خانه و آشپزخانه

بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز خانگی

دکوراتیو در دیجی کالا

دستگاه اسپرسوساز وسیله‌ای برای دم کردن قهوه در انواع مختلف می‌باشد. این دستگاه وظیفه دارد تا آب وارد شده درون دستگاه را به دمای جوش رسانده و آن را با ایجاد فشار از بین قهوه وارد شده به دستگاه عبور دهند تا قهوه‌ای بسیار غلیظ و البته محبوب تولید کنند؛ بنام اسپرسو.

دستگاه اسپرسوساز دارای انواع مختلفی است که هرکدام از ساختار و نوع متفاوتی بهره‌مند می‌باشد. در ادامه مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز و انواع آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه‌های اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفی دارند که هرکدام از قابلیت‌های متفاوتی برخوردارند و طرز استفاده متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

1-اسپرسوسازهای دستی

این دستگاه‌ها از نوع اولیه دستگاه‌های اسپرسوساز هستند. کار با این دستگاه نیاز به مهارت و تمرین زیادی دارد تا شخص بتواند اسپرسو و کف شیر را به‌خوبی درست کند. درصورتی‌که می‌خواهید از این اسپرسوساز استفاده کنید باید تمام مراحل آماده‌کردن اسپرسو مانند آسیاب کردن و فشرده کردن قهوه، تولید کف شیر و … را نظارت کنید و در نهایت از قهوه خود لذت ببرید.

2-دستگاه‌های نیمه اتوماتیک

درصورتی‌که تمایل دارید تا از لذت تهیه اسپرسو به دست خودتان بهره‌مند شوید و درعین‌حال فقط بعضی از کارها را انجام دهید، می‌توانید از یک دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک استفاده کنید. با استفاده از دستگاه نیمه اتومات، قهوه را برای قراردادن درون فیلتر دستگاه انتخاب می‌کنید. همچنین مقدار آب موردنیاز و شروع و پایان کار دستگاه را می‌توانید کنترل کنید. در نهایت اسپرسو دلخواه خود را تحویل بگیرید. اگر برای مصارف خانگی نیاز به دستگاه اسپرسوساز دارید باید بدانید که بیشتر آنها نیمه اتوماتیک هستند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا مراحل تولید اسپرسو دلخواه خود را نظارت کنید.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

3-دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک

دستگاه‌های اسپرسو تمام اتوماتیک بدون دخالت شخص، اسپرسو موردنظر را تولید می‌کند. در این دستگاه‌ها، فقط کافی است تا با تنظیم کردن دستگاه برای انتخاب میزان قهوه و کف شیر اسپرسو دلخواه را به دست آورید. تهیه دستگاه تمام اتوماتیک به شما این امکان را می‌دهد تا درصورتی‌که وقت یا مهارت موردنیاز برای تولید اسپرسو را نداشته باشید بتوانید به‌راحتی اسپرسو باکیفیتی داشته باشید. البته میزان کیفیت اسپرسو با دستگاه‌های دستی و نیمه اتوماتیک، مقداری از دستگاه تمام اتوماتیک بیشتر است اما برای کسانی که شرایط متفاوتی دارند بسیار مناسب است.

4-اسپرسوساز قابل‌حمل

دستگاه‌های تولید اسپرسو کوچک و قابل‌حملی هم وجود دارند که برای کسانی که نیاز به دستگاه‌های بسیار کوچک و جمع‌وجور دارند بسیار مناسب است. این دستگاه‌ها، اغلب نیاز به برق ندارند و می‌توان گفت باتوجه‌به جمع‌وجور بودن آن، کیفیت اسپرسو تولیدی هم به‌پای دستگاه‌های دیگر نمی‌رسد اما قابل‌قبول است.

5-دستگاه اسپرسوساز حرفه‌ای

دستگاه‌های اسپرسوساز حرفه‌ای، برای استفاده در کافی‌شاپ‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانند عملکرد بهتر با سرعت بهتری ارائه دهند. البته اگر برای مصارف خانگی نیاز به دستگاه اسپرسوساز دارید، این دستگاه اصلاً به شما پیشنهاد داده نمی‌شود. ازاین‌رو که دستگاه‌های حرفه‌ای برای تولید حجم بالای اسپرسو می‌باشند و از قیمت بالایی هم برخوردار هستند.

ویژگی‌های بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز

هرکدام از دستگاه‌های اسپرسوساز از ویژگی‌های خاص خود برخوردار می‌باشند و قابلیت‌های متفاوتی دارند. در ادامه می‌خواهیم با ویژگی‌های بهترین دستگاه اسپرسوساز آشنا شویم.

قطعات بکار رفته در ساخت دستگاه

برای اینکه بهترین دستگاه اسپرسوساز را بشناسید، ابتدا باید به قطعات به‌کاررفته در آن دستگاه توجه کنید. هرچه قیمت دستگاه اسپرسوساز پایین‌تر باشد، یا از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و یا کارایی کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد. برخی از دستگاه‌ها از قطعات پلاستیکی ساخته می‌شوند که به‌تبع نسبت به قطعات فلزی نتیجه دهی و عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. اما نسبت به کارایی بعضاً به‌صرفه هستند.

دم کردن اسپرسو

دم کردن اسپرسو

درصورتی‌که دستگاه موردنظر از متریال خوبی برخوردار نباشد، نسبت به تولید و تحمل گرما و فشار از دوام کمتری برخوردار است که باعث می‌شود تا روی کیفیت قهوه تأثیر بگذارد.

اهرم‌های دستگاه

بهترین دستگاه اسپرسوساز باید نازل‌های آن قابل‌استفاده و شست‌وشو باشند، در مقابل حرارت مقاوم باشند و دستگاه طوری طراحی شده باشد تا از شکستن نازل‌ها جلوگیری شود.

انعطاف‌پذیری

بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز باید این قابلیت را داشته باشد تا موارد متعددی را بتوان با استفاده از تنظیم دستگاه، برای عملکرد بهتر انجام داد. بدین صورت که اسپرسوساز دارای تنظیمات منعطفی برای تغییرات دستگاه و دادن اطلاعات لازم داشته باشد.

بررسی ویژگی‌های جانبی دستگاه اسپرسوساز هنگام خرید

دستگاه‌های اسپرسوساز از قابلیت‌های متفاوتی برخوردار هستند و کارایی متفاوتی دارند. هنگام خرید ابتدا باید ببینید که کدام قابلیت‌ها موردنیاز شما است و سپس انتخاب کنید. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تولید کف شیر، تولید کاپوچینو، تولید قهوه‌های دیگر و … اشاره کرد. وجود صفحه گرم‌کن فنجان یکی از ویژگی‌های اسپرسوسازهای جدید است که بسیار هم کاربردی می‌باشد.

انتخاب بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز از مارک‌های بسیاری تولید شده است و انواع بسیار زیادی دارد که ممکن است هنگام خرید کمی گیج‌کننده باشد. برای خرید بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز، ابتدا باید مارک‌های اصلی و البته اصل را بشناسید. زیرا دستگاه‌های بسیاری وجود دارند که مشابه مارک‌های اصلی تولید شده‌اند اما در واقع تقلبی‌اند!

بنابراین هنگام خرید باید دقت زیادی داشته باشید. از جمله بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز می‌توان به دلونگی، نوا، نسپرسو، مباشی و … اشاره کرد.

قیمت بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز

قطعا برای خرید اسپرسوساز، به دنبال بهترین دستگاهی هستید که از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار باشد. باتوجه‌به تغییر روزانه قیمت‌ها و تفاوت بی شمار اسپرسوسازها، نمی‌توان قیمت دقیقی از آنها ارائه داد اما بطور معمول قیمتی بین 1 میلیون تا 10 میلیون تومان را دارا می‌باشند. البته قیمت‌های بالاتری هم وجود دارد که به سطح حرفه‌ای بودن دستگاه بستگی دارد. عواملی همچون مارک اسپرسوساز، قابلیت‌های آن و نوع اسپرسوساز موردنظر در قیمت تاثیر بسیاری دارد.

دستگاه اسپرسوساز

بهترین اسپرسو ساز خانگی

تنوع مدلهای دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی بسیار بالاست و به همین دلیل بهتر است به تعداد بشتری از مدل‌ها دسترسی داشته باشید که بتوانید به راحتی با یکدیگر مقایسه کنید. در اینجا ما تعدادی از بهترین اسپرسو سازهای موجود در بازار را برای شما آورده‌ایم تا به راحتی با یکدیگر مقایسه و انتخاب کنید.

سخن آخر

بطور کلی هنگام خرید بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز باکیفیت، باید ابتدا به بودجه مد نظر خود توجه کنید و سپس نسبت به آن به دنبال بهترین دستگاه موجود در بازار باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا