداشتی استفاده نمی‌شود. 

آینه کنسول یعنی چه؟

به آینه‌ای که روی میز کنسول قرار می‌گیره آینه کنسول میگن و به عقیده کارشناسان عرض اون آینه باید نیم تا سه‌چهارم عرض میز باشه و ارتفاع آینه از سطح کنسول نیز نباید از صد و ده سانتیمر بیشتر باشه.

 

  • نحوه نمایش محصول ها
آینه و کنسول مدل D90

آینه و کنسول مدل D90

مشخصات

  • ابعاد
    120x36x80 سانتی‌متر
  • وزن
    30 کیلوگرم
  • جنس بدنه
    MDF
  • جنس در
    MDF
  • امکانات ظاهری
    در
  • امکانات کنسول
    کابین
  • سایر توضیحات
    - آینه با ابعاد 90×90×3 سانتی‌متر - میز کنسول با ابعاد 120×36×80 سانتی‌متر - آینه دارای آویز برای نصب به دیوار - جنس طبقه داخلی از ملامینه - دارای دو طبقه - پایه فلز فورتیک آبکاری - قطر آینه: 76 سانتی‌متر - جنس درب، بدنه و صفحه رویی: MDF با روکش وکیوم PVC - دارای لولا آرام بند
4,270,000 3,714,900 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
کنسول کد 20223-s

کنسول کد 20223-s

مشخصات

  • ابعاد
    125x35x75 سانتی‌متر
  • وزن
    8 کیلوگرم
  • جنس بدنه
    فلز
  • جنس در
    MDF
  • سایر توضیحات
    تنوع رنگی مربوط به فریم فلزی می باشد و رنگ mdf ثابت است. جنس صفحه mdf روکشدار سفید است. رنگ بدنه الکترواستاتیک کوره ای است.
1,450,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
کنسول مهرو کد 19323

کنسول مهرو کد 19323

مشخصات

  • ابعاد
    100x30x80 سانتی‌متر
  • وزن
    18 کیلوگرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    102x32x82 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    18 گرم
  • جنس بدنه
    فلز
  • جنس در
    MDF
  • سایر توضیحات
    کنسول با رنگ کاری کوره ایی جنس صفحات از ام د اف تنوع رنگی برای بدنه فلزی میباشد و ام د اف ثابت است
1,580,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
دکمه بازگشت به بالا