سبک زندگی

آینه دکوراتیو چیست و دارای چه کاربردهایی است ؟

دکوراتیو در دیجی کالا

آینه دکوراتیو از انواع اشیاء تزیینی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیداکرده است. از این طرح آینه می‌توان برای زیبا‌سازی قسمت‌های مختلف منزل یا محیط ‌کار استفاده کرد.

بررسی ویژگی‌ها و کاربرد آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو در انواع مدل‌ها و ابعاد مختلف طراحی می‌شود. در زمان خرید این طرح آینه بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید. همچنین بهتر است با ویژگی‌ها و کاربرد مختلف این نوع آینه آشنا شوید تا بتوانید انتخابی ایده آل داشته باشید.

بررسی ویژگی‌ها و کاربرد آینه دکوراتیو

بررسی انواع مدل آینه تزیینی

آینه دکوراتیو در انواع طرح‌های متنوع ساخته می‌شود به همین دلیل این نوع آینه از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. انواع طرح‌های آینه تزیینی عبارت‌اند از:

  1. آینه تزیینی گرد
  2. آینه دکوراتیو طرح کلاسیک و مدرن
  3. آینه قدی
  4. آینه تراش‌دار با طرح لوزی و مربع
  5. آینه تراش‌دار با طرح مستطیل
  6. آینه پازلی یا آینه جورچین و …

راهنمای خرید آینه دکوراتیو

در زمان خرید آینه دکوراتیو بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید آینه‌ای با طرح، رنگ و اندازه مناسبی را خریداری نمایید.

راهنمای خرید آینه دکوراتیو

کیفیت شیشه:

برای ساخت آینه دکوراتیو همانند آینه سرویس بهداشتی که اهیمت زیادی دارند، باید از شیشه با بهترین کیفیت استفاده شود. شیشه‌های بدون کیفیت باعث می‌شوند تا آینه کاربردی به نظر نرسد همچنین تصویر منعکس‌شده در آینه‌ها با شیشه بی‌کیفیت دارای وضوح نامطلوبی است.

ضخامت آینه:

برای انتخاب ضخامت آینه بهتر است به ابعاد محل نصب آینه توجه داشته باشید.

جنس قسمت پشتی آینه:

اگر برای ساخت قسمت پشت آینه از مواد باکیفیت استفاده شود بازتاب تصویر نیز بهتر خواهد شد. بنابراین بهتر است شما آینه‌ای را برای خرید انتخاب نمایید که در طراحی قسمت پشت آن از مواد مناسب و ضخیم استفاده‌شده باشد.

 تناسب با دکوراسیون داخلی:

مدل آینه دکوراتیو را بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون منزل‌تان انتخاب نمایید. آینه تزیینی با طرح کلاسیک برای دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی انتخابی مناسب می‌باشد. برای دکوراسیون‌های مدرن و ساده نیز می‌توانید از آینه با طرح مدرن یا فانتزی استفاده کنید. آینه‌های فانتزی دکوراتیو زیبایی و جذابیت بی‌نظیری و این طرح آینه‌ها برای استفاده افراد با سلیقه خاص انتخابی مناسب به شمار می‌روند.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر مدل و سبک آینه تزیینی با سبک دکوراسیون منزل مطابقت نداشته باشد بعد از نصب آینه روی دیوار ممکن است دکوراسیون داخلی نامطلوب به نظر برسد.

اندازه آینه:

اندازه آینه را بهتر است به‌گونه‌ای انتخاب نمایید که متناسب با فضا باشد. افقی یا عمودی نصب کردن آینه دکوراتیو نیز روی زیبایی بصری فضا تأثیر زیادی دارد. از قرار دادن آینه‌های خیلی بزرگ در فضای کوچک خودداری نمایید. برای فضا‌های بزرگ نیز می‌توانید آینه ها با ابعاد بزرگ یا متوسط را برای خرید انتخاب کنید.

مزایای استفاده از آینه تزیینی در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از آینه تزیینی در دکوراسیون داخلی

آینه دکوراتیو به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد موردتوجه اغلب افراد قرارگرفته است. برخی از مزایای این طرح آینه عبارت‌اند از:

  1. آینه‌های دکوراتیو دارای قیمت مناسبی هستند به همین دلیل بهتر است از آینه دکوراتیو برای تزیین دکوراسیون منزل یا محل کار‌تان استفاده کنید.
  2. این طرح آینه‌ها در انواع رنگ‌های متنوع موجود هستند و با هر سلیقه‌ای سازگاری و مطابقت دارند.
  3. در فضای منزل کوچک بهتر است از آینه دکوراتیو استفاده نمایید تا فضا بزرگ و دل‌نشین‌تر به نظر برسد.
  4. آینه‌های تزیینی نور را به‌صورت طبیعی و مصنوعی انعکاس می‌دهند به همین دلیل باعث می‌شوند تا فضای منزل روشن‌تر به نظر برسد.
بررسی کاربرد آینه دکوراتیو

بررسی کاربرد آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو به دلیل اینکه در انواع طرح و اندازه‌های متفاوت طراحی می‌شود دارای کاربرد فراوانی می‌باشد. از این طرح آینه‌ها می‌توان در قسمت‌های مختلف منزل استفاده کرد. انواع کاربرد آینه دکوراتیو عبارت‌اند از:

  1. این نوع آینه را می‌توانید روی دیوار اطراف تلویزیون، دیوار پشت مبلمان و … نصب کنید.
  2. با نصب آینه دکوراتیو پذیرایی در فضای سالن پذیرایی یا نشیمن می‌توانید جذابیت خاصی را به دکوراسیون داخلی ببخشید.
  3. آینه تزیینی را می‌توانید در فضای آشپزخانه یا فضای بین دو کابینت نصب کنید.
  4. اگر دیوار‌های منزل‌تان دارای عیوب ظاهری هستند می‌توانید این طرح آینه را روی دیوار نصب کنید تا عیوب دیوار پوشانده شود.

بررسی محل نصب آینه دکوراتیو

اگر تمایل دارید فضای بیرون را به قسمت داخلی منزل‌تان بیاورید می‌توانید آینه را در قسمت روبروی پنجره نصب کنید.
آینه دکوراتیو را می‌توانید در همه قسمت‌های منزل نظیر راهروی ورودی، سالن نشیمن، اتاق‌خواب و … نصب کنید. اگر تمایل دارید فضای پذیرایی منزل‌تان جذاب‌تر به نظر برسد بهتر است آینه تزیینی را روی میز کنسول نصب کنید. در صورت تمایل به نصب آینه در قسمت بالایی میز کنسول بهتر است طرح و رنگ آینه را با طرح و رنگ میز کنسول ست کنید.

راهنمای نصب آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو را از کجا بخرم ؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند آینه را به‌صورت حضوری از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایند. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید در زمان و هزینه‌های ناشی از رفت‌وآمد صرفه‌جویی کنید بهتر است آینه تزیینی را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری نمایید.
خرید اینترنتی آینه تزیینی دارای مزایای زیادی است. شما می‌توانید از بین طرح‌های متنوع و مقایسه آن‌ها با یکدیگر طرح آینه موردنظرتان را راحت‌تر انتخاب کنید. در زمان خرید آینه تزیینی به‌صورت اینترنتی بهتر است ویژگی محصول را به‌دقت بررسی کنید. با بررسی کردن ویژگی محصول می‌توانید آینه‌ای با طرح، رنگ، ضخامت و ابعاد مناسبی را خریداری نمایید.

بررسی قیمت آینه تزیینی

در زمان خرید فقط قیمت آینه دکوراتیو را اولویت قرار ندهید و موارد دیگر نظیر اندازه، کیفیت شیشه، طرح و رنگ آینه و … را نیز باید در اولویت قرار دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچقدر قیمت آینه تزیینی کمتر باشد کیفیت آن نیز پایین‌تر است. شایان‌ذکر است که قیمت بالا هم تضمین‌کننده کیفیت آینه نیست. درنتیجه بهتر است در زمان خرید آینه دکوراتیو تعادل را رعایت کنید.

بررسی قیمت آینه تزیینی

کلام آخر:

در این مطلب نکاتی برای خرید آینه دکوراتیو، راهنمایی درباره محل نصب و مزایای استفاده از این نوع آینه را در اختیار شما عزیزان قراردادیم. امیدواریم بامطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در مورد این طرح آینه بدست آورده باشید. همچنین پیشنهاد می‌شود  آینه و کنسول در دکوراسیون خانه و آینه آرایشی و آینه گریم را نیز مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا