آرایشی و بهداشتی

5 مرحله آرایش پوست صورت، از پرایمر تا هایلایت

دکوراتیو در دیجی کالا

آرایش پوست صورت یکی از مهم‌ترین مراحل در انجام آرایش حرفه‌ای می‌باشد. برای داشتن یک میکاپ بی‌عیب و نقص حتماً باید پوست صاف و زیبایی داشته باشیم. به‌طورکلی پنج مرحله برای آرایش کامل پوست صورت وجود دارد. پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، کانتور و هایلایت پنج محصول آرایشی هستند که برای زیباتر نمودن پوست از آن‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم هر مرحله از آرایش پوست صورت را به‌طور کامل توضیح داده و فرق بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را بررسی نماییم.

پرایمر چیست؟

مرحله اول – پرایمر چیست و چرا باید در مرحله اول از آن استفاده نماییم؟

قبل از انجام هر آرایشی باید پوست خود را تمیز کنید. متأسفانه برخی از افراد هیچ توجهی با سلامت و بهداشت پوست صورت خود نمی‌نمایند. به یاد داشته باشید که آرایشی زیبا خواهد بود که بر روی یک پوست صاف و سالم انجام شود. وجود آکنه و اسکارهای عمیق بر روی پوست سبب می‌شود تا آرایش به‌اندازه‌ی کافی خوب نباشد. پس بهتر است قبل از آرایش به سلامت و تمیزی پوست خود توجه نمایید.

استفاده از پرایمر در آرایش‌های روزانه زیاد دیده نمی‌شود اما در هنگام انجام یک میکاپ حرفه‌ای حتماً باید از یک پرایمر تخصصی استفاده نمود. پرایمر نوعی زیرسازی برای کرم پودر به حساب می‌آید. با استفاده از این محصول دوام آرایش بیشتر خواهد بود. در مواقعی که پرایمر زیر کرم پودر قرار نمی‌گیرد آرایش دوام چندان زیادی نخواهد داشت. این محصول همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌گردد.

آرایش پوست صورت باید به‌گونه‌ای انجام شود که بعد از گذشت ساعت‌ها دچار خرابی نگردد. در اغلب مهمانی‌ها افراد ساعت‌های طولانی را اقدام به رقص و فعالیت می‌نمایند. درصورتی‌که از یک پرایمر باکیفیت در آرایش استفاده‌شده باشد، تا 12 ساعت می‌توان آرایش بی‌نقصی را بر روی صورت داشت.

توجه داشته باشید که پرایمر حتماً باید بر اساس نوع پوست انتخاب شود. پرایمر پوست خشک و چرب بافت کاملاً متفاوتی را دارد. برای استفاده مقداری از کرم را در نواحی مختلف صورت خود قرار داده و بر روی پوست پخش‌کنید.

چرا از پرایمر استفاده کنیم؟

استفاده از پرایمر صورت یک مرحله مهم در آرایش است. می توان آن را با آماده کردن یک بوم قبل از نقاشی مقایسه کرد. وظیفه اصلی پرایمر صاف کردن بافت پوست و آماده کردن آن برای آرایش است. پرایمرها رنگ پوست را یکدست می کنند. آنها به کاهش قرمزی پوست‌های حساس کمک می کنند، آن را مرطوب می کنند، به آن درخشندگی می بخشند، منافذ بزرگ شده و خطوط ریز را می پوشانند، درخشندگی ناخواسته را از بین می برند.  به لطف آنها، آرایش بهتر اعمال می شود.

یکی از اصلی ترین مزایای پرایمرهای صورت این است که ماندگاری آرایش را افزایش می دهند و پوست شما برای مدت طولانی بی عیب و نقص می ماند.

چگونه پرایمر را به درستی اعمال کنیم؟

چگونه پرایمر را به درستی اعمال کنیم؟

پرایمرها را می توان در زیر آرایش به تنهایی یا حتی روی آرایش استفاده کرد. پرایمرها کمی متفاوت عمل می کنند، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم راه های مختلفی را برای اعمال آنها بررسی کنید. آرایشگران توصیه می کنند که پرایمر را یا با انگشتان خود یا با یک اسفنج نرم بمالید. به نظر آنها حرکت از قسمت مرکزی صورت به سمت حاشیه ضروری است. سعی کنید آن را با دقت روی پوست پخش کنید و پوششی یکنواخت داشته باشد.

همچنین اطراف چشم را فراموش نکنید. معمولا پرایمرها با توجه به بافت سبک به گونه ای طراحی شده اند که به هیچ وجه ناحیه دور چشم را تحت فشار قرار نمی دهد ، بنابراین می توان آن را نه تنها زیر چشم ، بلکه بر روی پلک ها نیز استفاده کرد.

انتخاب کرم پودر

مرحله دوم – کرم پودر تاثیرگذارترین محصول بر روی آرایش پوست صورت

اهمیت کرم پودر در آرایش پوست صورت بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. درواقع می‌توان این محصول را اصلی‌ترین ماده برای آرایش نامید. انتخاب کرم پودر و نوع پخش آن بر روی پوست موضوع بسیار مهمی است. متأسفانه در برخی از موارد افراد توجه زیادی به متناسب بودن کرم پودر با پوست نمی‌نمایند. اگر برای پوست خشک از یک کرم پودر پوست چرب استفاده نمایید قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

ویژگی های اصلی کرم پودر

توصیه می‌شود از کرم پودرهای تقلبی و بی‌کیفیت استفاده نکنید. این نوع کرم‌ها علاوه بر خراب کردن آرایش پوست صورت باعث ایجاد انواع عارضه‌های پوستی نیز می‌شوند. بعد از انتخاب کرم پودر مناسب باید به نوع پخش کردن کرم بر روی پوست خود توجه نمایید. برخی از افراد اقدام به پخش کرم با دست می‌کنند که اصلاً کار اصولی نیست.

حتماً باید از براش و بلندر مناسب برای این کار استفاده نمایید. پخش ضربه‌ای کرم پودر بر روی صورت باعث می‌شود تا آرایش حالت یکنواختی را در تمام نواحی صورت داشته باشد.

ویژگی های اصلی کرم پودر و عملکردهای اضافی آن

کرم پودر به یک محصول آرایشی ضروری برای خانم ها تبدیل شده است. کرم پودر، طبیعی بودن آرایش را افزایش می دهد، نقص های جزئی صورت را از بین می برد همچنین دارای خواص زیر است:

  • عیوب پوست را اصلاح کرده و رنگدانه، آکنه و سایر مشکلات پوستی را پنهان می کند.
  • بر زیبایی طبیعی صورت تأکید می کند.
  • کرم پودر به یکنواخت کردن رنگ پوست کمک می کند.
  • به بهبود کانتور صورت کمک می کند.
  • همچنین پوست را مات می کند.

نحوه انتخاب کرم پودر

کرم پودر ها به صورت استیکی (جامع یا ماتیکی)، مایع، پودری و کرمی موجود می باشند، کرم پودرها حتی بدون مهارت خاصی به راحتی استفاده می شوند. هنگام انتخاب، باید به نوع و رنگ پوست خود توجه کنید.

کرم باید با رنگ چهره مطابقت داشته باشد. اگر در مورد انتخاب درست مطمئن نیستید، بهتر است محصولاتی با سایه روشن تر خریداری کنید، زیرا رنگ تیره باعث طراوت نمی شود، بلکه ظاهر را پیر نشان می دهد.

چرا باید از کانسیلر استفاده کرد؟

برای انتخاب، توصیه می شود سه سایه مختلف را در قسمت پایین گونه اعمال کنید و سپس مخلوط کنید. شما باید سایه ای را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی شما ادغام شود. در صورتی که لازم است سایه را روشن کنید، قبل از استفاده از محصول، می توانید کمی مرطوب کننده استفاده کنید. اگر رنگ پوستتان دارای ته رنگ تیره است، توصیه می شود کرم پودر سایه صورتی را انتخاب کنید.

مرحله سوم – چرا باید از کانسیلر استفاده کرد؟

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که در میکاپ های حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. بافت این محصول شبیه به کرم پودر است. تنها تفاوت کانسیلر با کرم پودر رنگ آن‌ها می‌باشد. کانسیلر رنگی روشن‌تر از کرم پودر دارد و برای نواحی مانند زیر چشم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر توجه کرده باشید، پوست زیر چشم تقریباً تیره‌تر از سایر نقاط می‌باشد. برای روشن‌تر کردن این ناحیه باید از کرمی روشن‌تر از کرم پودر استفاده نمایید. توصیه می‌شود از کرم پودر در ناحیه زیر چشم استفاده نگردد. استفاده از کانسیلر سبب می‌شود تا تمام آرایش پوست صورت یکنواخت و یک رنگ باشد. از کانسیلر در مرحله کانتور نیز استفاده می‌گردد. نقاطی مانند وسط پیشانی و روی بینی معمولاً با کانسیلر روشن‌تر می‌گردد. حتماً برای پخش کردن کانسیلر از بلندرهای مخصوص استفاده نمایید.

مرحله چهارم – اهمیت کانتور در آرایش پوست صورت

کانتور یکی از مراحل بسیار مهم برای شکل دادن به‌صورت می‌باشد. در این مرحله از آرایش با ایجاد خطوط و سایه‌هایی بر روی صورت می‌توان زاویه های دلخواه را ایجاد نمود. رنگ کانتور باید بر اساس رنگ صورت انتخاب شود. در کل کانتور رنگ تیره‌ای دارد. نقاطی که خطوط کانتور بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند عبارت است از قسمت بالای پیشانی و محل رویش مو، بالای پلک و روی استخوان ابرو، روی استخوان گونه‌ها و استخوان فک. در مواردی که قصد کانتور کردن بینی را نیز دارید باید خطوط کانتور را در امتداد استخوان بینی قرار دهید.

با استفاده از تکنیک‌های مختلف کانتور می‌توانید صورت خود را چاق و یا لاغرتر نمایید. باریک‌تر کردن بینی نیز توسط کانتور انجام می‌شود. توجه داشته باشید که کانتور باید حرفه‌ای انجام شود. کانتور بینی کار چندان راحتی نیست و حتماً باید موارد مهم درباره‌ی آن را بیاموزید. کانتور پیشانی می‌تواند به کوچک‌تر شدن پیشانی کمک نماید.

همچنین افرادی که دارای غبغب هستند با استفاده از کانتور فک می‌توانند در این ناحیه خطای دید ایجاد نمایند. کانتور اهمیت زیادی در آرایش پوست صورت دارد و می‌تواند تأثیر بزرگی را بر روی چهره داشته باشد. یادگیری مراحل چندگانه آرایش پوست صورت از اهمیت زیادی برخوردار است.

هایلایت کردن پوست چطور باید انجام شود؟

مرحله پنجم – هایلایت کردن پوست چطور باید انجام شود؟

آرایش پوست صورت باید کامل انجام شود تا جلوه‌ی شیک و مدرنی داشته باشد. هایلایتر یکی از محصولاتی است که آرایش شما را شیک‌تر می‌نماید. هایلایت کردن پوست بعد از کانتور یکی از مراحل برای ایجاد سایه‌های روشن و برجسته بر روی پوست می‌باشد. برخی از نقاط بر روی پوست باید حالت برجسته و روشن‌تری داشته باشند. نقاطی مانند پشت پلک، وسط پیشانی، بالای گونه‌ها، نوک بینی و بالای لب. هایلایتر رنگ روشن و براقی دارد و با استفاده از آن در این نواحی سبب برجسته‌تر دیده شدن آن‌ها خواهیم شد.

سخن آخر

برای داشتن یک آرایش بی عیب و نقص حتما باید تمامی مراحل آرایش پوست صورت را انجام دهید. در صورتی که یکی از این مراحل انجام نگردد، آرایش شما از حالت حرفه ای خارج خواهد شد. زدن کرم پرایمر، استفاده از کرم پودر، روشن کردن زیر چشم به وسیله ی کانسیلر ، کانتور و هایلایت صورت، پنج مرحله آرایش پوست می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا