خانه و آشپزخانه

بررسی بهترین کولر گازی

دکوراتیو در دیجی کالا

یکی از دغدغه‌های ما انسان‌ها در هنگام خرید، انتخاب بهترین گزینه ممکن است که با شرایط اقتصادی‌مان همخوانی داشته باشد و از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد. موقع خرید وسیله مهمی مثل بهترین کولر گازی لازم است وسواس بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم بهترین مدل موجود در بازار را پیدا کنیم.

بررسی بهترین کولر گازی

برای انتخاب بهترین کولر گازی، در ابتدا باید انواع مختلف آن ازلحاظ موتور و کمپرسور، میزان مصرف انرژی و ظرفیت کولر را مورد بررسی قرار دهیم. آنگاه با توجه به منطقه آب‌وهوایی که در آن زندگی می‌کنیم، اقدام به خرید نماییم.

کمپرسور یا موتور، یکی از اصلی‌ترین اجزای کولر به‌حساب می‌آید که وظیفه آن گردش گاز در مدار کولر می‌باشد. پس آشنایی نسبی با انواع موتور کولر، برای افراد علاقه‌مند به مسائل فنی خالی از لطف نیست و مهم‌تر از آن، در انتخاب کولر مناسب کمک شایانی می‌کند. پس در ادامه توضیح مختصری در مورد انواع موتور و برخی از مزایا و معایب آن‌ها ارائه می‌دهیم.

انواع موتور کولر گازی

  1. کولر گازی پیستونی
  2. کولر گازی پنجره ای
  3. کولر گازی روتاری

در قسمت بعد به مزایا و معایب هر یک از کولر گازی‌های اشاره شده می‌پردازیم

مزایای کولر گازی پیستونی

کولر گازی اسپیلیت پیستونی، یکی از بهترین کولرهای گازی موجود در بازار است و در دسته کولرهای پرقدرت قرار می‌گیرد که با مشخصه‌های زیر توانسته سهم زیادی از بازار رقابت را نصیب خود کند:

  1. این مدل به خاطر وجود فیلترهای تصفیه هوا در ساختار آن، علاوه بر خنک کردن، هوا را از هرگونه آلاینده‌ای پاک‌کرده و هوای تصفیه‌شده در خدمت ریه‌های شما قرار می‌دهد.
  2. توان سرمایشی و قدرت خنک‌کنندگی بالای این مدل، آن را جزء محبوب‌ترین و بهترین کولرهای موجود در بازار قرار می‌دهد.
  3. شاید باورش سخت باشد، ولی پرتاب باد این مدل از کولر حدود 15 متر است به عبارت ساده‌تر، باد تا شعاع زیادی پرتاب‌شده و فضای بیشتری از محیط را خنک می‌کند.

معایب کولر گازی پیستونی

  1. ابعاد بزرگ
  2. لرزش زیاد

مزایا و معایب کولرگازی پنجره ای

مزایای کولر گازی پنجره ای

  1. قیمت مناسب نسبت به مدل‌های دیگر
  2. جمع‌وجور بودن و قرار گرفتن در یک فضای کوچک
  3. بازدهی بالا
  4. پرتاب باد قوی تا شعاع 10 متری
  5. هزینه پایین سرویس و نگهداری
  6. نصب آسان به دلیل یکپارچه بودن دستگاه

معایب کولر گازی پنجره ای

  1. عدم کاربرد فقط به‌صورت سرمایش
  2. وزن زیاد دستگاه
  3. عدم تنظیم دقیق دما در محیط

مزایای کولر گازی روتاری

کولر روتاری جز کولرهای اسپیلیت می‌باشد. با توجه به مزایایی که دارد موردتوجه بسیاری از خریداران می‌باشد. می‌توان آن را در زمره بهترین کولر گازی قرار داد. برخی از ویژگی‌های آن عبارت‌اند از:

  1. راندمان بسیار بالا یکی از مشخصه‌های بارز این مدل است. به علت مصرف پایین برق جزء کولرهای محبوب و دوست داشتنی می‌باشد.
  2. طراحی بسیار ساده موتور این مدل باعث شده که تعمیر آن‌ها هزینه و زمان کمتری نسبت به بقیه مدل‌ها داشته باشد.
  3. به علت پایین بودن تعداد قطعات متحرک در کمپرسور، بسیار بی‌سروصدا و کم لرزش است

معایب کولر گازی روتاری

  1. پایین رفتن راندمان کار دستگاه در محیط‌های آلوده
  2. هزینه بالای نگهداری

میزان مصرف انرژی

کولر گازی در باب مصرف برق و انرژی به سه مقوله T1,T2,T3  تقسیم می‌شود. کولرهای گازی با مشخصه T2,T3  برای مناطق خشک و گرمسیری و کولرهای گازی با مشخصه  T1 برای مناطق معتدل مناسب می‌باشند.

ظرفیت کولر گازی

ظرفیت کولر گازی برحسب متراژ، با واحد BTU  اندازه‌گیری می‌شود.BTU  واحد اندازه‌گیری تغییر دما می‌باشد. به‌طورکلی میزان قدرت خنک‌کنندگی کولر، به مساحت فضای نصب کولر وابسته است.BTU  بالاتر نشان‌دهنده قدرت سرمادهی بالای کولر است. پس برای خرید بهترین کولر گازی باید به این مقیاس توجه خاصی کرد.

انتخاب کولر بر اساس متراژ محیط

ظرفیت کولر گازی (BTU) متراژ مناسب محیط
9000 12 تا 20 مترمربع
12000 20 تا 30 مترمربع
18000 30 تا 45 مترمربع
24000 45 تا 60 مترمربع
30000 60 تا 75 مترمربع
36000 75 تا 90 مترمربع
48000 90 تا 120 مترمربع

با توجه به نکاتی که گفته شد، اگر ظرفیت کولر گازی با توجه به استاندارد مساحت درست انتخاب شود، کمپرسور کولر بعد از خنک کردن محیط خاموش می‌شود. ولی اگر ظرفیت کولر نسبت به متراژ کمتر یا بیشتر باشد، در عملکرد کولر اختلال ایجاد خواهد شد. اگر ظرفیت کولر کم باشد (BTU  کم برای فضای بزرگ)، کمپرسور همواره کار خواهد کرد و این امر در درازمدت، موجب آسیب دیدن کمپرسور می‌شود. اگر ظرفیت کولر برحسب متراژ برای فضا زیاد باشد تا حدودی هزینه برق مصرفی کولر بیشتر خواهد شد. پس یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید کولر، توجه به مختصات BTU  می‌باشد.

بهترین کولرگازی برای مناطق مختلف ایران

مناطق مختلف آب‌وهوایی ایران و دغدغه خرید بهترین کولر گازی

اگر بخواهیم به‌طور ساده و مختصر آب‌وهوای کشورمان را تقسیم‌بندی کنیم، با سه مدل اقلیم آب‌وهوایی روبرو هستیم:

  1. مناطق معتدل
  2. مناطق گرمسیر
  3. مناطق گرم و خشک

با توجه به شناختی که از انواع موتور کولر گازی، مزایا و معایب، ظرفیت کولر گازی و میزان مصرف انرژی آن‌ها پیدا کردیم، انتخاب بهترین کولر گازی با توجه به مناطق مختلف آب‌وهوایی کار ساده‌ای به نظر می‌آید.

بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل و خوش آب‌وهوای ایران

اگر در مناطق معتدل ایران زندگی می‌کنید، بهترین گزینه برای خرید کولر، کولر گازی روتاری با تیپ T1 می‌باشد. برخی از برندهای معتبر و معروف موجود در بازار که مناسب مناطق معتدل کشورمان است را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم: (ایران رادیاتور، سامسونگ، اسنوا، ال جی)

کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از قدیمی‌ترین برندهای شناخته‌شده در کشورمان است که با تولید و ارائه لوازم گرمایش و سرمایش نقش بسزایی در تأمین خواسته‌های مشتریان دارا می‌باشد. کولرهای گازی این برند نام‌آشنا، با ظرفیت 9000 و 30000 به‌عنوان یک کولر گازی خوب برای مناطق معتدل قابل‌ارائه می‌باشد.

کولر گازی سامسونگ

یکی از محصولات شرکت سامسونگ کولرهای گازی و اسپیلت های بسیار توانمند می‌باشد. این شرکت با بهره‌گیری از بهترین فناوری‌های روز دنیا، توانسته گوی سبقت را از رقبا برباید و بهترین کولر گازی موجود در بازار لقب بگیرد. استفاده از سیستم فیلتراسیون هوشمند، به همراه خنک‌کنندگی قوی، با ظاهری بسیار زیبا و به‌روز از ویژگی‌های این برند می‌باشد که خریداران زیادی را به سمت خرید آن جذب کرده است.

کولر گازی اسنوا

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل یکی از محصولات شرکت اسنوا در خانه و آشپزخانه او یافت نشود. برندی قابل‌اعتماد که اقدام به تولید کولر گازی در ظرفیت‌های 9000 و 48000 باکیفیت قابل‌رقابت در بازار جهانی کرده است.

کولر گازی ال جی

کیفیت بی‌نظیر محصولات ال جی از دیرباز زبانزد همه خریداران بوده است، کیفیت بالا از مشخصه‌های بارز محصولات ال جی است که این خصیصه در کولرهای گازی تولید این شرکت نیز به چشم می‌خورد.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر ایران

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر ایران

کولر گازی گری:

شرکت گری یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در بازار جهانی است. کولرهای گازی ساخت این شرکت به‌عنوان

کولرهای گازی کم‌مصرف شناخته می‌شوند. این کولر در ظرفیت‌های 36000،30000،24000،18000 در بازار موجود است و قابل‌استفاده در محیط‌هایی با دمای بالاتر از 50 درجه می‌باشد. ازجمله نقاط قوت این کولر گازی می‌توان به وجود اینورترهای پیشرفته و طراحی بدنه به شکلی که مانع از زنگ‌زدگی و خوردگی شود، اشاره کرد.

کولر گازی اجنرال:

شرکت اجنرال، نقش مهمی در تولید و پخش تجهیزات صنایع برودتی دارد و در کنار کولرهای گازی شرکت گری

نقش بهترین کولر گازی با بازدهی انرژی بالا و سرمایش مفرح را بازی می‌کند. طول عمر بالا و عملکرد قدرتمند

کمپرسور این مدل از ویژگی‌های خاص آن می‌باشد.

کولر گازی شارپ:

و یکی دیگر از پیشنهادات ما برای بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر کولر شارپ می‌باشد. می‌توان به جرات

گفت که کولر گازی شارپ، یک کولر بسیار عالی و بی‌سروصدا باقدرت خنک‌کنندگی بالا می‌باشد و با رده

مصرف انرژی گرید A خرید آن ازنظر اقتصادی و صرفه‌جویی در انرژی مقرون‌به‌صرفه است.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرم و خشک در ایران:

کولر گازی تراست:

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده کولر گازی را نام ببریم می‌توانیم به شرکت تراست اشاره‌کنیم. تنوع در طراحی و قدرت بالای کمپرسور آن را در زمره بهترین کولر گازی قرار داده است. وجود فیلتر مناسب تصفیه هوا و مصرف پایین انرژی از ویژگی‌های دیگر این مدل می‌باشد.

کولر گازی میتسوبیشی:

میتسوبیشی یک شرکت ژاپنی بوده که در کشورهای بسیاری نمایندگی فعال دارد و محصولات این کشور جزء بهترین‌ها و بادوام‌ترین لوازم‌خانگی به‌حساب می‌آیند. کولرهای گازی این برند، با برندهایی مثل اجنرال و ال جی در رقابت هستند. مصرف بهینه انرژی، ظرفیت‌های مختلف و عملکرد سرمایش و گرمایش قوی جزء لاینفک کولر گازی میتسوبیشی می‌باشد.

کولر گازی میتسوبیشی

سخن آخر:

برندها و محصولات زیادی با عنوان بهترین کولر گازی در بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله سعی کردیم با معرفی برندهای معتبر و اطلاعات مختصری در رابطه با ظرفیت‌های کولر گازی، انواع موتور و اقلیم آب‌وهوایی به شما در انتخاب و خرید بهترین مدل کمک کنیم تا با خیالی آسوده مدلی را خریداری نمایید که کمترین استهلاک و هزینه تعمیر و نگهداری را برای شما داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا