خانه و آشپزخانه

نکات خرید همزن برقی ارزان قیمت

دکوراتیو در دیجی کالا

 شاید به اعتقاد برخی‌ها همزن برقی از جمله محصولات غیر ضروری در آشپزخانه به‌نظر برسد. اما خرید همزن برقی ارزان ‌قیمت و باکیفیت می‌تواند در بسیاری از کارها همچون درست‌کردن کیک و شیرینی بسیار کارآمد باشد. در این مطلب می‌خواهیم موارد مربوط به یک خرید کارآمد را برای شما شرح دهیم.

چرا باید همزن برقی بخریم؟

همزن برقی می‌تواند در موارد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. به‌طور مثال می‌توان از آن برای تهیه کیک، بستنی، خمیر نان و … استفاده کرد. درواقع یکی از مراحل سخت در تهیه بسیاری از خوراکی‌ها هم‌زدن زیاد می‌باشد که با استفاده از یک همزن برقی دستی این مشکل حل می‌شود. نوع حرفه‌ای آنها برای کارهای حرفه‌ای کاربرد دارد و از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. در صورتی که برای مصارف عادی خود نیاز به همزن دارید می‌توانید از همزن برقی ارزان قیمت استفاده کنید.

بررسی کاربرد و انواع همزن های‌ برقی

امروزه همزن‌ها به دلیل بالابردن سرعت کار در روند آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مخصوصا افرادی که علاقه زیادی به درست کردن کیک و شیرینی دارند این وسیله بسیار برای آنها مهم است. اما همزن‌ها از چه انواعی تشکیل شده‌اند؟

همزن‌ دستی

همزن‌های دستی درواقع نسل اولیه همزن‌ها به‌شمار می‌روند. این همزن‌ها از ساختار بسیار ساده‌ای برخورداند. سرعت هم‌زدن مواد با همزن‌‎های دستی بسیار پایین‌تر از همزن‌های برقی می‌باشد. همچنین این نوع همزن‌ها در انواع مختلفی ساخته شده‌اند و کاربردهای آنها متفاوت است. انواع آنها شامل همزن‌های مسطح، همزن خمیر، همزن‌های دو در یک، همزن دندانه‌دار و همزن بالونی می‌باشد. همزن‌های مسطح و دو در یک برای درست‌کردن انواع سس کاربرد دارند. همزن خمیر برای هم‌زدن خمیر و همزن بالونی مخصوص هم‌زدن مواد کیک می‌باشد. همچنین از همزن دندانه‌دار برای هم‌زدن مواد مایع قابل استفاده می‌باشد.

همزن‌ برقی

همزن‌های برقی در حقیقت نسل جدیدی از همزن‌های دستی هستند. همزن‌های برقی انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در اینجا ما به بررسی دو نوع از آنها می‌پردازیم.

 

همزن‌‌های برقی معمولی

همزن برقی معمولی درواقع ساده‌ترین نوع از آنها می‌باشد. همزن‌های معمولی از دو بخش دسته و سر همزن تشکیل شده‌اند و در دو نوع تک‌ موتوره و دو موتوره تولید شده‌اند. همزن‌های معمولی را باید با دست خود هدایت کنید تا بتواند عملیات هم‌زدن را انجام دهد.

 

1. همزن‌‌های برقی معمولی-همزن برقی ارزان قیمت

 

همزن‌های برقی کاسه‌دار

پیشرفته‌ترین همزن‌های بازار، نوع همزن برقی کاسه‌دار می‌باشد. این همزن‌ها به پایه خود متصل هستند و دارای یک کاسه برای ریختن مواد می‎‌باشند. بعد از ریختن مواد و روشن کردن دستگاه، دستگاه خود شروع به هم‌زدن می‌کند و شما فقط برای روشن و خاموش کردن باید به سراغ آن بروید. نکته مهم آن است که حجم کاسه‌ها در همزن‌های کاسه‌دار متفاوت است. اگر نیاز به همزن برقی ارزان قیمت کاسه‌دار دارید می‌توانید نوع کوچک‌تر با امکانات کمتر آن را تهیه کنید.

در هنگام خرید همزن برقی ارزان قیمت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

توان همزن

توان هر دستگاه همزن نشان دهنده قدرت آن می‌باشد و همچنین ارتباط مستقیمی ‌با مصرف برق دارد. توان همزن برقی با واحد وات نشان داده می‌شود. همزن برقی هرچه توان بیشتری داشته باشد سرعت بیشتری در کارکرد خود خواهد داشت و ظرفیت بالاتری دارد. توان بیشتر دستگاه این امکان را می‌دهد تا دستگاه نسبت به فشارهای بالاتر قدرتمند ظاهر شود اما باید بدانید که توان بالاتر نشان از مصرف برق بیشتر است.

تعداد تیغه‌ها در همزن برقی ارزان قیمت

تیغه‌های همزن برقی انواع مختلفی دارند. انواع همزن برقی ارزان قیمت از تیغه‌های کمتری برخوردارند و فقط سری‌هایی که کاربرد بیشتری دارند را با خود به‌همراه دارند. اما به‌طور کلی تیغه‌های مختلفی برای همزن‌ها تعبیه شده است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

توانایی تنظیم سرعت

برای هم‌زدن مواد مختلف نیاز به سرعت متفاوتی در همزن دارید. ازاین‌رو هنگام خرید همزن برقی ارزان قیمت، دقت داشته باشید تا از تنظیمات سرعت متنوعی برخوردار باشد.

قسمت نگهداری سیم دستگاه

برخی از همزن‌های برقی قسمتی در پشت دستگاه دارند که برای نگهداری سیم آن استفاده می‌شود. بدین صورت که سیم دستگاه جمع شده و در آن قسمت قرار گرفته می‌شود. این امکان به ایجاد فضای کمتر و نگهداری بهتر از سیم کمک خواهد کرد.

جنس تیغه‌های همزن برقی

با توجه به اینکه تیغه‌های همزن برقی در تماس مستقیم با مواد خوراکی هستند، باید جنسی مقاوم و ضدزنگ داشته باشند. به طور معمول جنسی از استیل ضدزنگ، کروم یا پلاستیک دارند. اما به طور کلی جنس استیل و کروم بهتر، با دوام‌تر و بسیار باکیفیت از جنس پلاستیک می‌باشند.

وزن همزن

در همزن‌های بدون پایه وزن دستگاه بسیار مهم است. همزن‌های پایه‌دار اصولا به دلیل ساختاری که دارند دارای وزنی سنگین هستند. اما همزن‌های برقی دستی باید از وزن سبکی برخوردار باشند. زیرا هنگام هم‌زدن مواد چند دقیقه باید همزن را در دست نگه دارید و اگر سنگین باشد این امر برای شما مشکل خواهد بود.

قیمت دستگاه همزن برقی-همزن برقی ارزان قیمت

 

جنس کاسه همزن

انواع همزن‌ برقی کاسه‌دار، معمولا در قسمت کاسه جنسی از پلاستیک یا استیل دارند. کاسه‌هایی که از پلاستیک می‌باشند چون نرم‌تر هستند دوام پایین‌تری دارند. همچنین به مرور دچار خط‌وخش می‌شوند و علاوه بر از بین رفتن زیبایی دستگاه، مواد کاسه هم با مواد خوراکی قاطی می‌شود. ازاین‌رو اگر می‌خواهید همزن برقی کاسه‌دار بگیرید دقت داشته باشید تا کاسه آن از جنس استیل باشد.

قیمت دستگاه همزن برقی

قیمت همزن برقی‌های موجود در بازار با توجه به کاربردهای مختلف آن متفاوت می‌باشد. برای خرید همزن برقی ارزان قیمت باید بدانید که کدام یک از انواع مدل‌های آن برای شما کاربرد بیشتری دارد. هرکدام از همزن‌های برقی دارای ظرفیت، وسایل جانبی، کاربردها، قابلیت‌ها و برندهای مختلف است. درصورتی‌که می‌خواهید نوع ارزان قیمت آن را داشته باشید می‌توانید از یک برند با کیفیت با امکانات کمتری استفاده کنید. همزن برقی دیجی کالا از انواع قیمتی خوبی برخوردار است که کافی است به بررسی قیمت‌ آنها بپردازید.

کلام آخر

خرید همزن برقی ارزان قیمت دارای فاکتورهای متعددی است تا در هنگام خرید هم کیفیت و هم قیمت مناسب آن مدنظر باشد. ازاین‌رو با توجه به مواردی که ذکر شد بهتر است قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و از برند و باکیفیت بودن محصول انتخابی، اطمینان حاصل کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا