خانه و آشپزخانه

5 ایده برای دکوراسیون داخلی منزل + تصاویر

دکوراتیو در دیجی کالا

وقتی نوبت به دکوراسیون داخلی منزل می‌رسد، چیزی بیشتر ازآنچه به چشم می‌آید وجود دارد. جمع‌کردن یک اتاق و تغییر دادن ویژگی‌ها به‌منظور کاربردی و شیک کردن آن، اغلب کار آسانی نیست. از تشخیص اینکه چه رنگی در اتاق‌های مختلف استفاده شود و چه گزینه‌های روشنایی بهتر عمل می‌کند تا محل قرار دادن مبلمان و دیگر وسایل منزل عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

همه نمی‌توانند از یک طراح داخلی برای منزل خود استفاده کنند تا طرحی افسانه‌ای و هماهنگ برای آن‌ها تهیه کند، بسیاری از افراد به دنبال دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه هستند؛ بنابراین نمی‌توانند برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود از یک طراح داخلی استفاده کنند. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها حتی برای دکوراسیون داخلی مدرن و دارای طرح‌های پیچیده، می‌خواهند خودشان کسی باشند که تصمیمات طراحی را می‌گیرد و دوست دارن سبک خاص خود را برای دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه خود بکار بگیرند.

ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید برای طراحی داخلی منزل خود از آن استفاده کنید. چه بخواهید دکوراسیون داخلی مدرن داشته باشید و یا فقط کمی آن را زیبا کنید، این نکات به شما کمک خواهد کرد.

براي ديدن مبلمان داخلي منزل + قيمت، به انتهاي مقاله برويد

 


بیشتر بخوانید: ایده‌هایی برای بهبود طراحی ورودی خانه در فضای کوچک


استفاده از طرح‌های رنگی

اولین مرحله برای طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب یک طرح رنگی است. انتخاب رنگ کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است و در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. شما می‌توانید از ترکیب سه رنگ یا سایه استفاده کنید. یک رنگ اصلی برای دیوارها، رنگ دیگر برای وسایل بزرگ‌تر مانند کاناپه‌ها و صندلی‌ها و رنگ سوم که در لوازم کوچک‌تر مانند گلدان‌ها، کوسن‌ها و ظروف کوچک ظاهر می‌شود. این فرمول سه رنگ در هر ترکیبی کار می‌کند و بهتر از استفاده یک یا دو رنگ برای دکوراسیون داخلی پذیرایی است، زیرا یک اتاق یک رنگ خسته‌کننده است

به یاد داشته باشید که رنگ تحت تأثیر میزان نوری که در خانه خود وجود دارد است. شما می‌توانید با استفاده از نور طبیعی که از طریق پنجره‌ها وارد خانه می‌شود و یا درصورتی‌که منزل شما از نور طبیعی کمی برخوردار است با استفاده از نورهای مصنوعی فضای داخلی خود را تقویت کنید تا رنگ را نیز به نمایش بگذارد.

نوع بافت در دکوراسیون داخلی منزل

بافت را به دکوراسیون داخلی خانه خود اضافه کنید

به همان اندازه که رنگ مهم است، بافت نیز مهم است، به‌خصوص اگر یک طرح تک رنگ مانند تمام سفید یا خاکستری دارید حتماً از بافت های رنگی استفاده کنید تا خانه‌ی شما جلوه‌ای ویژه بگیرد. یک اتاق در نگاه اول می‌تواند یک طرح تک رنگ به نظر برسد، اما اگر دقت کنید، سایه‌هایی را در همان رنگ‌ها و بافت‌ها از طریق پارچه‌ها و منسوجات می‌بینید. یک اتاق کاملاً سفید ممکن است با پارچه‌های کتانی، صندلی مخملی، کوسن‌های ابریشمی براق، صندلی‌های حصیری و سبدهای بافتنی، ترکیب‌شده باشد. همه این عناصر بافت را اضافه می‌کنند و محیطی گرم و غنی را ایجاد می‌کنند.

با توجه به سلیقه و سبک زندگی خود برای منزلتان وسایل و بافتی مناسب فراهم کنید. مثلاً اگر کودک خردسال دارید، ممکن است استفاده از یک مبل رنگ روشن و نخی گزینه مناسبی نباشد. در عوض، یک مبل چرمی یا رنگ تیره‌تر با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارد. اگر خواهان تجمل هستید، پارچه‌های ابریشمی و بالش‌های گران‌قیمت را در نظر بگیرید.

قطعات مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

قطعات مبلمان بزرگ را اضافه کنید

اشتباه رایجی است که اکثر صاحبان خانه مرتکب می‌شوند، استفاده از تعداد زیادی مبلمان کوچک در یک اتاق است. این کار نه‌تنها باعث زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما نمی‌شود بلکه باعث ایجاد اتاقی شلوغ و سردرگمی چشم می‌شود. در عوض شما می‌توانید برای اتاق خود از ترکیب اصولی و زیبا که شامل مبلمان بزرگ در کنار صندلی‌های کوچک و باریک است استفاده کنید.

حتی اگر می‌خواهید برای یک آپارتمان کوچک طراحی انجام دهید. از ترکیب بزرگ و کوچک استفاده کنید؛ زیرا این ترکیب کلید موفقیت در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است. این قانون برای لوازم جانبی نیز کاربردی است.

لوازم تزئینی در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از لوازم تزئینی برای دکوراسیون داخلی

طراحان دوست دارند از سینی‌ها، کاسه‌های تزئینی و گاهی اوقات سبدها برای چیدمان مجموعه‌ها یا وسایلی که در طراحی خانه نیاز دارند استفاده کنند. برای نشان دادن جذابیت، سعی کنید یک سینی طلایی براق را به میز قهوه‌خوری، یا میز کنار مبل اضافه کنید. در بالای سینی، یک شمع زیبا، چند کتاب و یک کاسه کوچک از سنگ‌های رنگی قرار دهید. مناظر کوچکی ازاین‌دست بیهوده به نظر می‌رسند، اما برای زیبایی‌شناسی لایه‌ای و تزئین شده ضروری هستند.

اگر طرح سنتی را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کردید، سبدهای بافتنی را در خانه خود امتحان کنید. سبدها ابزارهای تزئینی شگفت‌انگیزی هستند که جلوه خاصی به خانه شما می‌دهند و بهم ریختگی‌ها را نیز می‌توان با استفاده از این سبدها پنهان کرد.

برای دکوراسیون داخلی به هر اتاق گل اضافه کنید

به هر اتاق گل اضافه کنید

به عقب برگردید و به تمام عکس‌هایی که وجود دارد نگاه کنید، چه می‌بینید؟ آیا در هر اتاق گل یا گیاه نمی‌بینید؟

به نظر می‌رسد یک نکته ساده باشد، اما افزودن چیدمان‌های گل، گیاهان زنده و اقلام طبیعی مانند گلدان‌های صدفی یا سنگی، واقعاً می‌تواند آخرین نکته را به طراحی داخلی خانه شما اضافه کند.

گیاهان زیادی با مراقبت‌های آسان وجود دارد که می‌توانید خودتان بخرید و از آن‌ها مراقبت کنید، این گیاهان اگر به‌درستی تغذیه و آبیاری شوند، سال‌ها دوام خواهند آورد. نظر بیشتر طراحان این است که از چیدمان گل‌های مصنوعی خودداری کنید و بجای آن ازگل‌های طبیعی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خانه

سخن آخر

بعد از پایان طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود اگر از نتیجه نهایی یا ترتیباتی که انجام داده‌اید مطمئن نیستید، عکس بگیرید، تصاویر یک اتاق به شما این امکان را می‌دهد که طرح را از منظر متفاوت ببینید و به شما کمک کند تا ببینید آیا در مسیر اشتباه کرده‌اید یا خیر. به یاد داشته باشید، این خانه شماست و شما باید در آن زندگی کنید، پس خانه‌ای بسازید که دوستش دارید.

محبوب ترین مبلمان خانگي براي طراحي دكوراسيون داخلي از نظر مشتریان

 

چگونه طراحی داخلی منزل خود را انجام دهیم؟

اگر نمی‌توانید از یک طراح داخلی استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید خانه‌ای داشته باشید که دکوراسیون داخلی آن با توجه به سلیقه شما باشد. همه این نکات و ترفندهای کوچکی که در این مقاله بیان‌شده برای این است که بتوانید به کمک آن یک فضای داخلی گرم و با طراحی خوب برای خانه‌ی خود ایجاد کنید.

مهم‌ترین چیز در طراحی داخلی چیست؟

 مهم‌ترین چیز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایجاد یک فضای مناسب و درعین‌حال زیبا با توجه به سلیقه اعضای خانواده است. شما می‌توانید با انتخاب درست رنگ، بافت و حفظ تعادل میان وسایل خانه یک فضای داخلی دلپذیر برای خانه‌ی خود ایجاد کنید.

محبوب ترین مبلمان خانگي براي طراحي دكوراسيون داخلي از نظر مشتریان

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    برای دکوراسیون داخلی بهتر است از گل های طبیعی به جای گل های غیرطبیعی استفاده کرد و رنگ های نود برای لوازم داخل منزل هم انتخاب خوبی است.

دکمه بازگشت به بالا