خانه و آشپزخانه

معرفی بهترین قهوه ساز خانگی + قیمت انواع قهوه ساز

دکوراتیو در دیجی کالا

بطور کلی درست کردن قهوه بدون دستگاه، فرآیندی وقت گیر است که همه افراد زمان لازم برای آن را ندارند و یا مهارت کافی ندارند. از این رو بهترین قهوه ساز خانگی می‌تواند به شما در این امر کمک شایانی کند که علاوه بر حفظ زمان، قهوه‌ای خوشمزه را دریافت کنید.

در این مطلب قصد داریم تا با ویژگی‌های مهم بهترین قهوه سازهای خانگی و انواع آنها صحبت کنیم، پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در مورد مشخصات بهترین قهوه ساز خانگی بدانید با ما همراه باشید.

بهترین قهوه ساز خانگی کدام است؟

این سوال یکی از مواردی است که جواب آن بستگی به این مورد دارد که شما چقدر قرار است از قهوه ساز استفاده کنید. می‌توانید در حالت‌های مختلفی از دستگاه قهوه ساز خانگی استفاده کنید؛ زمانی که روزانه می‌خواهید یک الی دو قهوه درست کنید و یا اینکه بخواهید برای مهمان‌های خود به صورت گروهی قهوه درست کنید. این‌ها دو موضوع مختلف هستند و انتخاب قهوه ساز را متفاوت می‌کنند.

به دلیل تنوع زیادی که امروزه در بازار مشاهده می‌شود خریداران از گزینه‌های خرید زیادی برخوردارند و از هر نوع قهوه ساز مدل‌های مختلفی را می‌توانند بیابند.

معرفی بهترین دستگاه قوه ساز خانگی

کارایی قهوه سازها چگونه است؟

می‌توان گفت تقریبا تمام قهوه سازهای خانگی فرآیندی یکسان را طی می‌کنند. در آنها قهوه‌ای که جداگانه آسیاب شده است درون مخزن قرار می‌گیرد، با آب مخلوط می‌شود و سپس مخلوط آب و قهوه از فیلتر مخصوص رد شده، تفاله آن گرفته شده و آماده برای نوشیدن می‌شود.

بطور کلی کلیت کارایی قهوه سازهای خانگی یکسان می‌باشد اما نتیجه‌ای که در قهوه حاصل می‌شود تعیین کننده می‌باشد. بدین صورت که تفاوت بین بهترین قهوه ساز خانگی با سایر انواع قهوه سازها مشخص می‌شود.

خصوصیاتی مانند دمای متفاوت آب، زمان برخورد آب با آسیاب قهوه، روش هم‌زدن و مواردی دیگر باعث تعیین بهترین قهوه ساز خانگی خواهد شد.

دستگاه‌های قهوه ساز چه انواعی دارند؟

تشخیص بهترین قهوه ساز خانگی بیشتر بر اساس نیاز و خواسته‌های شما تعیین می‌گردد. انواع قهوه سازهای زیادی وجود دارد به همین دلیل نیاز است تا قبل از خرید دستگاه، از مدل‌های مختلف آن آگاهی پیدا کنید.

دستگاه قهوه ساز قطره‌ای

اگر می‌دانید نیاز به دستگاهی دارید که هم برای مصارف روزانه و هم جمع مهمانی‌های خود مورد استفاده قرار ‌گیرد یکی از پیشنهادها استفاده از این مدل دستگاه می‌باشد. این نوع قهوه ساز از یک قوری برخوردار است که می‌تواند نیاز شما را برای تعداد زیاد قهوه برآورده کند و بدون تولید صدا قهوه‌ای خوش طعم تحویل شما دهد.

قهوه ساز گابریلا مدل AM-2226

قهوه ساز گابریلا مدل AM-2226

مشخصات

  • شناسه کالا
    2904383400021
  • امکانات و قابلیت‌ها
    دارای کلید خاموش و روشن - فیلتر قابل شست‌وشو - طول سیم 85 سانتی‌متر - کفی ضد لغزش برای فنجان ها
مشاهده محصول در دیجی کالا

قهوه ساز تک نفره

این نوع دستگاه‌ها از سری قهوه سازهای نسبتا پیشرفته‌ای هستند که قادر هستند تا نیاز روزانه شما را برطرف کنند و یک فنجان قهوه خوش طعم برای شما آماده کنند. از این سری دستگاه می‌توان برای تولید چای و حتی شکلات داغ یا هات چاکلت هم استفاده کرد.

دستگاه اسپرسوساز

آیا شما هم جزو افرادی هستید که از نوشیدن اسپرسو، لاته و ماکیاتو لذت می‌برید؟ از نظر بعضی افراد بهترین قهوه ساز خانگی، دستگاه قهوه ساز اسپرسو می‌باشد. اسپرسوسازها معمولا از قابلیت‌های زیادی برخوردارند و دستگاهی پیشرفته به شمار می‌آیند. از این رو معمولا از قیمت بالاتری هم نسبت به سایر دستگاه‌ها برخوردارند.

قهوه ساز دم سرد

خیلی از افراد علاقه به نوعی از قهوه به نام قهوه دم سرد دارند. قهوه ساز دم سرد قادر خواهد بود تا با یک بار استفاده مقدار زیادی قهوه تولید کند و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برای چندین روز قهوه را در یخچال نگه دارید.

قهوه ساز دم سرد

چگونگی انتخاب بهترین قهوه ساز قطره‌ای

بعد از بررسی‌های لازم در مورد نوع دستگاهی که مناسب شما است، اگر این دستگاه را به عنوان بهترین قهوه ساز خانگی برای خود دانستید باید به یک سری مسائل در این مورد دقت کنید. دستگاه قطره‌ای شامل فیلتری برای گرفتن تفاله قهوه، یک مخزن برای اضافه کردن آب و قوری می‌باشد.

  • این دستگاه از تایمر خودکار برخوردار است که می‌توانید سر یک تایم خاص قهوه خود را تحویل بگیرید.
  • معمولا از یک صفحه گرم نگهدارنده برای گرم کردن قوری قهوه برخوردار است. هنگام خرید حتما به جنس قوری دقت کنید تا جنس پیرکس داشته باشد؛ چون هم دوام خوبی دارد و هم شفاف است.
  • داشتن فیلتر آب داخلی در این دستگاه می‌تواند کمک کننده باشد تا آب را درون مخزن کرده و خود دستگاه شروع به فیلتر آن کند.
  • سایز قوری در سه نوع 4، 8 و 12 ارائه می‌شود که بسته به نیاز می‌توانید انتخاب کنید.

چگونگی انتخاب بهترین قهوه ساز تک نفره

در این دستگاه‌ها این امکان وجود دارد که هر بار فقط یک فنجان قهوه درست کنید. قهوه سازهای تک نفره کاربرد خاص خود را دارند. این نوع قهوه سازها به دلیل سرعت بالای آماده شدن قهوه، ممکن است طعم مورد انتظار شما را آماده نکنند. در قهوه ساز تک نفره سرعت بالا در آماده شدن قهوه یکی از مزیت‌های آن است. که می‌توان در محل کار یا موارد دیگر استفاده کرد.

چگونگی انتخاب بهترین اسپرسو ساز خانگی

این نوع دستگاه برای افرادی که به دنبال قهوه، اسپرسو، لاته، کاپوچینو و ماکیاتو هستند تا قهوه‌ای حرفه‌ای داشته باشند مناسب است. اسپرسوسازها ویژگی‌های مختلفی دارند.

  • دارای انواع دستگاه‌های اتوماتیک و دستی
  • تولید کف شیر
  • تنظیمات خودکار دستگاه
  • اندازه‌های مختلف

چگونگی انتخاب بهترین قهوه ساز دم سرد

استفاده از قهوه دم سرد بسیار محبوب است زیرا تولید آسان و اسیدیته کمتری دارد، ماندگاری بیشتری دارد و به مدت دو هفته می‌توان در یخچال نگهداری کرد. معمولا این دستگاه‌ها از فیلتر قابل استفاده برای دفعات بعد برخوردار هستند. اما در نهایت به دنبال دستگاهی باشید تا به راحتی قابل شست و شو باشد.

انتخاب بهترین قهوه ساز

کلام آخر

بطور کلی انتخاب بهترین قهوه ساز خانگی کاملا بسته به سلیقه و نیازهای شما دارد و اینکه چه مقدار بودجه‌ای برای خرید این دستگاه در نظر گرفته اید. ممکن است شما به راحتی کار با دستگاه، سرعت قهوه ساز، اتوماتیک بودن، چند نفره بودن و یا قیمت دستگاه بسیار اهمیت دهید و برای شما این موارد مهم باشد. برای هرکدام از انواع قهوه سازها برندهای مختلفی وجود دارد که با توجه به کیفیت و کارایی دستگاه از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. ابتدا نیاز خود را بشناسید و سپس دستگاه و برند آن را انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز را نیز بخوانید. امیداورم که مفید قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا