خانه و آشپزخانه

مشخصات بهترین سرویس چاقو آشپزخانه

دکوراتیو در دیجی کالا

 

بروزرسانی در 29 تیر 1401

سرویس چاقو آشپزخانه یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. ازاین‌رو که برای هر کاری یک چاقو مخصوص نیاز است پس داشتن سرویس چاقو الزامی است. اما آنچه در هنگام خرید سرویس چاقو مهم و دغدغه خانم‌ها می‌باشد این است که سرویس چاقو آشپزخانه چه مارکی خوبه؟ در ادامه مطلب اطلاعات موردنیاز راجع به خرید ست چاقو آشپزخانه را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

انواع سرویس چاقو آشپزخانه و کاربردهای آنها

وجود یک سرویس چاقو آشپزخانه در هر خانه‌ای ضروری است. ازاین‌رو که هر چاقو برای مورد خاصی طراحی شده است تا کار شما به‌سهولت انجام گیرد. از سرویس چاقو برای مواد غذایی همچون گوشت، نان، مرغ، ماهی، کیک، میوه و … استفاده می‌شود.

به طور معمول در سرویس چاقو آشپزخانه علاوه بر انواع چاقو، پوست‌کن، قیچی و سوهان هم قرار داده می‌شود. از قیچی برای برش‌های سبک مانند نان و ماهی و از سوهان جهت تیز کردن چاقوها می‌توان استفاده کرد.

در کنار سرویس چاقو آشپزخانه، ساطوری قرار داده می‌شود که برای تکه کردن استخوان بسیار مناسب می‎‌باشد. در کنار تمام این موارد سرویس چاقو دارای پایه شکیلی می‌باشد که علاوه بر کارایی به آشپزخانه ظاهری زیبا می‌بخشد. در هر ست چاقو معمولا چندین نوع چاقو قرار داده می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

چاقو همه ‌کاره در ست چاقو آشپزخانه

چاقو همه ‌کاره نسبت به دیگر چاقوهای سرویس، سایز کوچک‌تری دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست تقریباً برای تمام‌کارها مورداستفاده قرار می‌گیرد. چاقو همه‌ کاره سایز مناسبی برای استفاده روزمره دارد و قلق خاصی برای استفاده کردن ندارد.

چاقو سرآشپز در ست چاقو آشپزخانه

چاقو مخصوص سرآشپز یکی از مهم‌ترین مدل‌ها در سرویس کارد آشپزخانه می‌باشد. این چاقو بیشتر برای آشپزی استفاده می‌شود و اندازه‌های مختلفی دارد.

ساطور

از ساطور برای تکه کردن انواع گوشت و استخوان و مواد غذایی که سفت‌وسخت هستند استفاده می‌شوند.

چاقو مخصوص برش نان

چاقو برش نان بدنه‌ای باریک دارد که از لبه‌های کنگره‌ای تشکیل شده‌اند. البته که این نوع چاقو در همه سرویس‌ها وجود ندارد.

ست چاقو آشپزخانه

چاقو فیله

مواد پروتئینی همچون فیله نیازمند چاقو مخصوص به خود می‌باشد. این نوع چاقو نسبت به دیگر چاقوها باریک‌تر است و البته سایز آن بزرگ‌تر می‌باشد. باریکی این چاقو برای قرارگرفتن زیرپوست انواع گوشت مانند فیله، ماهی و … مناسب می‌باشد.

چاقو سبزیجات

این چاقو هم در سرویس چاقو آشپزخانه وجود دارد و برای خردکردن سبزیجات و میوه استفاده می‌شود.

سوهان و قیچی

در برخی از سرویس چاقو آشپزخانه وجود سوهان و قیچی تعبیه شده است تا کار به‌سهولت انجام شود.

پوست کن

پوست کن برای پوست کندن انواع میوه‌ها و مواد غذایی همچون سیب زمینی و غیره استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: بهترین مارک سرویس قاشق چنگال


در هنگام خرید سرویس چاقو آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وزن چاقو آشپزخانه

در هنگام خرید سرویس چاقو آشپزخانه باید به نکاتی توجه داشته باشید که اولین آنها وزن چاقو می‌باشد. میانگین وزن چاقوها باید به صورتی باشد تا باقدرت دستان شما سازگار باشد. درصورتی‌که چاقوها خیلی سبک یا خیلی سنگین باشند سرویس از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

جنس تیغه

جنس سرویس چاقو آشپزخانه را معمولاً از استیل یا فولاد که هر دو ضدزنگ باشند می‌سازند؛ البته انواع باکیفیت آن. این جنس باعث ماندگاری و استقامت بالای ست چاقو می‌شود.در ساخت بعضی سرویس‌ها از جنس سرامیکی استفاده می‌کنند که وزنی کمتر از جنس استیل دارند. جدا از این که تیغه‌های تیزتری دارند اما نمی‌توان آنها را مجدد تیز کرد و این کار را در خانه انجام داد.

همان‌طور که ذکر شد سرویس چاقو انواع مختلفی دارند که در ادامه به مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

جنس سرامیکی:

مدت زیادی تیز بودن خود را حفظ می‌کند اما قابل سایش مجدد در خانه نیست و کمی دشوار است.

جنس فولاد کربنی:

این جنس چاقوها برای سرعت بالا در برش بسیار مناسب هستند و به‌راحتی می‌توان در خانه آنها را تیز کرد. اما باید دقت شود تا دچار زنگ‌زدگی نشوند.

جنس فولاد ضد زنگ:

این جنس چاقو از قیمت ارزان‌تری برخوردارند اما مسئله مهم این است که فرایند کند شدن آنها زود رخ می‌دهد. همچنین تیز کردن آنها زمان می‌برد.
تنها در صورتی فرایند کند شدن دیربه‌دیر صورت می‌گیرد که جنسی از کربن بالا داشته باشد.

یکی از موارد مهم دیگر در خرید سرویس چاقو آشپزخانه‌ای این است که از چاقوهایی که تیغه‌هایی جوش‌خورده به دسته دارند دوری کنید. ازاین‌رو که چون یکپارچه نیستند احتمال شکستن آنها زیاد است. ست چاقویی بهتر است که از تیغه‌های یکپارچه تشکیل شده است و صرفاً پوسته روی تیغه اضافه شده باشد.

جنس فولاد ضد زنگ:

جنس دسته

در سرویس چاقو آشپزخانه جنس دسته چاقو از نکات مهم می‌باشد. دسته چاقو باید به‌گونه‌ای محکم باشد تا در ضربات سخت دچار شکستگی نشود.

بهترین برندهای سرویس چاقو آشپزخانه

انتخاب برند خوب یکی از مهم‌ترین نکات در خرید سرویس چاقو آشپزخانه می‌باشد. امروزه برندهای زیادی این ست را تولید کرده‌اند که در هنگام خرید شما را نیازمند راهنمای خرید چاقو آشپزخانه می‌کنند. طبق تحقیقات صورت‌گرفته برندهای زیر جزء بهترین و پروفروش‌ترین برندها می‌شند.

  • ام جی اس MGS
  • دبلیو ام اف WMF 
  • وینتر Winner
  • سوپر لایف Super Life

مدل‌های چاقوی آشپزخانه MGS و WMF

قیمت سرویس چاقو آشپزخانه

بررسی قیمت سرویس چاقو آشپزخانه

مواردی که در بالا ذکر شد همچون جنس چاقو، جنس تیغه و بسیاری موارد دیگر در قیمت سرویس چاقو آشپزخانه مؤثرند. اما پیشنهاد ما به شما این است که باتوجه‌به نیاز و سبک آشپزی خود یک ست چاقو باکیفیت خوب را تهیه کنید.

کلام آخر

به‌طورکلی خرید سرویس چاقو آشپزخانه جدا از متریال معمول، نیازمند این است تا بدانید برای چه نوع استفاده‌ای قرار است آن را داشته باشید. درصورتی‌که برای خانه و جهیزیه مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌توانید سرویس‌های 6 الی 9 پارچه را خریداری کنید. در این سرویس‌ها انواع چاقو برش، ساطور، چاقو آشپزخانه و برش نان وجود دارد. در برخی از ست‌ها تجهیزات دیگری مانند چاقوتیزکن، قیچی و پوست کن وجود دارد که روی استند چاقو قرار می‌گیرند. درصورتی‌که به این وسایل هم نیاز دارید سرویس کامل‌تری خریداری کنید.

  • نحوه نمایش محصول ها
چاقو وینر کد 05

چاقو وینر کد 05

مشخصات

  • ابعاد
    32x5x2 سانتی‌متر
  • وزن
    180 گرم
  • جنس تیغه
    استیل
  • جنس دسته
    استیل
  • ABS
  • سایر توضیحات
    - کارد با تیغه وانادیوم لیزری - ساخت شرکت WINNER آلمان - دسته و بدنه یک تکه - کارد روزمره عالی و بسیار تیز - مناسب گوشت و سبزی -ضریب تیزی:12 (بسیار تیز)
750,000 498,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا
ست چاقو آشپزخانه 6 پارچه کاراجا مدل Proofcut کد 153.03.06.1299

ست چاقو آشپزخانه 6 پارچه کاراجا مدل Proofcut کد 153.03.06.1299

مشخصات

  • ابعاد
    35x15x15 سانتی‌متر
  • وزن
    1050 گرم
  • جنس تیغه
    فولاد ضدزنگ
  • سایر توضیحات
    1 قطعه چاقوی پوست کن 9 سانتی متری 1 قطعه چاقوی خردکن 13 سانتی متری 1 قطعه چاقوی برش 20 سانتی متری چاقو نان 20 سانتی متری 1 قطعه چاقوی سرآشپز 20 سانتی متری 1 قطعه 27 سانتی متری چاقو
1,898,000 تومان
مشاهده محصول در دیجی کالا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا