خانه و آشپزخانه

طرز تهیه پیتزاهای لذیذ همراه با نکات کلیدی!

دکوراتیو در دیجی کالا

پیتزا یک نوع غذای بسیار لذیذ است که روی نان مخصوص به خود پخته می‌شود. در طرز تهیه پیتزا، معمولاً روی نان پیتزا را با انواع سس‌هایی نظیر گوجه فرنگی، پنیر پیتزا و مواد دیگری همچون مرغ، فلفل، ژامبون، قارچ، زیتون و … می‌پوشانند. درواقع پیتزا، برای اولین بار در قرن دهم میلادی در کشور ایتالیا درست شد. ازاین‌رو امروزه پیتزا به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاها و همچنین محبوب‌ترین آنها به شمار می‌رود. پیتزا رایج‌ترین غذای فست‌فودی در آمریکا و اروپا محسوب می‌شود. در این محتوا قصد داریم تا شما را با 4 نوع پیتزای خوشمزه آشنا کنیم و آموزش آنها را مرحله‌به‌مرحله انجام دهیم. پس با ما همراه باشید.

همچنین ممکن است در کنار استفاده از فست فودها به فکر پختن شیرینی های خوشمزه خانگی و یا حتی یک کیک خامه ای نیز باشید. پیشنهاد ما برای شما استفاده ازمقاله طرز تهیه کیک خامه ای است.

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

پیتزای قارچ و مرغ یکی از انواع پیتزاهای بسیار لذیذ است. اشخاصی که تمایلی به استفاده از ژامبون در پیتزای خود ندارند، این نوع پیتزا برای آنها بسیار مناسب است. در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ نیاز به مواد زیر دارید.

مورد نیاز برای پیتزای قارچ و مرغ

 قارچ 2 الی 3 عدد
فلفل دلمه‌ای 2/1 عدد
سینه مرغ 1 عدد
ذرت 2 قاشق غذاخوری
کالباس 3 الی 4 ورق
 پیاز 1 عدد
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
نمک، آویشن، فلفل سیاه به مقدار لازم
خمیر پیتزای خانگی به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ، اول پیاز را با مقداری روغن، درون تابه تفت دهید تا مقداری سبک شوند. در مرحله بعدی سینه مرغی که آماده کردید را به پیازها اضافه کنید. اجازه دهید تا هر دو طرف مرغ شما در حرارت متوسط، حسابی تفت بخورد. زمانی که تغییر رنگ داد و به رنگ سفید درآمد کافی است. در مرحله سوم نمک و فلفل سیاهی که آماده کردید را به مرغ اضافه کنید. بعد مرغ‌ها را تفت دهید، پشت و رو کنید تا حرارت به‌صورت یکدست به تمام مرغ‌ها برسد. در مرحله بعد مقداری آب جوش را به مرغ‌ها اضافه کنید و به مرغ‌ها اجازه دهید تا کاملاً پخته شوند.

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ، خمیر پیتزای خانگی را آماده کنید، روی صفحه موردنظر به شکل دایره یا مربع قرار دهید. سپس با وردنه خمیر پیتزا را به‌اندازه دلخواه نازک کنید. بعدازآن خمیر پیتزا را در قالب مدنظر خودتون پهن کنید. با توجه به سلیقه و ذائقه‌ای که دارید می‌توانید خمیر پیتزا را به‌اندازه دلخواهی مثل نازک یا پهن دربیاورید. روی خمیر پیتزا به‌اندازه یک قاشق سس کچاپ بریزید و با پشت قاشق روی خمیر پیتزا به یک اندازه پهن کنید. درنهایت در فر قرار دهید و از خوردن پیتزای لذیذ خود لذت ببرید!

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا قارچ و گوشت از انواع پیتزای پرطرفدار در بین افراد مختلف می‌باشد. طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ بسیار ساده می‌باشد فقط کافیست چند نکته را بدانید. برای طبخ این پیتزا به مواد زیر نیاز داریم.

موارد مورد نیاز برای پیتزای قارچ و گوشت

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
قارچ ۴عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی به مقدار لازم
گوجه فرنگی فیله شده 2 عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سس تند گوجه فرنگی 3 قاشق سوپ‌خوری
سوسیس (اختیاری) ۲عدد
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم
خمیر آماده ۱بسته
پنیر پیتزا ۵۰۰ گرم

 در طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت، ابتدا پیاز و سیر را به‌صورت نگینی خرد کنید. در مرحله بعد این مواد را با گوشت چرخ کرده‌ای که دارید، ادویه‌های لازم و نمک در تابه قرار دهید. یک قاشق روغن به مواد اضافه کنید و تفت دهید. زمانی که گوشت شما پخت، دو قاشق رب گوجه را همراه با نمک، به مخلوط اضافه کنید و تفت دهید. خمیر پیتزا را می‌توانید خودتان طبخ کنید و یا آماده تهیه کنید. خمیر پیتزا را با مقداری سس آغشته کنید و بعد یک لایه پنیر پیتزا به‌طور کامل روی خمیر قرار می‌‎دهیم. گوشت تفت‌داده‌شده به پنیر پیتزا اضافه می‌کنیم و درنهایت مقداری پنیر دیگر روی مواد و تمام!

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

طرز تهیه پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط از پیتزاهای محبوب در بین مردم است. تهیه این نوع پیتزا به‌راحتی در منزل انجام می‌شود. مواد زیر برای تهیه پیتزا مخلوط لازم است.

قارچ خردشده نگینی ۲۰۰ گرم
سوسیس پنیری یا گوشت بیکن دودی 150 گرم
نخود فرنگی ۵۰ گرم
پنیر پیتزا رنده شده 200 گرم
کنجد، سیاه‌دانه، رزماری به میزان دلخواه

سینی حاوی خمیر پیتزا را درون فر به مدت 5 الی 10 دقیقه بگذارید تا مقداری گرم شود. 175 تا 185 درجه دمای فر بهتر است. پخت خمیر شما باید از سمت بالای فر باشد تا نیم پخت شود. در مرحله بعدی که خمیر را از فر درآورید سس را اضافه کنید. بعدازآن یک لایه پنیر پیتزا بریزید و به ترتیب از مواد خودتان روی خمیر پیتزا بچینید. درنهایت داخل فر بگذارید و تمام!

طرز تهیه پیتزا پپرونی

یکی از محبوب‌ترین پیتزاهای ایتالیایی، پیتزا پپرونی می‌باشد. این غذا در سطح بین‌المللی بسیار معروف است. نامگذاری این پیتزا به این دلیل است که در طرز تهیه پیتزا پپرونی از سوسیس پپرونی استفاده می‌شود.

مواد لازم برای طبخ پیتزا پپرونی برای 4 نفر

گوجه فرنگی ۱ عدد
سوسیس پپرونی 250 گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد
پنیر پیتزا 150 گرم
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
آویشن به مقدار لازم

در ابتدا فلفل دلمه‌ای، سوسیس و گوجه فرنگی را نگینی خرد می‌کنیم. فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد آماده می‌کنیم تا گرم شود. مقداری سس کچاپ روی خمیر پیتزا می‌ریزیم. در مرحله بعدی نصف پنیر پیتزا را روی خمیر ریخته و پخش می‌کنیم. در ادامه مواد باقی‌مانده مانند سوسیس، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا قرار می‌دهیم. در مرحله آخر مقداری آویشن روی پیتزا می‌پاشیم و پنیر پیتزا را به‌طور کامل روی مواد خود قرار می‌دهیم. درنهایت ظرف را درون فر با دما 180 درجه و به مدت 20 دقیقه قرار می‌دهیم.

طرز تهیه پیتزا مخلوط

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا طرز تهیه پیتزاهای محبوب را برای شما قرار دهیم. امیدواریم از 4 مدل دستور پیتزای داده‌شده استفاده کنید و لذت ببرید. اگر شما کارمند هستید و زمان کافی برای درست کردن غذا ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از مقاله 3 دستور غذا در آرام پز برای راحتی افراد شاغل است. همچنین ممکن است برای شما طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با روش‌های ساده نیز مفید باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا