آرایشی و بهداشتی

گن لاغری چیست؟ + معرفی 7 نوع گن و خصوصيات آن

دکوراتیو در دیجی کالا

انواع گن لاغری به دلیل اینکه باعث تناسب اندام و خوش‌فرم شدن اندام می‌شود از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این نوع گن‌ها برای خانم‌ها و آقایان در رده سنی مختلف انتخابی مناسب و ایده‌آل به شمار می‌روند.

گن لاغری چیست و استفاده از آن دارای چه مزایایی است ؟

گن لاغری باعث می‌شود تا به راحتی و با سرعت زیادی به بدنتان فرم دهید و خوش اندام‌تر از همیشه به نظر برسید. استفاده از گن مخصوص لاغری دارای مزیت‌های بیشماری است که در ادامه این مطلب هر یک از این مزایا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گن مخصوص لاغری

بررسی مزایای استفاده از گن مخصوص لاغری

از مزیت‌های اصلی پوشیدن گن لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باریک‌تر نشان دادن انحنای کمر
  2. مقرون به صرفه
  3. رنگ گن لاغری اگر بدرستی انتخاب شود از قسمت زیرین لباس مجلسی و … رنگ گن قابل مشاهده نیست.
  4. افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  5. برخی از مدل‌های گن مخصوص لاغری علاوه بر اینکه به بدن فرم می‌دهند از استایل بدن نیز در حالت نشسته و ایستاده حمایت می‌کنند.
  6. اگر شما تمایل دارید در زمان انجام تمرین‌های ورزشی تعریق و قدرت بیشتری داشته باشید بهتر است از پوشیدن گن‌های ورزشی مخصوص لاغری غافل نشوید.

بررسی انواع گن لاغری

گن جزو لباس‌هایی است که با پوشیدن آن فرم اندام بدن صاف و تراشیده به نظر می‌رسد. گن مخصوص لاغری در انواع مدل‌های متنوع زیر موجود می باشد :

بررسی انواع گن لاغری

گن بازو :

اگر بازو‌های بزرگی دارید بهتر است از گن بازو در پوشش‌تان استفاده کنید. در برخی از مدل‌ها گن فقط قسمت بازو‌ها را پوشش می‌دهد ولی در برخی از مدل‌ها نیز گن بازو تا قسمت زیر سینه را به صورت کامل پوشش می دهد.

گن شورتی :

گن شورتی در انواع مدل‌ها و اندازه مختلف تولید می‌شود. گن شورتی بلند تا قسمت ران را پوشش می‌دهد. گن شورتی کوتاه نیز به صورت حلقه‌ای طراحی می‌شود.

گن لاغری شکم و پهلو :

از گن لاغری شکم و پهلو می‌توانید برای فشرده‌سازی چربی‌های دور کمر، شکم و پهلوها استفاده کنید. این نوع گن باعث تعریق زیاد در ناحیه شکم و پهلوها می‌شود. با پوشیدن گن شکم و پهلو قسمت کمر، پهلو‌ها و شکم شما خوش‌فرم‌تر به نظر می‌رسد.

این نوع گن را می‌توانید از زیر انواع لباس‌ها بپوشید همچنین در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانید از گن مخصوص لاغری شکم و پهلو استفاده نمایید.

گن مخصوص ران :

با پوشیدن این مدل گن لاغری پاهای شما خوش‌فرم و برجسته‌تر به نظر می‌رسند. با پوشیدن گن ران، به صورت روزمره درصد زیادی از چربی‌های زاید قسمت ران از بین می‌روند.

گن مخصوص نیم تنه و بالا تنه :

گن نیم تنه قسمت پهلو‌ها و شکم را پوشش می‌دهد. این نوع گن در انواع مدل‌های بند‌دار و بدون‌بند موجود می‌باشد. گن بالا‌ تنه نیز اطراف کمر و سینه ها را پوشش می‌دهد و از این نوع گن اغلب بعد از انجام عمل جراحی استفاده می‌شود.

گن غبغب و صورت :

این مدل گن لاغری مخصوص صورت، فک، چانه و غبغب می‌باشد و بعد از انجام عمل لیپوماتیک از آن استفاده می‌شود. اگر شما تمایل دارید غبغب‌تان را از بین ببرید بهتر است از این مدل گن استفاده نمایید.

گن تمام بدن :

این مدل گن از قسمت سینه تا پشت را پوشش می‌دهد. در برخی از مدل‌ها نیز گن شبیه به یک شلوارک تا قسمت بالای زانو‌ها را می‌پوشاند. گن لاغری تمام بدن در انواع رنگ‌های تیره و روشن موجود می‌باشد.

بهترین گن لاغری چیست

بهترین گن لاغری چیست ؟

بهترین گن لاغری باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  1. متناسب با سایز و فرم اندام شما باشد.
  2. گن مخصوص لاغری باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در برابر کشیدگی نیز مقاومت زیادی داشته باشد.
  3. مصرف کننده در زمان استفاده از گن مخصوص لاغری نباید احساس ناراحتی داشته باشد.
  4. جنس گن لاغری بهتر است نخی باشد و کش آن نیز ضد عرق و ضد حساسیت باشد.
  5. پارچه گن باید قابلیت جریان هوا را داشته باشد تا پوست بتواند در زمان پوشیدن گن تنفس کند.
  6. گن نباید فشار خیلی زیادی را به ناحیه شکم، اندام تحتانی و … وارد کند. وارد کردن فشار زیاد باعث ایجاد واریس در پاها می‌شود و در نتیجه وضعیت سلامتی شما به خطر می‌افتد.

گن لاغری زنانه چیست ؟

از گن لاغری زنانه می‌توان برای بر‌طرف کردن عوارض عمل‌های جراحی یا زایمان استفاده کرد. استفاده از گن‌های لاغری بعد از زایمان به خانم‌ها کمک می‌کند تا عوارض زایمان زودتر بهبود پیدا کنند.

گن مخصوص لاغری به صورت کشی ساخته می‌شود و دارای جنس‌های مختلف است. گن مخصوص لاغری همچنین دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشد به همین دلیل قابلیت فشار وارد کردن به شکم و پهلوها را دارد و باعث جمع شدن این نواحی بدن می‌شود.

انواع گن لاغری زنانه پرطرفدار و کاربردی عبارتند از :

  1. گن ساعت شنی
  2. گن مخصوص لاغری تاپی
  3. گن مخصوص لاغری بدون بند و کمری
  4. گن لاغری جلیقه ای یا رکابی و …

گن لاغری زنانه

گن لاغری مردانه چیست ؟

آقایان نیز می‌توانند مانند خانم‌ها برای خوش‌فرم‌تر به نظر رسیدن فرم اندام‌شان از گن لاغری مردانه استفاده کنند. گن‌های مردانه با جمع کردن پهلو، شکم، باسن و ران باعث می‌شوند تا فرم اندام بهتر به نظر برسد. از گن لاغری مردانه می‌توانید بعد از انجام عمل جراحی برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها استفاده کنید. مزیت‌های اصلی استفاده از گن مخصوص لاغری مردانه عبارتند از :

  1. فرم‌دهی به اندام
  2. مکمل قوی برای کاهش وزن
  3. افزایش اعتماد به نفس آقایان
  4. افزایش گرمای بدن
  5. کاهش چربی‌ها در نواحی شکم و دور شکم

گن مردانه لاغری

نحوه استفاده از گن‌های مخصوص لاغری

  1. این نوع گن را می‌توانید از زیر لباس‌هایتان بپوشید.
  2. بعد از پوشیدن گن باید آن را به خوبی سفت کنید.
  3. در صورتی که با پوشیدن گن مشکلی ندارید می‌توانید در طول روز از گن استفاده نمایید.
  4. بعد از هر بار استفاده از گن باید آن را به صورت کامل بشویید.
  5. بهتر است رنگ گن لاغری را از بین رنگ‌های تیره یا کرمی انتخاب کنید.
  6. اگر تمایل دارید از گن مخصوص لاغری برای کاهش وزن استفاده کنید بهتر است گن مخصوص لاغری دور کمری یا گن سراسری را برای پوشیدن انتخاب کنید. این نوع گن ابعاد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا چربی‌سوزی بیشتر انجام شود.
  7. اگر شما مشکلات گوارشی دارید بهتر است از گن استفاده نکنید.

گن ساعت شنی

نحوه شستن گن مخصوص لاغری

برای شست‌و‌شوی گن لاغری از ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید. گن مخصوص لاغری را می‌توانید به صورت دستی و به کمک آب ولرم یا آب سرد بشویید. برای شستن گن مخصوص لاغری بهتر است از مواد شوینده ملایم یا رقیق استفاده کنید.

برای خشک کردن انواع گن مخصوص لاغری هرگز آن را نچلانید. برای گرفتن آب گن می‌توانید آن را روی حوله ای تمیز پهن کنید سپس گن را در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

سوالات متداول:

آیا استفاده از گن لاغری مردانه و زنانه مفید است؟

این سؤال ممکن است در زمان خرید گن لاغری ذهن بیشتر افراد را درگیر کند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر شما در زمان استفاده از گن ورزش کنید و رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید بعد از گذشت چند ماه تغییرات اساسی در فرم اندامتان ایجاد می‌شود.

آیا می توانیم تمام روز از گن لاغری استفاده کنیم؟

مدت استفاده از گن های لاغری به برند آن بستگی دارد. برخی از برندها برای زمان های طولانی و برخی دیگر برای زمان های کمتر از چند ساعت ساخته شده اند. اما بطور کلی استفاده از گن لاغری برای مدت زمان خیلی طولانی توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا