آرایشی و بهداشتی

چگونه بهترین مارک اتو مو را انتخاب کنیم + ارزان‌ترین اتو

دکوراتیو در دیجی کالا

آماده‌اید تا استایل خود را تغییر دهید؟ وقت آن است که روی یک جفت از بهترین مارک اتو موها برای صاف کردن، موهای خود سرمایه‌گذاری کنید.

این مقاله از وب‌سایت مرجی، از ویژگی‌های بهترین مارک اتو مو تا اتو مناسب برای جنس موهای مختلف و هر آنچه شما برای یافتن یک اتو مو نیاز دارید را بیان کرده است.

ویژگی های بهترین مارک اتو مو چیست

ویژگی های بهترین مارک اتو مو چیست؟

عوامل متعددی مانند جنس اتو مو، عرض صفحه، تنظیمات دما و…. وجود دارد که برای انتخاب بهترین مارک اتو مو باید در نظر داشته باشید. در اینجا مواردی  که هنگام انتخاب بهترین اتو مو حرفه ای مورد نیاز است، بیان شده است.

جنس بهترین مارک اتو مو

یکی از اولین تصمیماتی که باید قبل از خرید بهترین مارک اتو مو اتخاذ کنید این است که انتخاب کنید کدام اتو مو برای نوع موی شما مناسب است، بصورتی که موهای شمارا صاف کند و کمترین آسیب را به همراه داشته باشد.

سرامیک، تورمالین و تیتانیوم همگی گزینه‌های خوبی برای اتوهای تخت هستند. نوع موی شما باید تعیین می‌کند که کدام‌یک برای شما بهترین است.

صاف کننده‌های سرامیکی جزء رایج‌ترین و ملایم‌ترین اتو مو های موجود هستند. اتوهای سرامیکی به‌اندازه اتوهای فلزی داغ نمی‌شوند بنابراین بهترین گزینه هستند برای موهای ظریف ونازک و یا برای موهای رنگ‌شده که مستعد آسیب است.

اتو مو با صفحات تورمالین حاوی کریستال‌های ریز خردشده است که به صفحات سرامیکی اتو مو تزریق می‌شود. این ویژگی به موهای شما رطوبت و درخشندگی می‌بخشد و باعث می‌شود تار موهای شما سالم‌تر و براق‌تر به نظر برسند. بااین‌حال، این ماده بادوام‌ترین ماده نیست و به‌اندازه صفحات تیتانیوم یا سرامیکی دوام نخواهد آورد.

درنهایت، اتوهای تیتانیوم دوام بیشتری نسبت به اتوهای سرامیکی دارند و شدت گرمای آن بیشتر است. اتو موهای تیتانیوم برای موهای درشت یا ضخیم بهترین گزینه است.

عرض صفحه بهترین مارک اتو مو

یکی دیگر از عوامل کلیدی که برای انتخاب بهترین مارک اتو مو باید در نظر گرفت، عرض صفحه است. یک صفحه با عرض 2.5 سانتی متر برای انواع موهای کوتاه و بلند بهترین گزینه است. البته برای موهای بلند می‌توان از صفحه هایی با عرض بیشتر نیز استفاده کرد، زیرا بخش بیشتری از مو ها را به‌طور هم‌زمان پوشش می‌دهد.

تنظیمات دما بهترین مارک اتو مو

بسته به‌سلامت و بافت موهایتان، ممکن است یک اتو مو با دمای بالاتر یا پایین‌تر بخواهید. بهترین مارک اتو موهای موجود در بازار دارای طیف وسیعی از تنظیمات هستند.

درست پس از هایلایت یا خدمات رنگ، موهای شما ممکن است حساس‌تر شوند، حرارت کمتر برای اطمینان از عدم آسیب بهتر است، ولی اگر موهای ضخیمی دارید و یا بدنبال کاهش موخوره و گرفتن نتایج فوق العاده برای صاف کردن موهای خود هستید، به درجه گرمای بالاتری نیاز دارید.

همچنین اگر فرد فراموش کاری هستید قابلیت خاموشی خودکار برای آرامش خاطر شما بسیار خوب است.

قابلیت مانور

برای انتخاب بهترین مارک اتو مو ویژگی‌های مانوردهی اتو مو را در نظر بگیرید که حالت دادن به موهای شمارا آسان‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید اتو مو سیمی بخرید استفاده از اتو مو با سیم های چرخشی و سیم های بسیار بلند یک مزیت بزرگ برای افزایش سهولت استفاده در حین کار در اطراف سر است.

امکانات اضافی

برخی از صاف کننده‌ها با دستکش مقاوم در برابر حرارت عرضه می‌شوند که برای جلوگیری از آسیب به انگشتان در حین اتوکشی مفید است. اگر زیاد سفر می‌کنید، به دنبال اتوی با ولتاژ جهانی باشید تا بتوانید از آن در خارج از کشور نیز استفاده کنید.

کدام اتو مو برای موی من مناسب است

کدام اتو مو برای جنس موهای من مناسب است؟

اتو مو برای موهای ظریف

به دنبال صفحات سرامیکی باشید که گرما را به‌طور یکنواخت و ملایم‌تر پخش می‌کنند. از تنظیمات دمای پایین‌تر برای به حداقل رساندن آسیب گرما استفاده کنید.

اتو مو برای موهای وز شده

استفاده از اتو موهایی که دارای فناوری یونی هستند برای جلوگیری از پف کردن موها و ایجاد وز شدن گزینه مناسبی است.

اتو مو برای موهای ضخیم

استفاده از اتوهای مویی که دارای صفحات بزرگ‌تر هستند باعث صرفه‌جویی در وقت شما و کاهش آسیب گرما می‌شود. صفحات فلزی بهترین و ماندگارترین نتایج را برای مو های ضخیم به شما خواهند داد.

صاف کننده‌های تیتانیوم و سرامیک، کدام یک بهتر هستند؟

اتو موها ممکن است به طرز فریبنده‌ای همه یکسان به نظر برسند، اما هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی‌ دارند.

سؤال بزرگ این است: صفحات سرامیکی بهتر است یا تیتانیوم؟

درحالی‌که صفحات سرامیکی به‌تدریج گرم می‌شوند، آن‌ها را به گزینه‌ای ایمن‌تر برای موهای نازک یا کسانی که مستعد آسیب هستند تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری موهای خود را صاف کنید اتو موهای با صفحات تیتانیوم نجات‌دهنده شما خواهد بود، همچنین صفحات تیتانیومی برای موهای ضخیم‌تر، سریع‌تر جواب می‌دهد.

چگونه از آسیب دیدن موها در زمان اتوکشی جلوگیری کنیم

 

اتو مو با جنس سرامیک

  اگر سوال برایتان پیش آمده که سرامیک چیست؟  باید گفت سرامیک یک ماده ترکیبی است که معمولاً از خاک رس ساخته می‌شود که در ساخت کفی اتو مو استفاده می‌شود. البته سرامیک در موارد زیاد دیگری نیز کاربرد دارد. وقتی شما اتو مو سرامیکی را روشن می‌کنید حرارت خاصی ایجاد میکند که برای رطوبت طبیعی مو بی ضرر است.

توضیحات لازم:

از آنجا که اتو مو سرامیکی در هنگام ایجاد حرارت باعث تقیسم مساوی حرارت در تمامی سطح کف اتو مو می‌شود لذا باعث کاهش احتمال سوخته شدن ساقه مو شده و کمترین آسیب را به مو می رساند. در ضمن بخاطر همین خاصیت شما زمان کمتری را صرف اتو کردن موی خود خواهید کرد. خاصیت دیگر کفی‌های سرامیکی اتو مو این است که تولید یون نمی‌کند و نیز گرم شدن داخل و خارج مو هم زمان خواهد بود. نکته آخر اینکه باید کاملا مواظب باشید کفی آن ضربه محکم نخورد در غیر اینصورت شما با یک اتوی شکسته مواجه خواهید شد.

در زیر چند مدل از اتو مو با جنس سرامیک آورده شده است که عبارتند از:

اتو مو مسافرتی مدل 108
اتو مو بخاردار پرومکس مدل 5850C (قیمت بالاتر نسبت به بقیه)
اتو مو باراباس نانو مدل ST3311
اتو و حالت دهنده مو اسکارلین مدل EN-2522
اتو مو سوکانی مدل Sk-1911

 

لطفا ورق بزنید و اتوهای مختلف مو را مشاهد کنید.

مشاهده ارزان ترین اتو و حالت دهنده مو + قیمت

چگونه از آسیب دیدن موها در زمان اتوکشی جلوگیری کنیم؟

هرگز موهایتان را درحالی‌که خیس هستند صاف نکنید، زیرا ‌زمانی که موهای شما خیس است در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارند. همیشه  قبل از حالت دادن مو با اتو مطمئن شوید که موهای شما کاملاً خشک‌شده‌اند. موهای مرطوب فقط می‌توانند دمای 40 تا 60 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند، اما موهای خشک (آسیب نخورده) تا 185 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند. در زمان اتوکشی حتما از سرم محافظ  حرارتی مو استفاده کنید.

چگونه متوجه می‌شوید که به یک جفت صاف کننده جدید نیاز دارید؟

صاف کننده مورد اعتماد شما باید بین 2 تا 3 سال برای شما دوام بیاورد، البته به اینکه چقدر از آن‌ها مراقبت می‌کنید نیز بستگی دارد. زمانی که عمر اتو مو شما به پایان برسید تغییراتی در آن ایجاد می‌ شود که بطور کلی  در ادامه مقاله بیان شده است.

صفحات خراشیده:  پس از چند سال، ممکن است متوجه خراش یا حتی فرورفتگی روی صفحات شوید. این می‌تواند منجر به گیرکردن موهای شما شود و باعث می‌شود موهای شما بیشتر در معرض آسیب گرما قرار بگیرند.

تلاش برای صاف کردن موها: اتوها باید کار را به‌سرعت انجام دهند، اما اگر متوجه شدید که اتوکشی موهای شما بیشتر از حد معمول طول می‌کشد، ممکن است به این معنی باشد که از لحاظ فنی دچار مشکل شده است. این مسئله برای موهای شما خوب نیست و ممکن است به آن‌ها آسیب برساند.

دمای نامنظم: طولانی‌تر شدن زمان صاف کردن موهایتان ممکن است به این معنی باشد که تنظیمات دما مانند گذشته نیست. نرسیدن به حداکثر درجه حرارت ممکن است برای موهای شما مهربان‌تر باشد، اما نتایج صاف و ابریشمی را به شما نمی‌دهد.

نحوه صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

نحوه صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

با قرار دادن اتو تا حد امکان نزدیک به پوست سر، به‌طوری که به پوست شما آسیب نرسد شروع کنید و آن را تا انتها حرکت دهید. روی قسمتی از مو که اتو می‌کنید متوقف نشوید زیرا نگه‌داشتن آن برای مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب یا شکستگی شود. در صورت لزوم اتوکشی را تکرار کنید، به یاد داشته باشید که اتو را به‌طور مداوم در حال حرکت نگه‌دارید.

بهتر است از حرارت کمتر و تعداد دفعات اتوکشی کمتر شروع کنید تا زمانی که ببینید چه چیزی با موهایتان بهتر عمل می‌کند. باید انتظار داشته باشید بسته به نوع و بافت مو، یک تا چهار بار از روی موها عبور کنید. ازآنجایی‌که صاف کننده‌ها بسیار داغ هستند، در ابتدا از درجه پایین‌تر استفاده کنید تا ببینید موهای شما چگونه با آن برخورد می‌کند.

اگر ابتدا موهای خود را با سشوار کمی صاف کنید دیگر نیازی نیست در زمان طولانی تر و یا از درجه بالا  برای اتو کشی استفاده کنید، رعایت این موضوع تا حد زیادی از آسیب به موهای شما جلوگیری می‌کند.

چرا باید از سرم محافط حرارتی مو استفاده کنیم

چرا باید از سرم محافط حرارتی مو استفاده کنیم؟

این محصول می‌تواند به‌صورت سرم، اسپری، مایع، کرم یا روغن باشد و برای محافظت از موهای شما در زمان اتوکشی طراحی‌شده است. حفاظت از مو در برابر حرارت بسیار مهم است. شما می‌توانید از سرم های محافظ حرارتی در زمان اتوکشی استفاده کنید تا از آسیبی که گرمای اتو ممکن است به موهای شما برساند تا حد زیادی جلوگیری کنید.

سخن آخر

آنچه دراین مقاله بیان شد ویژگی ها و نکات کاربردی برای انتخاب بهترین مارک اتو مو بود، شما می‌توانید با استفاده از نکات کلیدی که بیان شده وبا توجه به نیازها و انتظاری که از یک اتو دارید، بهترین مارک اتو مو را انتخاب کنید و برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

 

ارزان ترین اتو و حالت دهنده مو در دیجی کالا را در زیر مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا