خانه و آشپزخانه

معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

دکوراتیو در دیجی کالا

 

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر کدام است؟

کشور ایران یکی از کشورهای نیمه بیابانی و خشک محسوب می‌شود و به همین دلیل اکثر مناطق آن از آب‌وهوای گرم برخوردار می‌باشند. البته مناطق جنوبی کشور ازجمله مناطقی هستند که این آب‌وهوا در آن‌ها بیشتر جریان دارد. بخصوص وقتی فصل‌های گرم سال مثل بهار و تابستان از راه می‌رسند، شدت گرما بیشتر شده و این مسئله فقط با استفاده از کولر، قابل کنترل خواهد بود. حالا سؤال اینجاست که بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر کدام است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از انواع کولر که برای این مناطق، مناسب به نظر می‌رسد؛ کولر گازی پیستونی است. درواقع این دستگاه از کمپرسور پیستونی بهره برده و از سه کلاس مختلف یعنی T1، T2 و T3 تشکیل یافته است. کولرهای حاوی کلاس T2 و T3 مناطق گرمسیری را بهتر ساپورت می‌کنند.

چرا کولر گازی پیستونی؟

کولر گازی پیستونی یکی از کولرهای اسپلیت محسوب می‌شود. پس اگر این سؤال هم در ذهنتان شکل گرفته که بهترین نوع کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیر کدام است؟ باز هم در جواب این سؤال می‌توان اعلام داشت کولر گازی پیستونی، یکی از آپشن های مناسب برای این مناطق است. خوب است بدانید کولر گازی اسپلیت پیستونی به دلیل برخورداری از این ویژگی‌های بارز توانسته بیشترین رأی مثبت را به نام خود ثبت کند:

دارای فیلتر تصفیه هوا

برخی از کولرها مثل کولر پیستونی نه تنها فضای خنکی را تحویل شما می‌دهند، بلکه هوا را هم تصفیه نموده و آن را از هر آلاینده‌ای پاک می‌سازند.

توان سرمایشی بیشتر

بیهوده نیست که عنوان بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر را به کولر پیستونی نسبت داده‌اند، چراکه این دستگاه از توان سرمایشی بیشتری برخوردار بوده و قدرت بالاتری در خنک‌سازی فضا دارد. به همین دلیل در مناطق گرمسیری که گرما بیداد می‌کند، این کولر، بهترین راهکار برای مهار گرما خواهد بود.

پرتاب باد تا شعاع زیاد

این کولر گازی قادر است تا شعاع 15 متر را هم خنک کند. به‌عبارت‌دیگر دستگاه فوق، باد را تا شعاع زیادی پرتاب کرده و همه نقاط واقع در یک محیط را خنک می‌سازد.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کدام است؟

کولر گازی پنجره ای، انتخابی دیگر

علاوه بر کولر گازی اسپلیت پیستونی، محصول دیگری هم وجود دارد که می‌توان آن را رقیب این کولر دانست. کولر گازی پنجره ای هم در کنار کولر اسپلیت قرار گرفته و این محصول نیز ملقب به بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری گردیده است. حالا نمونه‌های جدیدی از این دستگاه به بازار عرضه‌شده‌اند که مصرف انرژی پایین‌تری دارند. مثل کولر پنجره ای روتاری که قدرت سرمایشی بالایی را از آن خود کرده است. پس اگر با این سؤال مواجه بودید که بهترین کولر گازی پنجره ای برای مناطق گرمسیر کدام است؟ حالا جواب خود را گرفته‌اید.

این محصول برای کسانی که به دنبال کولر گازی پنجره ای ارزان قیمت هستند، انتخاب ایده آلی است. قیمت آن نسبت به کولر اسپلیت، کمتر بوده و همین باعث شده تا عده‌ای از خریداران از آن استقبال کنند. البته به‌جز قیمت کولر، شاخصه‌های مثبت دیگری را هم می‌توان در این دستگاه یافت؛ مانند:

  • بازدهی بیشتر در دمای بالای 50 درجه بدلیل وجود کمپراسورهای قدرتمند
  • نصب راحت بدلیل عدم نیاز به لوله کشی های داخلی وبیرونی
  • هزینه نگهداری کمتر

بهترین کولر گازی

آشنایی با بهترین مارک ‌های کولر گازی

در این بخش می‌خواهیم تا به بررسی انواعی از بهترین مارک کولر گازی پرداخته و شما را با این محصولات آشنا نماییم. حالا دیگر پس از آشنایی با این مارک ها، متوجه خواهید شد که بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کدام است و درنتیجه راهتان برای انتخاب و خرید کولر گازی، هموارتر می‌گردد:

کولر گری

کولر گازی گری که به‌عنوان بهترین کولر گازی کم مصرف نیز شناخته‌شده، قادر است تا محیط‌هایی که درجه گرما و حرارت آن‌ها بیش از پنجاه درجه سانتی‌گراد است را به‌خوبی خنک نماید. بنابراین این مدل از سیستم خنک کننده می توان در سطح بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر قرار بگیرد، این محصول در ظرفیت‌های مختلف مثل کولر 18000 الی 36000 موجود بوده که بسته به وسعت فضا، قابل انتخاب است. کیفیت، همراه همیشگی محصولات گری بوده و کولرهای گری هم از این قاعده مستثنی نیستند. کمپانی گری سال‌هاست که محصولات خود را با افتخار به بازارهای جهانی ازجمله بازار کشورمان صادر می‌کند.

انواع کولر گازی مخصوص مناطق گرمسیر

کولر شارپ

کولر شارپ هم از دیگر محصولات برازنده‌ای است که ارزش انتخاب و خرید دارد. تجربه‌ای در حدود یک قرن که نصیب شرکت سازنده این محصول شده، کافی است تا به کیفیت محصولات آن اطمینان کنیم. حالا کولر شارپ با سطح کیفی عالی و برخورداری از استانداردهای بین‌المللی توانسته نیاز مصرف‌کنندگان را به‌خوبی تأمین سازد. این کولر در ظرفیت‌های 18000 الی 24000 موجود بوده و مناطق گرمسیری را به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین می توان گفت جزء ببهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر محسوب می شود.

کولر اجنرال

پاسخ دیگری که برای سؤال بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کدام است؟ می‌توان ارائه داد؛ این است که کولر اجنرال یکی دیگر از محصولات فوق‌العاده‌ای است که کیفیتش را بر همه اثبات نموده است. این کولر، مطابق با فناوری‌های روز دنیا ساخته‌شده است. همچنین کولر فوق در ظرفیت‌های 9000 الی 36000 موجود بوده و از عهده خنک کردن فضا به‌خوبی برمی‌آید. دستگاه موردنظر، مصرف انرژی پایینی هم داشته و با استفاده از آن می‌توانید هزینه انرژی را کنترل کنید.

خرید کولر گازی برای مناطق گرمسیری

برسی ویژگی های عمومی هنگام خرید کولر گازی

هنگام خرید بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر خوب است ویژگی های اضافی را که معمولاً در دسترس هستند و اینکه آنها چه سودی برای شما دارند را در نظر داشته باشید. این ویژگی های اضافی که در تمامی کولر های گازی مشترک هستند برای ساده کردن عملکرد واحد در نظر گرفته شده است و در برخی موارد می توانند کارایی کلی را نیز افزایش دهند.

  1. ترموستات
  2. سرعت فن قابل تنظیم
  3. ریموت
  4. تایمر قابل برنامه ریزی
  5. نوع فیلتر

جدیدترین کولرهای گازی

ترموستات کولر گازی:

ترموستات روی واحد چیزی است که به شما امکان می دهد خروجی خنک کننده را کنترل کنید. مدل‌های متوسط ​​تا بالاتر کولرهای گازی دارای یک ترموستات دیجیتالی هستند که هم دمای انتخاب شده و هم دمای واقعی را بازخوانی می‌کند. ترموستات های دیجیتال نشان داده اند که دقیق تر هستند و دمای ثابت تری را در اتاق حفظ می کنند، همچنین این ترموستات ها دارای یک ویژگی خاموش کننده خودکار نیز هستند که به طور خودکار دستگاه را برای حفظ دمای مورد نظر روشن و خاموش می کند.

سرعت فن قابل تنظیم:

تنظیم سرعت فن روی دستگاه بر سرعت خنک شدن فضای شما تأثیر می گذارد. به طور معمول، می توانید از بین دو سرعت فن (کم و زیاد) یا سه (کم، متوسط ​​و زیاد) سرعت فن را انتخاب کنید. این تنظیم همچنین بر میزان صدای ناشی از کولرهای گازی نیز تأثیر می گذارد. اگر از دستگاه در اتاق خواب استفاده می کنید، این ویژگی بسیارخوب است زیرا می توانید در شب و در زمان خواب سرعت فن را روی کم و بی صدا قرار دهید.

ریموت کولرگازی:

یک کنترل از راه دور به شما این امکان را می دهد به راحتی و بدون نیاز به استفاده از کنترل هایی که معمولاً در جلوی کولرها نصب می شوند، با دستگاه کار کنید. کنترل از راه دور استاندارد دارای نمایشگر دما است و به شما امکان می دهد دما و سرعت فن را از فاصله چند متری تنظیم کنید، برخی از سیستم های خنک کننده دارای یک نگهدارنده مغناطیسی هستند تا کنترل های سیستم در صورت عدم استفاده در آنجا قرار گیرد.

تایمر قابل برنامه ریزی:

یک تایمر به شما امکان می دهد زمان شروع یا توقف سیستم خنک کننده را تنظیم کنید که به مدیریت مصرف انرژی کمک می کند. تایمرها را می توان در فواصل یک ساعته تنظیم کرد و معمولاً تا 12 یا 24 ساعت افزایش می یابد. هنگامی که دستگاه خاموش است، تنظیم تایمر تعیین می کند که چه زمانی به طور خودکار روشن شود و اگر دستگاه روشن است، تنظیم تایمر نقطه خاموش شدن آن را مشخص می کند. اگر بدنبال بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر هستید حتما این ویژگی را درنظر بگیرید.

نوع فیلتر:

فیلتر استاندارد: رایج ترین نوع فیلتربرای کولر های گازی یک فیلتر پایه است و برای اطمینان از جریان هوا و فیلتراسیون مناسب باید به طور دوره ای تعویض شود.
فیلتر قابل شستشو: این فیلترها را می توان در خانه و به راحتی تمیز کرد تا مجبور به خرید جایگزین نشوید. آنها همچنین کاملاً بادوام هستند و می توانند بسیاری از شستشوها را تحمل کنند.

برسی ویژگی های عمومی هنگام خرید کولر گازی

سخن آخر

حالا محصولات زیادی تحت عنوان بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر در بازار کشورمان به فروش می‌رسند. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام محصول با کدام مارک و کیفیت نصیبتان گردد. اگر می‌خواهید انتخاب بهتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید، به‌جای توجه به قیمت، روی کیفیت محصول زوم کنید. شاید قیمت یک محصول با کیفیت، کمی برایتان سنگین به نظر برسد؛ اما حداقل خیالتان از این بابت راحت است که این کولر تا سال‌ها برایتان کارکرده و هزینه نگهداری و تعمیر کمتری دارد.

اما اگر یک محصول بی‌کیفیت را انتخاب کنید؛ باید همیشه دست به جیب شده و پول زیادی را بابت تعمیر و نگهداری آن پرداخت نمایید. پس عاقلانه‌تر و بهتر این است که از بین برندهای معتبر به دنبال خرید بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر باشید. هرچند تعداد این محصولات، بسیار زیاد است. اما در قسمت قبل به معرفی برخی از این برندها پرداختیم تا کمک کوچکی به شما در خرید کولر گازی کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا