سبک زندگی

استایل پاییزی خودتو با این 10 نکته بساز

دکوراتیو در دیجی کالا

بسته به محل زندگی‌تان، ممکن است پاییز سرد یا معتدلی را تجربه کنید اما در هر صورت باید از حالا به فکر استایل پاییزی خود باشید. پاییز فرصتی عالی برای خوش‌پوشی است و تنها با رعایت چند قانون ساده می‌توانید یک تیپ پاییزی بی‌نظیر بسازید. اگر می‌خواهید پاییز امسال تمام نگاه‌ها را روی استایل خودتان متمرکز کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. 

10 قانون فشن در مورد استایل پاییزی که باید بشناسید

خیلی از ما زمانی که تغییر فصل اتفاق می‌افتد، آمادگی ساختن استایل جدید را نداریم. اگر شما هم می‌خواهید با آمدن فصل پاییز، استایل پاییزی خود را براساس اصول دنیای فشن بسازید، ما در ادامه‌ی این مطلب به معرفی ایده‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند استایل خود را با تغییر فصول هماهنگ کنید. در کنار انتخاب یک استایل پاییزی مناسب باتوجه به سرد شدن هوا بهتر است بااصول مراقبت از پوست در فصل سرد آشنا شوید تا از پوست خود نیز در فصل های سرد سال مراقبت کنید.

چگونه در پاییز لباس بپوشیم؟

1_چگونه در پاییز لباس بپوشیم؟

لباس‌هایی که معمولاً در پاییز پوشیده می‌شوند شامل شلوارهای جین و مخملی، پیراهن‌های آستین بلند، ژاکت، چکمه و کت است. شلوار در پاییز به شلوارک یا دامن ترجیح داده می شود تا پاها را گرم نگه دارد زیرا ممکن است دما در بسیاری از نقاط کشور در این فصل به میزان قابل توجهی کاهش یابد. برخی از ساکنان مناطقی که هوای سرد پاییزی را تجربه می کنند برای گرم ماندن از دستکش، روسری، لباس زیر بلند و کلاه پشمی استفاده می کنند.

دمای سردتر که اغلب در پاییز دیده می شود، فرصتی را برای پوشیدن لباس های متنوعی که در دیگر زمان های سال خیلی گرم هستند، فراهم می کند. در فصل پاییز استفاده از شلوارهای بلند با جلوی صاف برای پوشاندن کامل پاها بسیارمحبوب هستند، مانند شلوارهای مخملی. چکمه ها نیز بسیار محبوب هستند، آنها به گرم نگه داشتن هر دو پا در پاییز و زمستان کمک می کنند، همچنین کلاه ها و روسری های پشمی گرمای بسیار خوبی ایجاد می کنند بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای استایل پاییزی هستند.

رنگ لباس مناسب برای استایل پاییزی 

2_رنگ لباس مناسب برای استایل پاییزی 

پاییز بهترین فصل برای اضافه کردن رنگ های تازه به کمد لباس شماست. گوناگونی آب و هوا، از باد گرفته تا بارانی و آفتابی، باعث تعویض لایه‌های مختلف لباس وبازی بین رنگ لباس ها در این فصل می‌شود.

فصل پاییز فقط برای استفاده ازرنگ های  زرد، نارنجی و قهوه ای نیست، گزینه های رنگارنگ زیادی وجود دارد که بیشتر به شما می آید و ایده های بهتری برای لباس به شما می دهد. بسیاری از رنگ ها در طبیعت  وجود دارد که می توانیم ببینیم و از آنها الگو بگیریم به عنوان مثال، استفاده از رنگ قرمزبرای استایل پاییزی گزینه‌ی مناسبی است، زیرا قرمز رنگ قدرتمندی است، بنابراین باید اجازه دهید در لباس شما بدرخشد. همچنین شما می‌توانید لباس‌های تک رنگ را امتحان کنید که در آن از سایه‌های همرنگ استفاده شده است، اگر این ترکیب خیلی روشن است، آن را با رنگ های خنثی مانند مشکی، خاکستری یا سرمه ای ست کنید.

3_یک لباس بیرونی خاص و کاربردی بخرید 

لباسی که از آن صحبت می‌کنیم می‌تواند کت جین، پیراهن فلانل چهارخانه، ژاکت کشمیر، بارانی یا یک کت چرم باشد. چنین لباسی درست مثل یک آچارفرانسه برای شما کار می‌کند و مهم‌ترین بخش از کمد پاییزی شما می‌شود. برای آسان شدن لباس پوشیدن به صورت لایه‌لایه، لباس رویی را انتخاب کنید که به‌اندازه‌ی کافی سبک و راحت باشد. کت پاییزی شما نباید به اندازه‌ی لباس‌های زمستانی گرم باشد. به ترندهای فشن توجه کنید و بهترین رنگ‌ها را برای این نوع از لباس در نظر بگیرید.

هنگام خرید این لباس‌های کاربردی، برای راحتی بیشتر در ساختن استایل پاییزی، از بین رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید یا خاکستری انتخاب کنید.

4_ خرید یک جفت بوت کاربردی 

زمانی که هوا سردتر می‌شود، کم‌کم به کفش‌های گرم‌تری نیاز پیدا می‌کنید. یادتان باشد که معمولا ساختن استایل پاییزی با بوت‌هایی که ساق کوتاه دارند راحت است. بوت‌های جیر به رنگ قهوه، عسلی یا سبز تیره هم به خوبی با حال‌وهوای فصل پاییز هماهنگی دارند.

5_از لباس‌های تابستانی کمک بگیرید

حتی در فصل پاییز هم می‌توانید از لباس‌های تابستانی خود استفاده کنید؛ به‌خصوص زمانی که استایل پاییزی خود را به‌صورت لایه‌لایه می‌سازید. به‌طور مثال، پوشیدن یک پیراهن تابستانی زیر یک بارانی بلند می‌تواند انتخاب خوبی برای سرمای پاییزی و حتی روزهای بارانی باشد.

بنابراین اگر به لباس پوشیدن لایه‌لایه که چندسالی است که بیشتر از همیشه ترند شده است علاقه دارید، لباس‌های تابستانی را در کمدتان نگه دارید.

لباس‌های تابستانی و زمستانی را ترکیب کنید

6_ترکیب لباس‌های تابستانی و زمستانی 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند هرچه زودتر لباس‌های زمستانی را به استایل خود وارد کنند، می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در کنار لباس‌های تابستانی، استایل پاییزی خود را تعدیل کنید. به طور مثال پوشیدن ژاکت بافت روی تاپ تابستانی، یک تیپ پاییزی پرطرفدار و رایج را برای خانم‌ها می‌سازد.

7_لباس‌های کتان بپوشید

پارچه‌های کتان همیشه از پرطرفدارترین‌ها در صنعت نساجی و فشن هستند. پارچه‌هایی مانند کتان و فلانل برای تابستان بیش از حد گرم هستند و برای سرمای زمستان هم زیاد مناسب به نظر نمی‌رسند. بنابراین پاییز زمان خوبی برای استفاده از این پارچه‌های کاربردی محسوب می‌شود.

به تنگ یا گشاد بودن مدل شلوار خود دقت کنید

8_به تنگ یا گشاد بودن مدل شلوار خود دقت کنید

یکی از اصولی که نباید به آن بی‌توجه باشید، این است که مدل شلوارها در میزان گرم شدن شما تاثیرگذار است. به‌طور مثال، شلوارهای دم‌پا یا گشاد که از پای شما فاصله دارند، برای هوای سرد چندان مناسب نیستند؛ زیرا هوای سرد بین پوست شما و شلوار حرکت می‌کند و می‌تواند باعث خشکی پوست شما شود. از سوی دیگر، شلوارهای جذب و اسکینی شما را گرم‌تر نگه می‌دارند.

با طرح و الگوی پارچه‌ها بازی کنید

9_با طرح و الگوی پارچه‌ها بازی کنید

فصل پاییز بهترین زمان برای بازی با طرح‌هایی مثل پلنگی، چهارخانه و سایر طرح‌های این چنینی است. زمانی که استایل پاییزی خودتان را به روش لایه‌لایه می‌سازید، می‌توانید هر طرح یا الگویی را برای یک لایه انتخاب کنید. وابسته به سلیقه‌ی شما، این طرح می‌تواند روی یک لایه خارجی و در معرض دید باشد یا یکی از داخلی‌ترین لایه‌ها. در هر صورت، انتخاب با شماست.

پیشنهاد ما این است که برای ایجاد تعادل در استایل پاییزی، پارچه‌های طرح‌دار را با پارچه‌های خنثی مانند جین یا چرم ترکیب کنید. به‌طور مثال، می‌توانید یک پیراهن گل‌دار را با بوت‌های چرم مشکی بپوشید و روی آن کت چرمی به تن کنید. کت‌های جین هم به‌خوبی روی لایه‌های طرح‌دار هماهنگ می‌شوند.

10_استفاده از زیورآلات

تا اینجا فقط در مورد لباس‌ها صحبت کردیم اما بخش مهمی از تیپ پاییزی شما را اکسسوری‌ها و زیورآلات می‌سازند. پیشنهاد ما این است که در فصل پاییز از اکسسوری‌های براق و شاین‌دار استفاده نکنید، چرا که این اکسسوری‌ها بیشتر مخصوص تابستان هستند. استفاده از زیورآلات ظریف انتخاب خوبی برای پاییز محسوب می‌شود.

چوب و سایر مواد طبیعی هم به‌خوبی با استایل پاییزی شما هماهنگ می‌شوند؛ به‌خصوص اگر در کنار سنگ‌های طبیعی زرد مانند کهربا قرار بگیرند. سنگ‌های سبز هم در قدم بعدی مناسب هستند.

سوالات متداول

رنگ لباس مناسب برای استایل پاییزی چیست؟

پاییز بهترین فصل برای اضافه کردن رنگ های تازه به کمد لباس شماست. گوناگونی آب و هوا، از باد گرفته تا بارانی و آفتابی، باعث تعویض لایه‌های مختلف لباس وبازی بین رنگ لباس ها در این فصل می‌شود. فصل پاییز فقط برای استفاده ازرنگ های  زرد، نارنجی و قهوه ای نیست.گزینه های رنگارنگ زیادی وجود دارد که بیشتر به شما می آید و ایده های بهتری برای لباس به شما می دهد.

ترکیب لباس مناسب درفصل پاییز چیست؟

1_ استفاده از بوت ها ونیم بوت ها در استایل پاییزی
2_ ترکیب لباس های گرم زمستانی با لباس های خنک و نازک تابستانی
3_ استفاده از لباس هایی از جنس کتان
4_ انتخاب طرح‌ها و الگوهایی مانند پلنگی، چهارخانه و طرح های این چنینی
5_ استفاده از ترکیب رنگ های پاییزی مانند قهوه‌ای و نارنجی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا