خانه و آشپزخانه

مشخصات بهترین مارک سرویس قاشق چنگال

دکوراتیو در دیجی کالا

بسیاری از مردم برای اینکه وسایل سرو یکدستی هنگام غذاخوردن داشته باشند از سرویس قاشق چنگال استفاده می‌کنند. به طور معمول انواع سرویس قاشق چنگال تعدادی 24 نفره، 18 نفره و 12 نفره دارند که برای مهمانی‌ها استفاده می‌شوند. سرویس‌های بزرگتر، از امکانات بسیار بیشتری نسبت به سایر سرویس‌های قاشق چنگال برخوردار هستند. البته که ممکن است بعضی از آنها هیچوقت لازم نشوند!

بسیاری از سرویس‌های قاشق چنگال خارجی در بازار وجود دارند که معمولا از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند. اما ما در این محتوا قصد داریم تا راجع به سرویس‌های قاشق چنگال ایرانی که کیفیت بالایی دارند صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع سرویس قاشق چنگال ایرانی

به طور معمول سرویس قاشق چنگال از 12، 24 ،30، 92، 136، 124 و 148 پارچه برخوردارند. قاشق و چنگال‌ها به‌دلیل بسته‌بندی‌ها و مدل‌های متفاوتی که دارند به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر است:

سرویس سامسونتی

این نوع، بسته‌بندی شبیه به کیف سامسونت دارد و محیط کوچکی را اشغال می‌کند. در این نوع سرویس، درب آن از بالا باز می‌شود و در فضای زیر خود یک کشو دارد که قاشق و چنگال‌های کوچکتر درون آن قرار می‌گیرند. به دلیل ابعاد کوچکی که این مدل بسته‌بندی دارد فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

سرویس قاشق چنگال کنسولی

سرویس کنسولی مدلی رومیزی دارند و شکل ایستاده‌ای به خود می‌گیرند. اگر زیبایی بسته‌بندی برای شما اهمیت دارد می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. هرچند که باید بدانید این مدل به فضای زیادی نیاز دارد.

در هنگام انتخاب بهترین قاشق و چنگال ایرانی چه نکاتی مهم است؟

بودجه شما

برای خرید بهترین سرویس قاشق چنگال ایرانی، قبل از هر چیزی باید بودجه مدنظر خود را مشخص کنید. سپس با توجه به بودجه انتخابی، به بررسی گزینه‌های دیگر بپردازید. انتخاب سرویس قاشق چنگال با توجه به مارک مختلف و قیمت‌های گوناگون، نیاز به بررسی‌های زیادی دارد.

سرویس قاشق چنگال

در بازار داخلی ایران، مارک‌های بسیاری در این زمینه اقدام به تولید کرده‌اند که انتخاب در بین آنها دشوار است. اما به‌طورکلی درصورتی که به‌دنبال بهترین مارک قاشق و چنگال ایرانی هستید، بهتر است از بین مارک‌های مطرح در این زمینه، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید حتما راجع به تولیدکننده اطلاعات کافی را بدست آورید.

امکانات اضافی در سرویس

در تولیدات گذشته، سرویس قاشق و چنگال، فقط از تعدادی قاشق و چنگال و چند نوع دیگر آن همچون چاقو و چنگال کیک، مربا و دسر تشکیل شده بودند. اما امروزه در سرویس‌ها تنوع بسیار بیشتری بوجود آمده است و انواع امکانات وجود دارد. ممکن است بسیاری از اقلامی‌ که در ست قاشق چنگال وجود دارد برای شما کاربردی نداشته باشد. ازاین‌رو در هنگام خرید دقت کنید تا هزینه اضافی برای آنها پرداخت نکنید.

ثابت بودن رنگ

برای خرید به‌دنبال سرویس قاشق چنگالی باشید که بعد از مدت زمانی تغییر رنگ نداشته باشد. به طور معمول سرویس‌های قاشق چنگالی بی‌کیفیت بعد از گذشت مدتی رد سیاهی و لک روی آنها باقی می‌ماند و براقیت خود را از دست می‌دهند.

ضد خش بودن سرویس قاشق چنگال

باید به‌دنبال سرویس قاشق چنگالی باشید که بعد از شستشو خط‌و‌خشی روی آنها ایجاد نشود. این نکته در زیبا ماندن سرویس شما بسیار مهم است زیرا از آنها برای مدت طولانی می‌خواهید استفاده کنید.

جنس سرویس قاشق چنگال

امروزه در تولیدات سرویس قاشق چنگال ایرانی باکیفیت، از فولاد ضدزنگ و همچنین استیل استفاده می‌کنند. در حقیقت این جنس فولاد ترکیب‌شده از موادی مانند تیتانیوم و وانادیوم می‌باشد که برای مقابله با زنگ‌زدگی به آن کروم و نیکل اضافه می‌کنند. قاشق و چنگال‌های استیل استحکام بالایی دارند و در رنگ‌های طلایی و مسی هم یافت می‌شوند.

سرویس قاشق چنگال براق بهتر است یا مات؟

این نوع از سرویس قاشق چنگال که مات باشند یا براق، کاملا بستگی به سلیقه اشخاص دارد. سرویس براق به‌طورکلی جلوه و درخشنگی بیشتری دارد. اما نکته‌ای که در آنها وجود دارد این است که بعد از شستشو باید به‌سرعت خشک شوند تا روی آنها لک ایجاد نشود. از‌این‌رو نسبت به قاشق و چنگال‌های مات به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارند. پس خرید هرکدام از این دو نوع سرویس بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد.

سرویس قاشق چنگال

آیا قاشق و چنگال باکیفیت وزن زیادی دارند؟

اشخاص زیادی هستند که فکر می‌کنند هرچه وزن قاشق و چنگال‌ها بیشتر باشد یعنی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اما این موضوع کاملا اشتباه است! تولیدکنندگان از اعدادی روی قاشق و چنگال استفاده می‌کنند که برای تشخیص کیفیت به کار می‌رود. قاشق و چنگال‌هایی که عدد 18/10 روی آنها حکاکی شده است بیشترین کیفیت را دارند. این ارقام نشان دهنده مقدار استفاده از نیکل و کروم می‌باشد.

سرویس‌های قاشق و چنگالی که اعداد 18/10، 18/8 و 18/0 از کیفیت خوبی برخوردار هستند. قیمت هر کدام بستگی به میزان کیفیت آنها دارد. قاشق چنگال‌های 18/10 از آلیاژ باکیفیتی تولید شده‌اند.

عدد 18 به این واقعیت اشاره دارد که از 18 درصد کروم ساخته شده است، در حالی که عدد دوم درصد نیکل است. هرچه نیکل بیشتری داشته باشد به معنای درخشندگی و استحکام بیشتر است.  این نوع از قاشق چنگال جدا از شفافیت زیادی که دارند از استحکام زیادی در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و خط‌وخش دارند. پس در زمان خرید به اعداد روی آنها دقت کنید.

سرویس قاشق چنگال از چه اقلامی تشکیل شده است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، انواع سرویس قاشق چنگال دارای تعداد مختلفی می‌باشند. به‌طورکلی برای آشنایی شما با حداقل امکانات موجود، می‌خواهیم اقلام سرویس 12نفره را شرح دهیم. ست 12نفره قاشق چنگال شامل موارد زیر است:

12 عدد قاشق غذاخوری، قاشق مرباخوری، قاشق چای خوری، قاشق شربت خوری، قاشق بستنی خوری، قاشق، سوپ خوری، قاشق سرو خورشت، چنگال غذاخوری، چنگال میوه خوری، چنگال ماهی، کارد غذاخوری، کارد میوه خوری، کارد ماهی، کارد استیک، کارد سرو کیک، 2 ملاقه سوپ، ۲ کفگیر برنج، ملاقه سس، قاشق و چنگال سالاد، قاشق عسل، قاشق شکر، گیره قند و شیرینی

سرویس قاشق چنگال از چه اقلامی تشکیل شده است؟

کلام آخر

به‌طور‌کلی در خرید بهترین سرویس قاشق چنگال ایرانی ابتدا بودجه خود را مدنظر داشته باشید. سپس به انتخاب بهترین مارک بپردازید و ببینید کدام یک در نظر دیگران محبوب‌تر می‌باشد و بازخورد خوبی داشته است. نیازهای خود را هم در نظر داشته باشید تا قیمت بیشتری صرف موارد اضافی نکنید. هنگام خرید به اقلام اضافی موجود در سرویس توجه داشته باشید که مورد استفاده باشند. زیرا در هر کدام از سرویس‌ها ممکن است متفاوت باشند. در نهایت خرید خوبی را برای شما آرزومندیم. حتما مقاله بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه را نیز مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا