آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید بهترین بالم لب مخصوص هر فصل + معرفی بهترین مارک بالم لب

دکوراتیو در دیجی کالا

پوست لب نازک است و به‌سرعت خشک می‌شود. لب‌ها به‌شدت از گردوغبار، باد، سرما و نور خورشید رنج می‌برند. به همین دلیل، شروع به کنده شدن و ترک خوردن می‌کند. رژلب‌ها و براق‌کننده‌ها قادر به بازگرداندن نرمی به لب‌ها نیستند. چراکه  این لوازم‌آرایشی، تزئینی هستند و لب‌ها نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. بنابراین، هر خانمی باید بهترین بالم لب را انتخاب کرده و در کیف لوازم‌آرایشی خود داشته باشد.

چگونه بهترین بالم لب را انتخاب کنیم

بالم لب یک محصول آرایشی است که یک‌لایه محافظ روی لب ایجاد می‌کند. بالم لب مناسب، از خشکی لب،  از دست دادن رطوبت و اثرات منفی عوامل خارجی جلوگیری می‌کند. با توجه به ترکیبات غنی بالم لب، چنین محصولاتی مرطوب‌کننده، تغذیه‌کننده، ترمیم‌کننده ترک‌ها و تسکین سوزش لب می‌باشند. بهترین بالم لب برای خشکی لب موردنیاز هر خانمی است.

 


بیشتر بخوانید: 5 مرحله آرایش پوست صورت، از پرایمر تا هایلایت


چگونه بهترین بالم لب را انتخاب کنیم

همه خانم‌ها نمی‌دانند که بالم تفاوتی با رژ لب دارد، بنابراین خرید آن را ضروری نمی‌دانند. اما هر رژ لب، براق‌کننده‌ها و سایر محصولات مرتبط با لوازم‌آرایشی تزئینی حاوی رنگ و مواد مصنوعی هستند. آن‌ها برای مراقبت در نظر گرفته نشده‌اند، بنابراین اگر مشکلاتی برای لب شما ایجاد شود، کمکی نمی‌کنند. برعکس، آن‌ها می‌توانند باعث خشکی و تحریک شوند.

بهترین بالم لب چیست؟

بهترین بالم لب حاوی تعداد زیادی از اجزای مفید است. استفاده از بالم لب باهدف مرطوب کردن، محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش ، تغذیه لب و التیام آن می‌باشد. پس از استفاده از چنین ابزاری، لب‌ها درخشش طبیعی پیدا می‌کنند، احساس سفتی و لایه‌برداری از بین می‌رود. اما برای اینکه بالم واقعاً از لب‌ها مراقبت کند و وضعیت آن‌ها را بهبود ببخشید، باید آن را به‌درستی انتخاب کنید. چندین پارامتر وجود دارد که توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین بالم لب به آن‌ها توجه کنید.

ترکیبات بکار رفته در بالم لب

تولیدکنندگان مختلف ترکیبات متفاوتی را در بالم لب استفاده می‌کنند که دارای اجزای مختلفی هستند. اجزای اصلی که بهترین بالم لب باید داشته باشد به همراه خاصیت آن‌ها در زیر آمده است.

  • موم زنبور عسل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند.
  • روغن‌های گیاهی مرطوب‌کننده مانند روغن نارگیل و روغن دانه آفتابگردان و روغن کرچک، رطوبت لب را نگه می‌دارند.
  • وجود ویتامین‌ها پوست را تغذیه می‌کنند، متابولیسم و ​​فرآیندهای بازسازی را بهبود می‌بخشند.
  • عصاره‌های گیاهی التیام می‌بخشد، تسکین می‌دهد، لایه‌برداری کرده و التهاب را از بین می‌برد.
  • روغن اسکوالن مرطوب می‌کند، پیری را کاهش می‌دهد، در برابر دمای شدید و هوای خشک محافظت می‌کند.
  • پانتنول (نوعی ویتامین پوست) التیام می‌بخشد و التهاب را تسکین می‌دهد.
  • به جای طعم‌دهنده‌ها، از عصاره میوه ها، انواع توت‌ها و گیاهان استفاده می‌شود.
  • فیلترهای یو وی از هدر رفتن رطوبت در اثر اشعه ماوراءبنفش جلوگیری می‌کنند.

انتخاب بهترین بالم لب بر اساس فصل

هنگام انتخاب بهترین بالم لب، توجه داشته باشید که ترکیبات آن حاوی روغن‌های معدنی و سایر محصولات تصفیه‌شده، ژل‌های نفتی و گلیسیرین نباشد. همچنین نباید اسید سالیسیلیک، مواد نگه‌دارنده، عطروطعم‌دهنده در بالم لب وجود داشته باشد. بسیاری از این مواد برای لب‌های حساس و نازک مضر می‌باشند. در واقع اگر بدنبال یک بالم لب مناسب هستید بهتر است به سراغ بهترین بالم لب طبیعی و یا بهترین بالم لب گیاهی بروید.

بالم لب مای مدل Aloe Vera Nourishing

بالم لب مای مدل Aloe Vera Nourishing

مشخصات

    60,480 45,400 تومان
    مشاهده محصول در دیجی کالا

     

    انتخاب بهترین بالم لب بر اساس فصل

    انتخاب بهترین بالم لب مناسب با توجه به زمان و فصول مختلف سال تعیین می‌شود. در فصل‌های مختلف با تغییر دما و رطوبت هوای اطراف ما، بدن ممکن است با کمبود ویتامین مواجه شود. بنابراین، برای هر فصل مطلوب است که از بالم لب متفاوتی استفاده کنید.

    • در فصل زمستان، مواد مغذی چرب موردنیاز است. آن‌ها باید لایه‌ای روی لب ایجاد کنند که از یخ‌زدگی و ترک خوردن محافظت کند. خواص مرطوب‌کننده در فصل زمستان موردنیاز نیست. آن‌ها حتی مضر هم هستند، زیرا رطوبت در سرما یخ می‌زند. ترکیب بالم لب در زمستان باید مقدار زیادی ویتامین و روغن‌های مغذی داشته باشد که در قسمت قبل به آن اشاره شد.
    •  موارد ذکرشده درباره فصل زمستان، تقریباً برای فصل پاییز نیز صدق می‌کند.
    • در فصل تابستان وجود فیلترهای یو وی و رطوبت دهنده‌های شدید اهمیت بیشتری دارند. بالم لب‌های تابستانی بافت ظریف‌تری دارند و به‌راحتی جذب می‌شوند. مهم است که در ترکیب آن‌ها ملانین (رنگ‌دانه) وجود نداشته باشد، اما روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی وجودشان لازم است.
    • اگر برای فصل بهار بالم لب می‌خرید، باید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها هستند. در این زمان نیازی به اثر مرطوب‌کننده نیست و اثر ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی به محافظت در برابر سرما کمک‌کننده می‌باشد.
    بالم لب مای مدل ضد آفتاب

    بالم لب مای مدل ضد آفتاب

    60,480 59,800 تومان
    مشاهده محصول در دیجی کالا

    هدف استفاده از بهترین بالم لب

    به نظر می‌رسد هر خانمی باید چندین نوع بالم لب مختلف در کیف آرایشی خود داشته باشد. بسته به شرایط، بالم لب‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر لب‌ها بسیار خشک و ترک‌خورده هستند، دارویی با خاصیت نرم‌کنندگی و بهبود لازم است. بنابراین بالم لب باید حاوی روغن‌ها، عصاره‌های گیاهی و پانتنول (نوعی ویتامین پوست) باشد.

    برای هرروز بهتر است از محصولی با اثر محافظتی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. همچنین محصولاتی به‌اصطلاح 2 در 1 وجود دارد. این‌ها بالم لب‌هایی با خاصیت رنگی مانند رژ لب هستند. برخی از خانم‌ها به جای رژ لب یا براق لب از بالم لب استفاده می‌کنند.

    نوع و فرم انتشار بالم لب

    نوع و فرم انتشار بالم لب

    بالم لب‌ها در اشکال مختلف موجود هستند. بالم لب‌ ماتیکی، دردار، تیوپی، مدادی و پمپی از اصلی‌ترین فرم‌های انتشار بالم لب می‌باشند. آشناترین آن بالم لب ماتیکی است که شبیه رژ لب می‌باشد. این نوع برای همراه داشتن بسیار راحت است، زیرا در هر شرایطی به‌راحتی قابل‌استفاده است. محصولات جامد بالم لب نیز در شیشه‌های تخت موجود است. آن‌ها را باید با دست استفاده کنید که کمی کار را برای بعضی‌ها سخت می‌کند.

    سلیقه شخصی در استفاده از بالم لب

    راهنمای خرید بالم لب

    هنگام انتخاب بهترین بالم لب، باید به رنگ محصول، و در صورت وجود، به عطروطعم آن نیز توجه کنید. بسیاری از خانم‌ها بالم لب‌های بدون عطر را ترجیح می‌دهند، به‌خصوص اگر رژ لب روی آن زده شود. توصیه می‌شود که ترکیبات چاپ‌شده روی بالم لب را مطالعه کنید تا هیچ مؤلفه‌ای وجود نداشته باشد که باعث آلرژی شما شود.

    بالم لب مجیک مدل اواکادوو

    بالم لب مجیک مدل اواکادوو

    مشخصات

    • کشور مبدا برند
      چین
    • شماره مجوز
      LS838
    • ترکیبات
      دارای عصاره
    34,500 تومان
    مشاهده محصول در دیجی کالا

    سخن آخر

    پوست لطیف لب‌ها نیاز به مراقبت ویژه دارد و به همین دلیل باید با دقت و جدیت به انتخاب ابزاری خاص برای این امر پرداخت. انتخاب بهترین بالم لب یک‌لایه محافظ روی لب ایجاد می‌کند و از خشکی لب جلوگیری می‌کند. بالم لب به‌عنوان مرطوب‌کننده، تغذیه‌کننده، ترمیم‌کننده ترک‌ها و تسکین سوزش لب‌ها عمل می‌کند. پس در انتخاب بالم لب دقت کافی را داشته باشید. اگر شما هم در این خصوص تجربه خاصی دارید لطفاً در همین قسمت با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا